رفتینگ باتومی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/09/27
بازدید: 2651
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

باتومی یکی از شهرهای کوچک و ساحلی گرجستان می باشد که عنوان پایتخت توریستی گرجستان را به خود اختصاص داده است. در این شهر تفریحات فراوانی وجود دارد که جهانگردان را مجاب می کند تا به آن سفر کنند و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند. شهر باتومی در کناره دریای سیاه واقع شده و شهری مدرن و زیبا بوده که تفریحات آبی و مهیجی را در دل خود جای داده و به همین دلیل مورد توجه توریست های زیادی قرار گرفته است. در کشور گرجستان به ورزش های مختلف پرداخته می شود و امکان رشد و پیشرفت در هر یک از آن ها وجود دارد. در این قسمت از سایت لحظه آخر مسافران تور باتومی را می خواهیم با یکی از هیجان انگیزترین تور های باتومی به نام تور رفتینگ باتومی آشنا سازیم که سفر شما به این شهر بی نظیر را تکمیل خواهد کرد. ورزش رفتینگ نخستین بار در دهه هفتاد شناخته شد و در دهه هشتاد محبوبیت پیدا کرد.

رفتینگ باتومی

 

رفتینگ باتومی از جمله تفریحات جذاب و پر هیجان این شهر تفریحی می باشد. در قسمت های مختلف شهر باتومی تعدادی رودخانه ی خروشان وجود دارد که برای رفتینگ باتومی بسیار مناسب می باشند و هر یک از مسافران به خواسته ی خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند و لحظات خوشی را سپری کنند. در این ورزش علاقه مندان به صورت تک نفره تا 12 نفره سوار بر قایق های بادی سرعتی می شوند و با موج خروشان آب همراه می شوند.

مسافران تور باتومی برای شرکت در تورهای 2 روزه رفتینگ باتومی ابتدا باید از طریق آژانس های گردشگری منطقه ثبت نام انجام دهند و مسیر دلخواه خود را که در 20 کیلومتری شهر باتومی قرار دارند را انتخاب نمایند و از این تورهای مهیج بتوانند استفاده کنند.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

مسیرهای رفتینگ باتومی

در ادامه شما را با دو مسیر تور رفتینگ باتومی آشنا می کنیم:

مسیر اول رفتینگ باتومی:

رودهای آجاریستسکالی - چُرُخی - ماچاخلیس
مدت زمان: طی کردن 6 کیلومتر در 90 دقیقه و بدون احتیاج به آموزش فیزیکی

تفریحات باتومی - تفریحاتی که در شهر باتومی میتوانید داشته باشید

مسیر دوم تورهای رفتینگ باتومی

 مسیر دوم رودخانه تور رفتینگ، مسیر رودخانه چُرُخی است.

مدت زمان: 30 الی 45 دقیقه و همچنین بدون نیاز به آموزش فیزیکی
گردشگران تور باتومی توجه داشته باشند که تورهای رفتینگ باتومی در 3 ماه تابستان برگزار می گردد و همه روزه از ساعت 10 صبح الی 8 شب می باشد که در بین این ساعات می توانید در این تورها شرکت نمایید. مسیرهایی که برای رفتینگ باتومی در نظر گرفته شده، بر اساس مسیر رودخانه و شدت آب آن متفاوت می باشد. کسیرهای سخت و طاقت فرسایی که برای رفتینگ باتومی وجود دارد کلاس IV نامیده می شود و مخصوص کسانی است که در این ورزش سررشته دارند و به طور کامل با اصول ایمنی آشنا هستند. گردشگران عزیز باید توجه داشته باشند که در این ورزش رعایت کردن اصول ایمنی بسیار مهم و حیاتی بوده و در صورتی که رعایت نشود خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد. اگر در رفتینگ باتومی مسیرهای آرام را انتخاب کنید نیازی به فراگیری آموزش های خاص نیست، ولی برای همراه شدن با موج های خروشان و مسیرهای دشوار باید اطلاعاتی کسب کنید و بعد به آن بپردازید.

قیمت بلیط رفتینگ باتومی

برای 1 تا 5 نفر: 50 لاری گرجستان، معادل حدود 100 هزار تومان
برای تعداد تا 8 نفر: 30 لاری گرجستان، معادل حدود 50 هزار تومان 
همان طور که در بالا مشاهده کردید این تورها قیمت های خوب و متوسطی داشته که می توانید در برنامه سفرتان آن را قرار دهید. رفتینگ باتومی مسیرهای زیبا و چشم نوازی دارد که ورزش دوستان و گردشگران تور گرجستان می توانند از تماشای آن ها مسحور شوند.
در ورزش رفتینگ اصطلاحاتی از قبیل all forward و all back وجود دارد که در مواقع لازم به دستور لیدر باید انجام شود. All forward به معنای پارو زدن به سمت جلو و all back به معنای پارو زدن به سمت عقب می باشد که باید تمامی اعضا آن را انجام دهند. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر