جزایر قناری

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/08
بازدید: 5344
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزایر قناری در واقع مجموعه‌ای از ۷ جزیره‌ی اصلی در اقیانوس اطلس بوده و از چند جزیره‌ی آتشفشانی نیز تشکیل شده است. این جزایر یکی از بهترین مکان‌های گردشی برای مسافران است و بهترین مکان برای تفریحات ساحلی و شنا به حساب می‌آید. این جزایر بسیار بکر و زیباست و برای یک سفر پر از آرامش، انتخاب خوبی خواهد بود. در این مقاله جزییات کاملی را در رابطه با جزایر قناری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

جزایر قناری

 

جزایر قناری کجاست

جزایر قناری مجموعه‌ای از جزایر اقیانوس اطلس بوده که این جزایر جزو خاک کشور اسپانیا محسوب می‌شوند. جزایر قناری از هقت جزیره‌ی اصلی تشکیل شده که می‌توان به جزایر گرن کاناریا، تنریف، لانزاروته، لاگومرا، لاپالما، ال هیرو و فوئه رته ونتورا اشاره کرد. بزرگترین جزیره در مجموعه‌ی جزایر قناری، جزیره‌ی تنریف است. از سوی دیگر جزیره‌ی گرن کاناریا جمعیت بیشتری را در میان این جزایر در خود جای داده است. همچنین شایان ذکر است که این دو جزیره سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. مرکز جزایر قناری، شهر لاس پالماس بوده که در جزیره گرن کاناریا قرار دارد و مرکز این جزیره پس از ۴۰ سال به تنریف تغییر خواهد یافت.

دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست؟

جزایر قناری که در لاتین جزایر کاناری گفته می‌شود در واقع به معنای جزیره‌ی سگ‌ها است. در نتیجه اصلا فکر نکنید در این جزیره قناری‌های زیادی زندگی می‌کنند. ماجرا از این قرار است که کاناری به معنای سگ بوده و این نام را رومیان، زمانی که وارد این جزایر شدند به دلیل وجود سگ‌های این منطقه انتخاب کردند.

طبیعت شگفت انگیز جزایر قناری

جزایر قناری جزو کشور اسپانیا هستند اما به آفریقا نیز بسیار نزدیکند و در این جزایر شاهد سواحل بکر و زیبا خواهیم بود. در این جزیره پرندگان زیبا و گونه‌های جانوری متعددی زندگی می‌کنند. هچنین شاهد پوشش گیاهی و درختان زیادی در این منطقه هستیم. در واقع سواحل شنی، طوطی‌های رنگی، آب زلال اقیانوس اطلس، درختان متنوع و بلند و آب و هوای بهاری این منطقه، هر سال گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

 

طبیعت شگفت انگیز جزایر قناری

 

بهترین‌ جاذبه‌ های جزایر قناری 

از جمله مکان‌های دیدنی جزایر قناری می‌توان به سواحل گرن کاناریا اشاره کرد که این سواحل بسیار بکر و بی‌نظیر هستند و محبوب‌ترین سواحل این جزایر به حساب می‌آیند. در این سواحل می‌توانید آفتاب بگیرید یا از پارک آبی و غواصی به عنوان تفریحات آبی بهره‌مند شوید.
یکی دیگر از مکان‌هایی که حتما باید در جزایر قناری به آنجا سر بزنید، سواحل تنریفه است. سواحل تنریف بسیار سرسبز با شن‌های طلایی است و تفریحات آبی بسیار جذابی دارد. این سواحل با امکانات بالایی در اختیار گردشگران قرار گرفته و مکان خوبی برای ریلکس کردن و آفتاب گرفتن است. در این سواحل می‌توانید به بازی گلف، جت اسکی و موج سواری بپردازید.

لاس پالماس در گرن کاناریا نیز یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های گردشگری است که هر ساله هزاران نفر برای تفریح به این منطقه می‌آیند. این منطقه از جاذبه‌های تاریخی نیز بهره برده که می‌توان به Casa de Colon اشاره کرد که اقامتگاه نخستین فرمانروایان این منطقه بود. در موزه‌ی آثار هنری لاس پالماس نیز شاهد آثار شناخته‌ترین هنرمندان خواهید بود و بهترین طرح‌های هنری را می‌توانید مشاهده کنید. کلیسای سانتا آنا که متعلق به قرن شانزدهم است نیز یکی از بنای تاریخی این منطقه به حساب می‌آ‌ید.

پارک لورو در جزیره تنریف یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در جزایر قناری است که در این پارک می‌توانید مجموعه‌ای از انواع طوطی‌های زیبا را مشاهده کنید. در این پارک یک تونل زیرآبی نیز وجود دارد که موجودات دریایی را به نمایش می‌گذارد. در این پارک حفاظت شده می‌توانید از گوریل‌ها پنگوئن‌ها، ببر، کروکودیل و دیگر موجودات زنده نیز بازدید نمایید.

پارک ملی گاراخونای در جزیره‌ی لا گومرا یکی از جذاب‌ترین مکان‌های بکر و هیجان‌انگیز برای گردشگران است. این پارک ملی در فهرست میرات جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و پارکی تشکیل شده از جنگل‌های انبوه و پوشانده شده از گیاهان و درختان گوناگون است. این جنگل سرسبز و زیبا حال و هوای عجیبی به گردشگران می‌دهد و حس می‌کنید که به دل جنگل رفته‌اید.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزایر قناری می‌توان به خانه هنرمند مشهور سزار مانریک، ساحل لاس کانتراس، پارک ملی تیده و دیگر مکان‌های این چنینی اشاره کرد.

 

جاذبه های جزایر قناری

 

بهترین زمان سفر به جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری در اغلب فصول سال بهاری است و هرگز سرمای زمستانی را در این منطقه تجربه نخواهید کرد. در واقع در فصل زمستان، آب و هوای جزایر قناری بسیار آفتابی و خنک است و تابستان نیز گرمای مطبوع و خوبی دارد که تبدیل به بهترین مقصد برای شنا و آفتاب گرفتن خواهد شد و البته در فصل تابستان این منطقه بسیار خلوت‌تر است. 
شایان ذکر است که در فصل زمستان که آب و هوای بهاری را در این منطقه شاهد هستیم گردشگران زیادی دیده می‌شوند و در فصل زمستان جزایر قناری بسیار شلوغ‌تر خواهد بود. در نتیجه می‌توان گفت که فصل زمستان بهترین زمان سفر به جزایر قناری به حساب می‌آید. از سوی دیگر در فصل تابستان جشن‌ها و فستیوال‌های زیادی در این منطقه برگزار می‌شود که این موضوع نیز عاملی برای چذب گردشگران است. اما برای اینکه از آب و هوای خوب این منطقه استفاده کنید باید در فصول آبان تا دی به این منطقه سفر کنید و یک سفر بی‌نظیر و جذاب را در کنار سواحل اقیانوس اطلس تجربه کنید.

هزینه سفر به جزایر قناری

زمان سفر به جزایر قناری تاثیر زیادی در هزینه‌های خواهد داشت. برای مثال اگر در فصول گرم به این منطقه سفر کنید، با توجه به اینکه گردشگران کمی در این فصل به جزایر قناری سفر می‌کنند، هزینه بسیار پایین خواهد بود. در نتیجه سعی کنید در فصول کم‌گردشگر به این منطقه سفر کنید تا هزینه‌هایتان کاهش یابد. از سوی دیگر در اوایل هفته و روزهای غیر‌تعطیل که هیچ مراسمی نیست هم هزینه‌های سفر به جزایر قناری کمتر بوده و می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها در این شرایط سفر کنید. ماه‌های نوامبر و دسامبر هزینه‌ها و بلیط‌های تفریحی در این منطقه به اوج خود می‌رسد. از سوی دیگر در فصل تابستان هم که مراسمات و فستیوال‌های زیادی در این منطقه برگزار می‌شوند نیز هزینه‌ها بالا خواهد بود و توریست‌های زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. 
بهتر است در فصل بهار به جزایر قناری سفر کنید تا هزینه‌هایتان کمتر شود زیرا در این فصل نه فستیوال خاصی برگزار می‌شود و نه آب و هوای خنک زمستان را دارد در نتیجه تعداد گردشگران کاهش پیدا کرده و هزینه‌ی بلیط‌های تفریحی پایین خواهد بود. اما به طور کلی جزایر قناری مرکز تفریحی و گردشگری است و می‌توان گفت در تمام فصول سال گردشگرانی در این منطقه حضور دارند.
برای سفر به جزایر قناری باید هزینه‌ی ویزای اسپانیا، هواپیما، هتل، غذا و تفریحات را در نظر بگیرید. تورهای تفریحی این منطقه نیز مقرون‌به صرفه هستند و امکانات خوبی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

شرایط اقامت در جزایر قناری

هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی در جزایر قناری وجود دارند که با امکانات متنوع و قیمت‌های مناسب در اختیار گردشگران قرار گرفته‌اند. در میان هتل‌های جزایر قناری شاهد هتل‌های لوکس با بهترین امکانات و هتل‌هایی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی هستیم که برای هر نوع گردشگری ارائه شده‌اند و بهترین امکانات رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

جزایر قناری روی نقشه

در ادامه میتوانید جزایر قناری را بر روی نقشه مشاهده نمایید.

 

جزایر قناری روی نقشه

 

عکس های زیبا از جزایر قناری

زیبایی های این جزایر به اندازه ای شگفت انگیز می باشد که با تعدا محدودی تصاویر نمی توان آن ها را به نمایش گذاشت.

 

جزایر زیبای قناری

 

جزیره ی زیبای قناری

 

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر