منطقه پولونزکوی استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/11
بازدید: 2188
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

منطقه پولونزکوی، روستایی زیبا در جاده بی کوز شیله در بخش آسیایی استانبول می‌باشد. این روستا توسط مردم لهستان کشف شد و ساکنان آن، پناهندگان سیاسی امپراطوری عثمانی (در قرن هجدهم) بودند.  با اینکه مراکز خرید استانبول یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به شهر است اما جاذبه‌های طبیعی آن نیز بسیار چشم‌نواز می‌باشد. مناظر زیبا و طبیعی زیادی در ترکیه وجود دارد که بی‌شباهت به مناطق سرسبز ایران نیست. یکی از جاذبه‌های طبیعی استانبول منطقه پولونزکوی است که دارای مناظر دیدنی زیبا و آب و هوایی دلچسب است. 

این منطقه به بخش‌های سرسبز شمال ایران شباهت زیادی دارد و از طرفی فاصله چندانی با کشور ما ندارد. برای افرادی که می‌خواهند در سفر خود علاوه بر گشت‌و‌گذار در مراکز خرید، جاذبه‌های طبیعی استانبول را ببینند پیشنهاد می‌کنیم رفتن به پولنزکوی را در برنامه سفر خود بگنجانند.

منطقه پولونزکوی

تاریخچه منطقه پولونزکوی

منطقه پولونزکوی را مردم لهستان در قرن 19 میلادی کشف کردند به همین دلیل از همان ابتدا محل اسکان لهستانی‌ها شد و با رفتن به این منطقه می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم لهستان نیز آشنا شوید. منطقه پولونزکوی در گذشته با نام آدامپول شناخته میشد و یکی از جذاب‌ترین مکان‌های شهر استانبول به حساب می‌آمد. این روستا در سال 1842 توسط Adampol یکی از رهبران سیاسی تأسیس شد. زمانی که لهستان استقلال خود را به طور رسمی اعلام کرد، عده ای از مهاجران به کشور خود بازگشتند ولی برخی از افراد در این روستا ماندگار شدند. در این زمان بود که این روستا پولنزکوی نامیده شد و تمامی  مردم شهروندی رسمی ترکیه را دریافت کردند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

منطقه پولونزکوی

چرا به روستای پولونزکوی استانبول برویم؟

پولونزکوی در میان گردشگران شناخته شده نیست و بیشتر مردم خود استانبول برای تعطیلات آخر هفته به دنبال گشت‌و‌گذار در این منطقه هستند. در واقع پولونزکوی برای تمام افرادی که دنبال آرامش هستند و از شلوغی شهر و مراکز خرید خسته شده اند مکان بسیار مناسب می‌باشد.  از این رو یک منطقه با آب‌و‌هوای پاک، درختان سرو قامت و پوشش گیاهی متنوع جزو بهترین مراکز تفریحی استانبول به شمار می‌رود. با پیاده‌روی و قدم زدن در فضای سبز منطقه پولونزکوی استانبول قطعا حیرت‌زده خواهید شد. وجود آبشارهای زیبا، برکه‌های پر از آب، انواع پرندگان و آب‌و‌هوای پاک و مردمان محلی مهمان‌نواز یکی از لذت‌بخش‌ترین روزهای سفر شما را می‌سازد.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

روستای پولونزکوی

تفریح و گشت و گذار در منطقه پولونزکوی استانبول

طبیعت پولونزکوی بسیار جذاب است و مناسب پیک نیک و کمپ در طبیعت می باشد. در رستوران‌ها غذاهای ترکی و لهستانی طبخ می‌شود و صنایع دستی زیبا توجه شما را به خود جلب می‌کند. در سفر به استانبول یک روز از زمان خود را به گشت‌و‌گذار در این منطقه اختصاص دهید و از طبیعت بکر و زیبای آن استفاده کنید. خانه فرهنگ پولونزکوی، باغ وحش، کلیسای مریم آنا، نمایشگاه مجسمه های چوبی نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند. در منطقه پولونزکوی پارکی طبیعی نیز وجود دارد. در این منطقه از هیاهوی شهر به دورید و همزمان با شنیدن صدای پرندگان، می‌توانید میان درختان کاج و بلوط قدم بزنید. البته در این پارک گونه‌های طبیعی گیاهان متنوعی قرار دارد. می‌توانید در پارک طبیعی پولونزکوی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کنید. رستوران‌های این منطقه بهترین غذاهای محلی را طبخ می‌کنند که با مزه کردن آنها می‌توان روح غذاها را درک کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر برای تفریح یک روزه به این منطقه می‌روید از صبح زود و برای صرف صبحانه آن‌جا باشید و تا عصر هم بمانید تا از غروب زیبای خورشید و چشم انداز بی نظیر منطقه پولونزکوی استانبول لذت ببرید.  ترک‌ها بسیار به وعده غذایی صبحانه اهمیت میدهند و  پروتئین، انواع سبزیجات و نان در سفره صبحانه آنها به چشم می‌خورد. اگر به این منطقه رفتید از خوردن صبحانه لذیذ در طبیعت جا نمانید.

 

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

پولونزکوی

باغ وحش پولونزکوی

در پارک جنگلی پولونزکوی باغ وحشی قرار دارد که در آن گونه های مختلف جانوران و حیوانات را می‌توان مشاهده کرد. اگر این پارک را برای گردش و تفریح انتخاب کردید بد نیست از این باغ‌وحش هم بازدید کنید. در باغ وحش پارک پولونزکوی، حیواناتی چون گوزن لاما، قو، والابی و حیوانات بسیار دیگری به چشم می‌خورد. در این پارک حیوانات محافظت می‌شوند ولی در قفس حبس نیستند و به راحتی میتوان آن‌ها را از نزدیک دید و به آن‌ها غذا داد.

باغ وحش پولونزکوی

اقامت و دسترسی به منطقه پولنزکوی

منطقه پولونزکوی تنها 25 کیلومتر با استانبول فاصله دارد و در عرض 30 دقیقه میتوان به آنجا رسید. یکی از راه‌های دسترسی به این منطقه حمل و نقل عمومی است. اگر بخواهید با استفاده از اتوبوس به پولونزکوی بروید حدود یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت. اگر در نزدیکی مال تپه باشید و بخواهید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید حدود 96 دقیقه زمان میبرد تا به مقصد برسید. خطوط ارتباطی که به سمت این منطقه میروند ۱۳۶ ،۱۳۷ و ۱۲۱ A می‌باشند. بهترین راه رفتن به پولنزکوی ماشین شخصی یا تاکسی است. اگر در استانبول ماشین شخصی ندارید با کرایه خودرو می‌توانید با خیال راحت راهی این منطقه شوید و دل به طبیعت بسپارید. در این منطقه آلاچیق و کلبه‌های زیادی وجود دارد که میتوانید به راحتی در آن اسکان کنید و سفر یک روزه ای  را در تور استانبول تجربه نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر