ساحل ایپانما

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/08/24
بازدید: 421
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
کشور برزیل با دارا بودن طبیعتی چشم نواز و جاذبه های گردشگری زیبا، یکی از بهترین انتخاب هایی است که جهانگردان مختلف برای سفر خود آن را بر می گزینند. برزیل کشوری ساحلی می باشد که ساحل های معروفی را در دل خود جای داده است. سفر به این کشور تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی را برای شما به همراه دارد. از جمله شهرهای مهم برزیل که نظر توریست های بی شماری را به خود جلب کرده، شهر ریو دو ژانیرو می باشد که یکی از زیباترین سواحل دنیا به نام ساحل ایپانما نیز در آن واقع شده است. ایپانما یک منطقه ساحلی در جنوب این شهر می باشد که به دلیل داشتن پلاژهای ساحلی شهرت زیادی پیدا کرده است.
ساحل ایپانما یکی از زیباترین و معروف ترین سواحل شهر ریو دو ژانیرو به شمار می رود که گردشگران برای تفریحات مختلف آن را انتخاب می کنند. این ساحل در منطقه ای لوکس قرار گرفته که دور تا دور آن را هتل ها و ویلاهای فوق لوکس و گران قیمت با ساکنین ثروتمند فرا گرفته است. به طور کلی حدود 115 هتل در رده های مختلف در ساحل ایپانما قرار دارد، تعدادی هاستل نیز در این منطقه وجود دارد که قیمت آن ها بسیار ارزان تر از هتل ها می باشد. گردشگران تور ریو دو ژانیرو باید در نظر داشته باشند که اقامت در هتل های ساحل ایپانما هزینه ای هنگفت و سرسام آور دارد که بهتر است برای داشتن سفری مقرون به صرفه، آن ها را برای اسکان خود انتخاب نکنید.

ساحل ایپانما به دلیل مناظر، چشم اندازهای زیبا، امکانات و تفریحات متنوع و پلاژهای ساحلی شهرت بسیاری در دنیا پیدا کرده است. همچنین با وجود کتاب فروشی، سینماها، گالری های آوانگارد و شن های سفید بر شهرت آن افزوده شده است. ساحل ایپانما حدود 2 کیلومتر ساحل شنی سفید دارد که به همین دلیل آن را پاریس کوچک نیز می نامند. جالب است بدانید که یکی از بهترین موزه های جواهرات برزیل نیز در این منطقه قرار دارد که تماشای آن ها علاقه مندان و گردشگران تور ریو دو ژانیرو را به خود مسحور می کند و در آخر می توانید از این مجموعه هنری هدیه هایی ارزشمند دریافت کنید و به یادگار داشته باشید.
ساحل ایپانما در سمت جنوبی شهر ریو دو ژانیرو واقع گردیده و بین آرپادور و لبلون قرار گرفته است که به دلیل موسیقی سنتی بوسا نُوا به یکی از نمادهای موسیقی و هنری شهر تبدیل گشته است. بسیاری از افراد ساحل ایپانما را با آهنگ "جاز بوسا" یادآور می شوند. بسیاری از شاعران اثرات هنری خود را در ساحل ایپانما سراییده اند و از آن الهام گرفته اند. تماشای تصویر زیبای غروب خورشید در ساحل ایپانما بسیار دیدنی و خیره کننده می باشد که می توانید در کنار "صخره آرپودور" به زیبایی هر چه تمام تر آن را نظاره کنید.
در قسمت انتهایی غربی ساحل ایپانما کوه دو برادر (Iramos Doi ) قرار گرفته است که زیبایی و چشم انداز بی نظیری را به ساحل ایپانما بخشیده است و خود یکی از جاذبه های بی نظیر منطقه به حساب می آید. در اطراف ساحل ایپانما تعداد زیادی رستوران باکیفیت وجود دارد که گردشگران تور ریو دو ژانیرو را وسوسه می کند تا از غذاهای بومی و لذیذ برزیلی که در آن ها سرو می شود، میل کنند و لذت ببرند. 
در هر فصل و زمانی که به ساحل ایپانما بروید در بیش تر نقاط، مسافران تور ریو دو ژانیرو و مردم برزیل را در حال بازی والیبال ساحلی و راکت بال خواهید دید. راکت بال یک ورزش سنتی و اختراعی بوده که ترکیبی از فوتبال و والیبال می باشد و نزد شهروندان برزیلی محبوبیت خاصی دارد. همچنین اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید با پرداخت هزینه اندکی می توانید دوچرخه های ساحل را کرایه کنید و به وسیله ی آن ها به گشت و گذار در ساحل بپردازید. پیاده روی بر روی شن های نرم ساحل ایپانما نیز یکی از تفریحات لذت بخش برای افراد می باشد. همچنین امکان آفتاب گرفتن و حمام آفتاب نیز در ساحل ایپانما برای توریست هایی که با تور ریو دو ژانیرو به این منطقه سفر می کنند، وجود دارد. در ساحل ایپانما مراکزی برای آموزش موج سواری وجود دارد که علاقه مندان و گردشگران تور برزیل می توانند در آن ها حاضر شوند و آموزش های لازم را ببیند و بعد به موج سواری در این ساحل چشم نواز بپردازند.
قابل توجه گردشگران تور ریو دو ژانیرو، در فصل زمستان موج های ساحل به 3 متر می رسد و در بیش تر مواقع آب صاف، آبی رنگ و تمیز می باشد اما زمانی که باران های شدید ببارد آب دریا به رنگ سبز تیره تغییر می کند. لازم به ذکر است بگوییم که در این مواقع بهتر است در نزدیکی ساحل ایپانما نباشید تا خطرات احتمالی شما را تهدید نکند. مرز بین خشکی و آب در ساحل ایپانما، خطی صاف است و میان خشکی و ساحل تقارنی مثال زدنی وجود دارد که گردشگران تور ریو دو ژانیرو را به وجد می آورد.

ساحل ایپانما در فصل تابستان به دلیل آب و هوای عالی، بیشترین میزان گردشگر را دارد و این فصل شلوغ ترین زمانی است گردشگران تور ریو دو ژانیرو می توانند انتخاب کنند. به طور کلی ساحل ایپانما با تمام امکانات و ویژگی های خوب خود باعث شده مقام ششم را در میان ساحل های دنیا از آن خود کند. در گوشه و کنار ساحل ایپانما بوفه هایی وجود دارد که انواع نوشیدنی های بین المللی را به فروش می رسانند و جهانگردان می توانند آن ها را خریداری کنند.
مناطقی که در اطراف ساحل ایپانما قرار دارند، پسماندهای خود را وارد دریا می کنند و این مسئله سبب شده که در برخی مواقع، گردشگران تور ریو دو ژانیرو از مضرات آن آزرده خاطر شوند. بازدید از ساحل ایپانما برای تمامی افراد از جمله گردشگران تور ریو دو ژانیرو رایگان بوده و هیچ هزینه ای ندارد. بخش هایی از ساحل ایپانما علامت گذاری شده که افراد عادی نباید به آن ها وارد شوند و مختص نجات غریق ها می باشد که به هنگام خطر اقدامات لازم را انجام دهند. ساحل ایپانما امنیتی فوق العاده دارد که یکی از دلایل محبوبیت آن نیز همین امر می باشد. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر