آبشار ایگواسو

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/12
بازدید: 1317
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از عجایب هفتگانه دنیا که در سال ۲۰۱۱ اعلام شد، آبشار ایگواسو برزیل بود. آبشاری که تا مدت زیادی در جنگل های آمازون مخفی بوده، امروزه به یکی از جذاب ترین و شناخته شده ترین آبشارهای دنیا تبدیل شده است. در ادامه شما را با جزئیات این آبشار آشنا خواهیم کرد.

آبشار ایگواسو کجاست؟

آبشار ایگواسو در مرز بین برزیل و آرژانتین واقع شده که سال ها میان جنگل های آمازون پنهان بود و برای اولین بار در سال ۱۵۴۱ به دست جهانگردی اسپانیایی کشف شد. این آبشار همچنین یکی از ۲۰  جاذبه کشور برزیل می باشد که حتماً باید آن را ببینید.

 

آبشار ایگواسو

 

آشنایی با آبشارهای ایگواسو برزیل "طولانی ترین آبشار جهان"

ایگواسو به معنی آب بزرگ می باشد و ۲.۷ کیلومتر وسعت دارد و از مجموعه ۲۷۵ آبشار تشکیل شده که ارتفاع هر یک از این آبشارها بین ۳۰ تا ۸۲ متر متغیر است. این آبشار از نظر عرض حدود ۴ برابر آبشار نیاگارا می باشد. اگرچه آبشار ویکتوریا که در آفریقای جنوبی می باشد را عریض ترین آبشار دنیا می دانند، ولیکن مجموعه آبشارهای ایگواسو برزیل که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، عریض‌تر از آبشار ویکتوریا می باشند.
یکی از زیباترین و خوش منظره ترین بخش های آبشار ایگواسو آبشاری به نام گلوی شیطان می باشد که شکلی نعل اسبی داشته و دارای ۲۶۹ فوت عرض و ۲۳۰۰ فوت طول است. ایگواسو به این دلیل خاص می باشد، چرا که از نظر وسعت، پهنا و تعداد آبشارها در جهان مانند ندارد همانطور که گفته شد این آبشار چهار برابر آبشارهای بزرگی همانند ویکتوریا و نیاگارا است.
در اطراف آبشار ایگواسو انواع پرندگان و گونه های گیاهی را گردشگران میتوانند مشاهده کنند. از جمله این پرندگان و گونه‌های گیاهی می‌توان به بگونیا، ارکیده، پروانه های رنگی و… اشاره کرد.
همچنین این آبشار لقب طولانی ترین آبشار جهان را نیز از آن خود کرده است. در اطراف این آبشار پارک ملی ایگواسو که هم در برزیل و آرژانتین می‌باشد به ثبت جهانی رسیده است.

سرگرمی های آبشار ایگواسو

لازم به ذکر است که گردشگران در این منطقه علاوه بر ایستادن کنار آبشار و تماشای بزرگی آن می توانند با هلیکوپتر بر فراز ایگواسو پرواز کرده و یا در آب‌های خروشان آن قایق سواری کنند. همچنین اگر از سمت برزیل به بازدید این آبشاربروید، می‌توانید به سد ایتایپو بروند و از این شگفتی طراحی و مهندسی زیبا که منبع تولید برق کشور پاراگوئه نیز می‌باشد، دیدن فرمایید. از جمله دیگر جاذبه های تفریحی آبشار ایگواسو می توان به قطار جنگلی و پل های پیاده روی که در آبشار تعبیه شده اشاره نمود که گردشگران می توانند با استفاده از آنها تمام مناطق مشرف بر ایگواسو را مشاهده کنند.

 

آبشار ایگواسو برزیل

 

بهترین زمان بازدید از آبشار ایگواسو

اگر گردشگران قصد دارند ایگواسو را در زمان پر آب آن ببینند، باید در فواصل بارانی نوامبر تا ماه مارس به برزیل سفر کنند. در ماه‌های اوت تا اکتبر از مقدار آب های آبشار ایگواسو کم خواهد شد.

جاذبه های گردشگری اطراف آبشار ایگواسو

اگر به کشور برزیل برای دیدن آبشار ایگواسو عزیمت کردید، می توانید از دیگر جاذبه های اطراف این آبشار نیز دیدن کنید. از جمله این جاذبه ها میتوان به منطقه مرطوب مردابی پانتانال وتلندز و یا شهر دوست داشتنی و طبیعت دوست کوریتیبا اشاره کرد. در پانتانال میتوانید حیات وحشی بی نظیر در جنگل های آمازون مانند پلنگ ها و دیگر حیوانات برزیلی را تماشا کنید. همچنین می توانید در شهر کوریتیبا به پارک های زیبا و رستوران هایی با غذاهای سنتی عالی سر بزنید. لازم به ذکر است این مکان ها هر چقدر هم که با پارک ملی آبشار ایگواسو فاصله ای نداشته باشند، اما در مجموع مسافت ها در این کشور بسیار زیاد است.

راه های دسترسی به آبشار ایگواسو

برای اینکه خود را به این آبشار برسانید بهترین روش انتخاب پرواز و خرید بلیط هواپیما است.
از آنجایی که دو سوم این آبشار در کشور آرژانتین می باشد، ولی برای مشاهده بزرگی آبشارهای ایگواسو پیشنهاد می شود، از خاک برزیل به تماشای این آبشار بروید. برای بازدید از آبشار نعلی شکل نیز باید به سمت شهر (فوز دو ایگواسو) عزیمت کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر