پارک آبی رامایانا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/05/07
بازدید: 404
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
شهر ساحلی پاتایا از بهترین شهرهای کشور تایلند به شمار می رود که بیش از 100 نوع تفریحات متنوع برای گردشگران فراهم آورده که البته تفریحات آبی از محبوب ترین آن ها به حساب می آید. پاتایا دارای 8 پارک آبی بسیار بزرگ می باشد که از بهترین آن ها می توان پارک آبی رامایانا را نام برد.
پارک آبی رامایانا با مساحت بیش از 180 هزار متر مربع از بزرگ ترین پارک های آبی پاتایا محسوب می شود که مراحل ساخت آن از سال 2011 شروع شد و تا سال 2016 به طول انجامید و هنوز هم با ساخت و ساز جدید به وسعت آن اضافه می شود. پارک آبی رامایانا در فاصله 40 کیلومتری از شهر پاتایا قرار دارد و گردشگران تور پاتایا بین ساعات 10 صبح تا 6 بعدازظهر می توانند به آن مراجعه کنند. برای ساخت این دهکده آبی که تمامی لوازم کاربردی در آن از یک شرکت معروف کانادایی تهیه شده، مبلغ هنگفتی در حدود 1.7 میلیارد بات تایلند هزینه شده است.

این پارک در واقع تفرج گاهی بزرگ است که شامل چندین حوض استخر، انواع سرسره های پیچ در پیچ، تونل آبی، رستوران، کافه، فست فود و اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان معروف و سرشناس تایلند می باشد و گردشگران تور پاتایا می توانند لحظات خوشی را در آن سپری کنند.
علاوه بر انواع مختلف سرسره های آبی، زمین های ورزشی مانند: زمین فوتبال، زمین والیبال و زمین بوکس آبی نیز در این مکان وجود دارد که گردشگران تور پاتایا می توانند در آن ها به تفریح و ورزش بپردازند. پارک آبی رامایانا با دارا بودن بازی های شورانگیز توانسته در بین 20 پارک آبی برتر جهان قرار گیرد و عنوان "سومین پارک آبی برتر آسیا" را از آن خودش کند. به طور کلی می توان پارک آبی رامایانا را به 4 بخش تقسیم کرد که به سرح زیر می باشد:
*تفریحات آبی
1. رودخانه آرام: رودخانه آرام یکی از قسمت های دوست داشتنی پارک آبی رامایانا می باشد که گردشگران تور تایلند می توانند با برداشتن تیوپی از محوطه پارک دل به آب زده و با آرامش مسیر 600 متری این رودخانه را پشت سر بگذارند و از مناظر چشم نوازی که در طول مسیر وجود دارد، لذت کافی ببرند.
2. سرزمین فواره ها: در پارک آبی رامایانا یک بخش پرشور برای کودکان در نظر گرفته شده است. در سرزمین فواره ها تعداد بسیاری فواره کوچک و بزرگ وجود دارد که اوقات خوشی را برای کودکان و خردسالان مهیا می کند.
3. استخر دابل موج: استخر دابل موج فضای نسبتا بزرگی دارد که بخشی از آن با دارا بودن موج هیی بلند، پذیرای توریست های تور پاتایا می باشد و بخشی از آن کاملا آرام است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود هر یک را انتخاب کنید و در آن به آبتنی بپردازید.
4. استخر آرامش: بخشی متفاوت در پارک آبی رامایانا وجود دارد که استخر آرامش نامیده می شود. در درون آب سایبان هایی وجود دارد که اگر از آفتاب مستقیمی که می تابد، خسته شدید می توانید زیر این سایبان ها یک نوشیدنی خنک و دلچسب میل کنند.
5. استخر هیجان: در این استخر جذاب گردشگران تور پاتایا می توانند به ورزش های مختلفی همچون: شنا و والیبال آبی بپردازند و یا در صورت تمایل از جکوزی موجود در کناره های استخر بهره ببرند.
*جاذبه های خشکی
1. هزارتوی سبز: در پارک آبی رامایانا یک هزارتوی بزرگ و سبز به شکل R وجود دارد که مورد توجه بسیاری از بچه ها قرار گرفته و آن ها می توانند در این مکان سرگرم شوند.
2. گشت و گذار در اطراف رودخانه: قدم زدن و پیاده روی در میان فضاهای سرسبز اطراف رودخانه بسیار دلپذیر است و گردشگران ترو پاتایا می توانند از این طبیعت خوش منظر لذت ببرند. در بخش دیگری از این پارک آبی تازه تاسیس کلبه هایی در سایزهای مختلف وجود دارد که در آن می توانید به استراحت بپردازید. لازم به ذکر است که بگوییم در این کلبه ها خدمات و امکاناتی نیز وجود دارد که برای استفاده از آن ها باید هزینه اضافه پرداخت کنید. قیمت پایه این کلبه ها به شرح زیر می باشد:
کلبه 8 الی 12 نفره: 1900 بات تایلند
کلبه 4 الی 8 نفره: 1200 بات تایلند
کلبه 2 الی 4 نفره: 700 بات تایلند
3. لیک آیلند: لیک آیلند یکی دیگر از قسمت های هیجان انگیز پارک آبی رامایانا می باشد که گردشگران تور پاتایا می توانند با مجسمه های عظیم الجثه عکس های یادگاری بگیرند. جالب است بدانید که در این بخش درختانی از میوه های گوناگون نیز وجود دارد که جلوه ی زیبایی به آن بخشیده است.
4. بازار شناور: بازار همواره یک جزء جدانشدنی در سفر می باشد که از جذابیت زیادی برخوردار است. در کناره ی رودخانه رامایانا یک شبه قایق وجود دارد که به عرضه ی محصولات غذایی و محلی و میوه های تازه می پردازد و گردشگران تور پاتایا می توانند از آن ها بهره ببرند.
*سرسره های آبی
1. سرسره سقوط آزاد: در این سرسره بعد از این که در محفظه ی شیشه ای قرار گرفتید به یکباره زیر پای شما خالی می شود. گردشگران تور پاتایا در این بخش از پارک آبی رامایانا با هیجان بسیار زیادی مواجه می شوند. لازم است که بگوییم افراد بالای 135 کیلوگرم نمی توانند این بازی را انجام دهند.
2. سرسره پایتون و آکواکوندا: یکی از مهیج ترین سرسره های پارک آبی رامایانا سرسره پایتون و آکواکوندا می باشد که هیجانی وصف ناپذیر در آن پذیرای شما می باشد. در این سرسره پر پیچ و خم،با سرعتی بالا به سمت پایین سر می خورید و در انتها نیز به داخل استخر پرت می شوید. برای استفاده از این سرسره می توانید از تیوپ های 2 نفره و یا 4 نفره بهره بگیرید.
3. سرسره آکوالوپ: سرسره آکوالوپ یکی از بهترین سرسره های موجود در این دهکده آبی می باشد. برای این که بتوانید از این سرسره آبی رنگ بهره ببرید باید تعداد قابل توجهی پله را بالا بروید و بعد به صورت تک نفره سوار بر این سرسره شده و با سرعتی بسیار زیاد به سمت پایین سر بخورید.
4. سرسره شیطان: این سرسره بر خلاف اسمی که دارد بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده و بخش هایی از آن روباز است که همین امر سبب هیجان دوچندان آن می شود.
5. زمین آب بازی: خوب است قسمتی از وقت خود را در این دهکده آبی به فرزندانتان اختصاص دهید و اجازه دهید آن ها هم در مکانی به تفریح بپردازند. در این بخش از پارک آبی رامایانا تعدادی سرسره کوچک و بزرگ وجود دارد که مخصوص کودکان و خردسالان می باشد.
6. سرسره ترن آبی: این سرسره که طولی در حدود 240 متر دارد، یکی از طویل ترین و خاص ترین سرسره های جهان می باشد که به دلیل شکل ظاهری و خاصی که دارد شبیه به ترن هوایی به نظر می رسد.
7. سرسره رقابت آبی: این بخش از پارک آبی رامایانا را سرسره های با شیب تند شامل می شود که باید به صورت درازکش آن را پشت سر بگذارید.
8. سرسره اسپیرال: این سرسره مسیری مهیج و پیچ در پیچ دارد و به همین دلیل به سرسره مارپیچی شهرت دارد. در این بخش از پارک آبی رامایانا می توانید به صورت 1 نفره و یا 2 نفره به تفریح بپردازید.
9. سرسره رودخانه: این سرسره از جمله بخش های آرام رامایانا به حساب می آید که در انتهای مسیر به رودخانه ی پارک آبی رامایانا می رسد و شما گردشگران تور پاتایا می توانید از پیمودن مسیر لذت ببرید.
10. سرسره بومرنگ: یکی از جذاب ترین سرسره هایی که در پارک آبی رامایانا قرار دارد و گردشگران تور پاتایا را به وجد آورده است، سرسره بومرنگ می باشد. برای تجربه کردن هیجان بی همتای این سرسره ابتدا باید 3 بخش را پشت سر بگذارید، ابتدا مسیری حلقوی شکل، یعد میری با شیب زیاد و بعد از آن مسیری عمودی و در نهایت نیز به داخل استخر پرت می شوید. این سرسره را باید به صورت 2 نفره سوار شوید.
*ورزش ها و بازی ها
1. واترپلو و والیبال آبی: این ورزش ها را می توانید در استخر هیجان تجربه کنید و از تحرک و ورزشی که در آب انجام می دهید، لذت زیادی ببرید.
2. زومبا: زومبا ورزشی است که در سال های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است، حال تصور کنید که امکان پرداختن به این ورزش شورانگیز در میان آب های رامایانا وجود داشته باشد. شما می توانید به همراه مربی از انجام این ورزش بهره ببرید.
3. والیبال و فوتبال ساحلی: افراد زیادی به ورزش های ساحلی علاقه مند هستند، در پارک آبی رامایانا یک زمین ساحلی زیبا و تمیز وجود دارد که دوستداران ورزش های والیبال و فوتبال می توانند در آن سرگرم شوند.
4. بوکس آبی: بوکس مهم ترین ورزش تایلند است که از آن به عنوان ورزش ملی نام می برند، به همین دلیل در هر جایی که امکان داشته باشد تمهیدات لازم برای پرداختن به آن در نظر گرفته می شود. در پارک آبی رامایانا نیز، امکان انجام دادن این ورزش وجود دارد، به طوری که در ابتدا بر روی یک میله می نشینید و پاهای خودتان را به هم قفل می کنید و در حالی که جلیقه نجات به تن دارید با حریف خود به رقابت می پردازید، این رقابت تا جایی ادامه پیدا می کند که یکی از 2 نفر به داخل آب بیفتد و نفری که به آب بیفتد بازنده به حساب می آید.
علاقه مندان با توجه به سلیقه خود می توانند در هر یک از این بخش ها سرگرم شوند. علاوه بر بخش های اشاره شده، پارک آبی رامایانا دارای تعدادی رستوران و کافه نیز می باشد که گردشگران تور پاتایا می توانند برای رفع خستگی و تجدید انرژی از آن ها بهره ببرند. از دیگر امکانات پارک آبی رامایانا می توان به اینترنت رایگان و کمدهای لباس اشاره کرد که رفاه حال افراد را در پی دارد. برای استفاده از کمدهای لباسی که در پارک آبی رامایانا وجود دارد و با استفاده از همان دستبندهای مغناطیسی که در ابتدا به شما داده می شود درب آن باز و بسته می گردد، باید هزینه ای در حدود 150 بات تایلند پرداخت کنید. سهم شما برای استفاده از اینترنت رایگان نیز تنها 30 دقیقه می باشد و بیشتر از این تایم هزینه اضافه باید پرداخت گردد.

رامایانا بزرگ ترین و باکیفیت ترین پارک آبی پاتایا می باشد که در طی مدت کوتاهی که از ساخت آن گذشته، توانسته نظر بسیاری از جهانگردان را به خود جلب کند. اگر بخواهیم پارک آبی رامایانا را به چند بخش تقسیم کنیم، متشکل از 12 بخش مجزا شامل:
قلعه باران، موج سواری، گرداب، قایق سواری، رودخانه تنیل، دوئل بمب های استاد، تیوب سواری، بومرنگ، کوالوپ، سقوط آزاد و استخر با موج دریا می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که در طراحی سرسره های عظیم و طویل در این پارک استفاده شده این است که وقتی به انتهای این سرسره ها می رسید به طور خودکار سرعت شما به شدت کاهش پیدا می کند که این امر 2 مزیت دارد : 
1. با شدت به استخر پرت نمی شوید و موجب کبودی دست و پایتان نمی شود.
2. برای کسانی که شنا بلد نیستند و از پرت شدن ناگهانی درون آب ترس دارند دیگر جای نگرانی نیست.
در صورت نیاز در این مجموعه حوله و لوازم شنا با قیمت کاملا مناسب به شما کرایه داده می شود. جالب است بدانید برای راحتی گردشگران عزیز تور پاتایا آلاچیق های بسیار زیبا با امکانات رفاهی عالی را ساخته اند که با کرایه کردن آن ها می توانید خانوادگی استراحت کنید و بیشتر لذت ببرید. از مشهورترین بخش های پارک آبی رامایانا سالن ماساژ تایلندی می باشد که توسط ماساژورهای مجرب و ماهر به همراه محیطی بهداشتی و موزیک آرامش بخش برای گردشگران تور تایلند آماده خدمات هستند. لازم به ذکر است که آب استخرهای این مجموعه همیشه تمیز بوده و از نظر بهداشتی مرتبا توسط افراد کارشناس چک می شود و محیطی بسیار سالم و شاد برای شما و فرزندانتان فراهم ساخته اند. ساعت کار پارک آبی رامایانا از 9 صبح تا 7 عصر می باشد همچنین برای تهیه بلیط می توانید از ورودی پارک محل گیشه به راحتی تهیه فرمایید.
یکی از امکانات خوب پارک آبی رامایانا وجود محیطی برای برگزاری جشن های شما می باشد که با دارا بودن بسته های متفاوت، امکان انتخاب را به گردشگران تور پاتایا می دهد. اگر تعداد میهمانان شما زیاد است، باز هم جای نگرانی وجود ندارد چون این مجموعه دارای سالن هایی با گنجایش 200 الی 3000 نفر می باشد. جالب است بدانید که در این دهکده آبی یک اتاق جلسه با ظرفیت 30 نفر نیز وجود دارد که مسافران تور پاتایا در صورت لزوم می توانند از آن بهره ببرند.
در پارک آبی رامایانا تعدادی رستوران و کافی شاپ نیز تاسیس شده که دارای منوهای متنوع و گوناگون می باشند و انواع غذاهای محلی و بین المللی از جمله غذاهای حلال، غذاهای گیاهی، غذاهای دریایی و غیره را شامل می شود، بازدیدکنندگان و گردشگران تور پاتایا می توانند در کنار این غذاهای خوشمزه نوشیدنی های دلچسب نیز سفارش دهند و میل کنند. بوفه ی نامحدود یکی از بخش های مربوط به رستوران می باشد که در طبقه دوم رستوران اصلی پارک آبی رامایانا واقع شده و گردشگران تور پاتایا می توانند هر اندازه که مایل باشند از غذاهای متنوع آن میل کنند، هزینه استفاده از این بوفه که در ساعات 11 ظهر تا 4 بعدازظهر پذیرای غذادوستان می باشد، برای کودکان 199 بات تایلند و برای بزرگسالان 299 بات تایلند می باشد.
در پارک آبی رامایانا فروشگاه بزرگی وجود دارد که در آن علاوه بر لوازم مورد نیاز شنا مانند: مایو، دمپایی لاانگشتی، حوله، کلاه و کرم ضد آفتاب، می توانید سوغاتی های اصیل کشور تایلند را برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید.

به طور کلی هزینه بلیت های مختلف در پارک آبی رامایانا به این ترتیب است:
بلیت های عضویت برای 1 سال:
بزرگسالان: 7990 بات تایلند
کودکان: 5990 بات تایلند
خانواده: حدود 18990 بات تایلند
بلیت های ویژه:
بزرگسالان: 3458 بات تایلند (2 نفر)
کودکان: 1280 بات تایلند
بلیت های 1 روزه:
کهنسالان: 590 بات تایلند
بزرگسالان: 1190 بات تایلند
کودکان: 890 بات تایلند
نوزادان: رایگان
در پارک آبی رامایانا قوانینی از قبیل: به تن داشتن لباس مخصوص شنا، ممنوعیت استفاده خانم های باردار و افراد بیمار از سرسره ها، عدم استفاده از جواهرات و لوازم گرانبها و مطالعه اطلاعات هر سرسره وجود دارد که باید از طرف بازدیدکنندگان رعایت شود. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر