پارک ساحلی قشم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/28
بازدید: 4312
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره قشم جزو قشنگ‌ترین و محبوب‌ترین جزایر موجود در ایران است. به سبب زیبا بودن این جزیره بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در آنجا بگذرانند. جزیره قشم سواحل بسیار زیبایی دارد. به طور کلی انسان‌ها علاقه زیادی به دریا‌ها و ساحل‌ها دارند و می‌توانند ساعات خوشی را در ساحل و در کنار دریا بگذرانند. پارک‌های ساحلی از جمله مکان‌هایی هستند که به انسان‌ها آرامش و حس خوبی می‌دهند. مسافران می‌توانند علاوه بر انجام خرید در این جزیره، برای دریافت آرامش و همچنین استراحت؛ ساعاتی را در کنار دریا و در پارک‌های ساحلی زیبا‌ی جزیره قشم بگذرانند.

پارک های ساحلی قشم

زیبا‌ترین پارک‌های ساحلی قشم

جزیره قشم در بین جزایر دریای خلیج فارس دارای بیشترین مساحت است‌. این جزیره جزو قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جزایر دریای خلیج فارس بوده و در بین دیگر جزایر، بیشترین مساحت سواحل را دارد. به دلیل وجود مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیار در این جزیره، بسیاری از افراد این جزیره را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند. این جزیره دارای هتل‌ها و مناطق تفریحی بسیاری است که مسافران بتوانند روز‌های دلپذیر و زیبایی را در این جزیره سپری نمایند. جزیره قشم دارای آب و هوای گرم و شرجی بوده و در فصول گرم سال تحمل آب و هوای آن بسیار سخت است. البته ناگفته نماند که این جزیره در فصول سرد سال آب و هوای بسیار معتدل و خنک دارد. از جمله مناطق دیدنی و جذاب این منطقه می‌توان به جنگل‌های حرا، دره ستارگان، جزیره‌های ناز، جزیره هنگام، مراکز خرید و بازار‌های سنتی و قدیمی اشاره کرد و همچنین پارک‌های ساحلی قشم اشاره کرد. برخی از زیباترین پارک‌های ساحلی قشم به شرح زیر است:

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

پارک های ساحلی قشم

پارک ساحلی زیتون قشم

یکی از پارک‌های ساحلی جزیره قشم، پارک ساحلی زیتون است. این پارک ساحلی در یکی از محبوب‌ترین سواحل صخره‌ای جزیره قشم به نام ساحل صخره‌ای زیتون قرار دارد. این پارک ساحلی در خیابان زیتون در شهر قشم قرار گرفته است. از جمله زیبایی‌های این پارک ساحلی می‌توان به چمن‌زار‌ها و سرسبزی‌های این پارک ساحلی اشاره کرد. زیبایی درختان بلند نخل در پارک ساحلی زیتون قشم بسیار جلب توجه کرده و مسافران از زیبایی این ساحل در کنار آرامش و حس ناب دریا لذت می‌برند. در بین چمن‌زار‌ها و درختان، آلاچیق‌هایی تعبیه شده است که مکان مناسبی برای استراحت و تفریح در کنار دریا هستند. از این رو مسافران می‌توانند در کنار دوستان و خانواده خود در آن‌ها به تفریح بپردازند. پارک ساحلی زیتون قشم دارای امکانات و خدمات رفاهی متفاوتی است. از جمله این امکانات می‌توان به مسیر‌های پیاده‌روی، زمین اسکیت سواری، زمین مناسب دوچرخه سواری و همچنین زمین و منطقه‌های مخصوص والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و بسکتبال اشاره کرد. اغلب سواحل و پارک‌های ساحلی دارای کلوپ تفریحاتی آبی هستند. در این پارک ساحلی نیز کلوپ تفریحات آبی وجود دارد که تفریحات این کلوپ شامل غواصی، شاتل، قایق‌های موتوری، گلایدر سواری و بنانا می‌شوند. تفریحات آبی بسیار مهیج و جذاب هستند و بسیاری از افراد از جمله جوانان علاقه زیادی به این تفریحات دارند. به علاوه رستوران‌ها، بوفه‌ها، سینمای چند بعدی و پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز از دیگر خدمات پارک ساحلی زیتون قشم است. همچنین این پارک مکان‌های مناسبی برای کمپینگ مسافران دارد. به علت محبوبیت این پارک، در برخی شب‌ها برنامه‌های ویژه و مفرحی در آنجا اجزا می‌شود.

پارک ساحلی

پارک ساحلی آفتاب قشم

پارک ساحلی آفتاب قشم یکی از جدید‌ترین پارک‌های ساحلی در این جزیره‌ بوده و نام دیگر این پارک، پارک ساحلی جنوب قشم است. این پارک ساحلی روبه‌روی شهرک آفتاب و همچنین در مسیر ساحل جنوبی شهر قرار دارد. این ساحل زیبا به وجود لاکپشت‌های بسیار معروف است. البته در حال حاضر به دلیل رفت و آمد بسیار انسان‌ها در این ساحل، تعداد این لاکپشت‌ها روز به روز کمتر می‌شود. در بین پارک ساحلی جزیره قشم، این پارک ساحلی بسیار آرام و ساکت است به همین سبب مسافران می‌توانند در این پارک به راحتی کمپ بر پا کنند. از این رو از آرامش دریا بهره‌مند خواهند شد. این پارک ساحلی دارای مساحت ۳۷ هزار متر مربع بوده و امکاناتی از جمله پارکینگ‌ها، سرویس بهداشتی و سکو‌هایی برای کمپینگ دارد. همچنین دارای امکانات تفریحی مانند زمین فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، زمین بدمینتون و زمین‌های بازی برای کودکان است. این پارک نیز همانند دیگر پارک‌های ساحلی، کافه، رستوران و لوازم غواصی دارد. همچنین فضای سبز و درختکاری این منطقه بسیار مطلوب و زیبا است.

پارک ساحلی

پارک ساحلی سینما دریا قشم

این پارک ساحلی زیبا در انتهای بلوار امام قلی خان قرار دارد که اهالی شهر قشم آن را با نام سینما دریا می‌خوانند‌. این پارک ساحلی جزو زیبا‌ترین، وسیع‌ترین و سرسبز‌ترین پارک‌های ساحلی قشم است. این پارک ساحلی مساحتی در حدود ۲۰ هزار متر مربع دارد. از آنجایی که منظره دریا در هنگام شب از این پارک ساحلی بسیار زیبا است، اهالی این شهر نام این پارک ساحلی را سینما دریا گذاشته‌اند. اگر روبه‌روی این دریا در هنگام شب یا صبح بنشینید از زیبایی دریا بسیار لذت خواهید برد؛ گویی روبه‌روی پرده سینما نشسته و فیلم دلپذیری را مشاهده می‌نمایید. از آنجایی که چراغ‌ها و لامپ‌های بسیاری پارک ساحلی سینما دریا قشم تعبیه شده است به هنگام شب، زیبایی این پارک ساحلی دو چندان می‌شود. به علاوه آلاچیق‌هایی در کنار نیمکت‌های روبه‌روی ساحل وجود دارند که مسافران می‌توانند به همراه خانواده و دوستان خود در آن‌ها به تماشای دریا بپردازند و از این منظره زیبا لذت ببرند. در پارک ساحلی سینما دریا قشم انواع رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارند که دارای غذا‌های دریایی خوشمره و انواع نوشیدنی و میان‌ وعده‌های خنک و خوش طعم هستند. همچنین در این پارک علاوه بر سرسبزی‌ها و درختان نخل، کاکتوس‌ها فضای دلنشین و زیبایی را پدید آورده‌اند. این پارک امکاناتی همچون مسیر‌هایی برای دوچرخه سواری، مکان‌هایی برای کمپینگ و چادر زدن دارد. از دیگر امکانات موجود در این پارک می‌توان به پارکینگ وسیع، سرویس بهداشتی و محوطه بازی کودکان اشاره کرد.

معرفی جزیره قشم - سفرنامه ای از جزیره دوست داشتنی قشم

پارک ساحلی

سوزا بهترین ساحل قشم - اگر میخواید بهترین ساحل قشم رو بشناسید کلیک کنید.

کمپ پارک سوزا قشم

شهر سوزا در فاصله ۳۹ کیلومتری شهر قشم واقع شده است. این شهر در زمان‌های قدیم جز یکی از مهم‌ترین و آباد‌ترین بندر‌های تجاری ایران بود که دارای نخل‌های بسیار زیبایی است. همچنین تنگه هرمز نیز در این شهر قرار دارد. شهر سوزا دارای مکان‌های بسیاری است که در بین این مکان‌ها، پارک ساحلی سوزا می‌درخشد. این پارک‌ ساحلی همانند اغلب پارک‌های ساحلی قشم دارای درختان بلند نخل و زمین سرسبز است که مکان مناسبی را برای کمپینگ و اسکان مسافران فراهم می‌آورد. ساحل این پارک ساحلی مملو از صدف‌های زیبا است که این صدف‌ها به همراه مرغان دریایی منظره‌ زیبا و دلپذیری را به وجود آورده‌اند. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه می‌توان به آلاچیق‌ها، نیمکت‌ها، محوطه بازی مخصوص کودکان، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، مغازه‌های فروش مواد غذایی و خوراکی‌ها اشاره کرد. ساحل این پارک ساحلی از جمله سواحلی است که امکان شنا کردن در آن وجود دارد. همچنین افرادی که علاقه‌مند به قایق سواری هستند می‌توانند به انجام این کار بپردازند. یکی دیگر از زیبا‌ترین پارک‌هایی که در این شهر وجود دارد پارک کروکودیل نوپک است که در نزدیکی این پارک ساحلی قرار دارد. 

پارک ساحلی

پارک ساحلی لافت قشم

در شرق جزیره قشم روستایی به نام روستای لافت وجود دارد. این روستا یکی از روستا‌های تاریخی و دیدنی کشور ایران بوده که در شرق جزیره قشم واقع شده است. در زمان‌های گذشته این روستا مرکز شهر قشم بود به همین سبب بادگیر‌های بلند دارد. همچنین از آنجایی که این روستا دارای بافتاری قدیمی است بسیاری از مسافران را مجذوب خود می‌کند. روستای لافت بندر‌ها و ساحل‌های زیبا و بکری دارد. به همین سبب پارک ساحلی لافت در یکی از سواحل این روستا ساخته شده است. از جمله امکانات این پارک می‌توان به قایق سواری و تماشای لنج‌ها اشاره کرد. پارک ساحلی لافت آلاچیق‌ها و سرویس بهداشتی دارد. در بین دیگر سواحل جزیره قشم، این جزیره بسیار بکر است که مسافران می‌توانند به تفریح و استراحت در آن بپردازند.

بندر لافت - بندر بادگیرها در قشم 

پارک ساحلی

پارک ساحلی هلر

روستای هلر یکی از زیبا‌ترین روستا‌های شهر قشم است که اگر ۱۸ کیلومتر از شهر قشم فاصله بگیریید به آنجا می‌رسید. این روستا مسجدی بسیار زیبا به نام مسجد قبا دارد که بسیار معروف است. همچنین این روستا با در بر داشتن سواحل بسیار زیبا و بکر، باعث لذت بردن گردشگران و مسافران می‌شود. در کنار ارتفاعات روستای هلر پارک ساحلی با همین نام ساخته شده است. این پارک ساحلی چمنزار و درخت‌های بسیاری دارد. سکو‌هایی در پارک ساحلی هلر ساخته شده است که مسافران می‌توانند در این ساحل کمپ بزنند و به استراحت و تفریح بپردازند. از جمله امکانات رفاهی این پارک ساحلی می‌توان به سرویس بهداشتی، بوفه‌های فروش مواد غذایی و خوراکی و مغازه‌های فروش تنقلات و شیرینی‌ها، محصولات سنتی و صنایع دستی اشاره کرد‌. پیشنهاد می‌شود اگر به شهر قشم با قیمت تور قشم به‌صرفه سفر کردید حتما سری به این پارک ساحلی زیبا بزنید تا از زیبایی و آرامش آن لذت ببرید.

پارک ساحلی

پارک ساحلی هامون

در بین جاده قشم و درگهان، در کیلومتر سوم این جاده پارک ساحلی به نام پارک ساحلی هامون وجود دارد. این پارک ساحلی در کنار اسکله هامون قرار داشته و در ساحل هامون واقع شده است که از طریق آن مشرف به دریای زیبای خلیج فارس هستید‌. افراد می‌توانند در این پارک ساحلی به مشاهده دریا بپردازند و از زیبایی و هوای خوب این منطقه لذت ببرند‌. از جمله امکانات رفاهی پارک ساحلی هامون می‌توان به سرویس بهداشتی، سکو‌ها برای کمپینگ و آلاچیق اشاره کرد. همچنین ویژگی جذاب و منحصر‌به‌فرد این پارک ساحلی این است که مسافران می‌توانند چادر‌های خود را رو به دریا بنا کنند. پارک ساحلی هامون دارای امکانات تفریحی متعددی از جمله خطوط دوچرخه سواری، زمین‌های والیبال ساحلی، فوتبال و میز پینگ پنگ است. همچنین در نزدیکی این پارک ساحلی مجتمع تفریحات دریایی وجود دارد که به ارائه خدمات تفریحی از جمله جت اسکی، غواصی، شاتل، بنابا و قایق سواری می‌پردازد. امکانات دیگری از جمله رستوران با کیفیت، باشگاه سوارکاری و آکواریوم طبیعی زیبا در اطراف این پارک ساحلی وجود دارد. لازم به ذکر است در برخی از روز‌های خاص در سال، موسیقی‌های زنده و برنامه‌های مفرحی در این پارک ساحلی اجرا می‌شود که کاربران و مسافران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. 

پارک ساحلی

پارک ساحلی ناز در قشم

قبل از پارک ساحلی ناز لازم است در خصوص جزایر زیبای ناز سخن گفت. این جزایر، جزر و مد دریا را به زیبایی به نمایش می‌گذارند و به دلیل طرح دریا کنار مسافران می‌توانند با خیال آسوده از زیبایی این منظره لذت ببرند. در این منطقه پارک ساحلی ناز با امکانات رفاهی از جمله پارکینگ، سرویس بهداشتی، فضای خدماتی و دوش صحرایی واقع شده است. جزیره ناز در شرق قشم و در فاصله یک کیلومتری این جزیره قرار دارد.

جزیره ناز - معرفی یکی از عجایب هفتگانه قشم

سخن پایانی

جزیره قشم جزو زیباترین و بزرگ‌ترین جزایر ایران است که مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیاری دارد. هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران برای گذرندان اوقات فراغت و تعطیلات خود به این جزیره سفر می‌کنند. برخی افراد نیز برای انجام خرید به این جزیره زیبا می‌روند. از جمله جاذبه‌های دیدنی این جزیره زیبا، پارک‌های ساحلی سرسبز و زیبا آن بوده که نزدیک به دریا هستند و طرفداران بسیاری دارند. پارک‌های ساحلی زیتون، لافت، هامون و سوزا بهترین پارک‌های ساحلی این جزیره هستند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 115 کاربر