سواحل هند

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/11
بازدید: 1142
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هند کشور عجایب است و تعداد کثیری از جهانگردان تمایل دارند که حداقل یک بار هم که شده از مکان های مختلف و جاذبه های آن بازدید کنند. در این کشور سواحل بسیاری وجود داشته که هر یک زیبایی خاص خودش را دارد. گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت در سواحل هند در کنار خانواده و کسانی که دوستشان دارید یکی از زیباترین تفریحات موجود در هند می باشد که گردشگران زیادی از طرفدارن پر و پا قرص آن هستند. با سایت لحظه آخر همراه باشید تا در ادامه چند نمونه از سواحل هند را که بسیار زیبا و دیدنی هستند و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست را به شما معرفی کنیم تا با آن ها آشنایی پیدا کنید. تعداد سواحل هند بسیار زیاد هستند.

 

سواحل هند

 

ساحل باگا هند

این ساحل یکی از معروف ترین و محبوب ترین سواحل هند به شمار می رود که در شمال ایالت گوا قرار دارد و درختان نارگیلی در دور تا دور آن وجود دارد. اگر به دنبال هیجان و جای پرجنب و جوش می گردید این ساحل پیشنهاد خوبی برایتان می باشد که می توانید در مسابقات ماجراجویانه ای که در آن برگزار می شود مانند: پاراسلینگ، کایت سواری، جت اسکی،مسافرت های کوتاه دریایی و غیره شرکت کنید و روزی مهیج را سپری کنید. گردشگران تور هند می توانند در کلبه های ساحلی موجود در منطقه اقامت پیدا کنند و به رفع خستگی بپردازند. یکی از بخش های دوست داشتنی سفر به سواحل هند، تجربه ی غذاهای مختلف آن کشور است که افراد می توانند از چشیدن غذاهای محلی و لذیذ این منطقه لذت زیادی ببرند.

 

ساحل ماندارمانی هند

تعداد سواحل هند بی شمارند، این ساحل زیبا و دیدنی در میان گردشگران تور هند کمی ناشناخته بوده اما محبوبیت و میزان بازدید از آن در میان مردم در حال افزایش می باشد. ساحل ماندارمانی با 13 کیلومتر طول در ایالت بنگال غربی واقع شده است که به عنوان طولانی ترین ساحل هند شناخته شده است. از تفریحات محبوب این ساحل طویل می توان به boating ، Jet boating ، Para sailing و Banana boating نیز اشاره کرد. یک ویژگی منحصر به فردی که ساحل ماندارمانی دارد، عمق زیاد ماسه های آن است که سبب شده گردشگران تور هند علاقه زیادی به پیاده روی بر روی آن پیدا کنند. در این ساحل ورود ماشین و دوچرخه آزاد است و به همین دلیل وقتی وارد ساحل می شوید، تعداد زیادی خودرو قابل مشاهده می باشد. علاوه بر پیاده روی بهره بردن از امکانات ورزشی، می تواند شما را به خوبی سرگرم کند.

 

سواحل هند

 

ساحل کووالام هند

این ساحل یکی از بهترین و خوش منظرترین سواحل کرالا به شمار می رود که بسیار دیدنی می باشد. جالب است بدانید که این ساحل به دلیل وجود سالن ها و مراکز ماساژ و مراکز خریدی که دارد یکی از معروف ترین سواحل هند به شمار می رود. مناظر زیبا و طبیعی این ساحل نظر هر گردشگری را به خود معطوف می کند. تماشای غروب آفتاب در ساحل کووالام به یک خاطره فراموش نشدنی برای گردشگران تور هند تبدیل می شود که تا سال ها در ذهن آن ها می ماند.

 

سواحل هند

 

ساحل تارکارلی هند

 این ساحل یکی از مجلل ترین سواحل ماهاراشترا به حساب می آید که در منطقه سیندهودورگ واقع شده و به دلایل نامعلومی هنوز نتوانسته جایگاه ویژه ای در صنعت گردشگری بدست بیاورد. یکی از تفریحات پر طرفدار ساحل تارکارلی غواصی می باشد که تعداد بسیاری از گردشگران تور هند را به خود جذب کرده است. تمامی ورزش های آبی این ساحل از ساعت 9 الی 16 دراختیار علاقه مندان قرار می گیرد. ثبت تصویری دلنشین از غروب آفتاب همیشه یک سوژه دوست داشتنی برای عکاسان حرفه ای است که می توانند در ساحل تارکارلی عکس های چشم نوازی با دوربین های حرفه ای خود بگیرند. این ساحل تماشایی قابلیت این که روزی به یکی از پر بازدید ترین سواحل هند تبدیل شود را دارد. همچنین این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل هند برای غواصی است که غواصان زیادی را به سمت خود می کشد و آن ها می توانند با آبزیانی عجیب مواجه شوند. غواصان می توانند از ماه اکتبر تا مارس برای پرداختن به غواصی به ساحل تارکارلی مراجعه کنند.

 

سواحل هند

 

ساحل پالولم هند

ساحل پالولم در قسمت جنوبی گوا واقع شده است که به دلیل وجود درختان نخل و جنگل های باشکوه یکی از بهترین سواحل هند محسوب می شود. این ساحل علاوه بر تفریحات آبی مهیج، صخره های دیدنی و چشم انداز زیبایی که دارد، به دلیل وجود مامنی برای حیات وحش کوتیگائو سالانه گردشگران بی شماری را مجاب به بازدید می کند. در این ساحل آرامشی وصف ناپذیر وجود دارد که گردشگران تور هند را به وجد می آورد و آن ها اوقات خوشی را در ساحل پالولم سپری می کنند. چندین رستوران در این مکان وجود دارد که شما می توانید در آن ها غذاهای لذیذ هندی را میل کنید. لازم به ذکر است که بگوییم ساحل پالولم نسبت به دیگر سواحل هند کمی گران تر و البته بکر تر است.

 

سواحل هند

 

ساحل راداناگار هند

 ساحل راداناگار در یک منطقه بسیار رمانتیک به نام هولوک قرار گرفته است که بسیاری از شاعران برای سراییدن اشعار خود به این منطقه می روند تا در آرامش بی همتای آن اشعاری با احساس بسرایند. این ساحل هم هنوز به اندازه کافی مورد بازدید قرار نگرفته  و جزء کم بازدید ترین سواحل هند محسوب می شود. در اطراف ساحل درختانی سرسبز و سر به فلک کشیده وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان نموده است. آن دسته از گردشگران تور هند که به آرامش و سکوت علاقه مند هستند ساحل راداناگار گزینه مناسب تری در بین سواحل هند برای آن ها می باشد. جالب است بدانید که مساحت کلی این ساحل حدود 12 کیلومتر است و تنها 1 کیلومتر با طولانی ترین ساحل هند تفاوت مساحت دارد.

 

سواحل هند

 

ساحل گوا هند

زیبایی این ساحل که یکی از بهترین سواحل هند است هر تماشاگری را مبهوت خود می کند. سالانه تعداد زیادی از مسافرانی که با تور گوا به هند سفر می کنند بازدید از این ساحل زیبا را در اولویت کارهای خود قرار می دهند. تفریحات مهیجی از قبیل: رقص و موسیقی، امکانات شنا، آفتاب گرفتن و چتربازی ساحل گوا را نزد جهانگردان محبوب تر کرده است. سفر به این ساحل در تمامی فصول سال امکان پذیر است ولی برای آن دسته از گردشگران تور هند که می خواهند آفتاب بگیرند، ماه دسامبر بهترین زمان سفر به هند می باشد.

 

سواحل هند

 

ساحل چپاتی هند

در قلب شهر بمبئی یک ساحل تفریحی به نام ساحل چپاتی وجود دارد که یکی از سواحل هند به شمار می رود و تماشای غروب آفتاب در آن خالی از لطف نیست. وجود شن های سفید رنگ در ساحل جلوه ی منطقه را بسیار دیدنی کرده است. ساحل چپاتی یک مکان بسیار مناسب خانواده ها می باشد که گردشگران تور هند بعد از یک روز خسته کننده می توانند در آن به استراحت بپردازند.

 

سواحل هند

 

ساحل کرالا هند

شاید بتوان گفت شهر کرالا زیباترین شهر هند است که وجود یکی از سواحل هند در آن، گزینه بسیار مطلوبی از آن برای سفر می سازد. ساحل کرالا با دارا بودن درخت های نخل سر به فلک کشیده، به اندازه ای خوش منظر است که آن را "بهشت استوایی" می نامند.

 

سواحل هند

 

ساحل کارناتاکا هند

ساحال کارناتاکا یکی از سواحل هند می باشد که  گردشگران تور هند برای رفتن به آن در منطقه کارناتاکا می توانند از قطار و یا اتوبوس استفاده کنند. این ساحل دلنواز در فاصله 190 کیلومتری از جنوب گوا قرار گرفته است.

ساحل کالپنی هند

 ساحل کالپنی در جزیره کالپنی قرار دارد که به دلیل عدم وجود هتل های باکیفیت در منطقه، هنوز نزد گردشگران تور هند شناخته شده نیست. وجود صخره های مرجانی این ساحل توجه گردشگران تور هند را به خود جلب کرده است. در این مکان قایق هایی اجاره داده می شود که مسافران می توانند از زیبایی های موجود در منطقه لذت ببرند.

 

سواحل هند

 

ساحل کاروار هند

ساحل کاروار که در جزیره ای به همین نام واقع شده، یکی از سواحل هند بوده و بسیار آرام و دلپذیر است. در این جزیره حدود 300 کیلومتر ساحل وجود دارد که برای افزودن بر زیبایی های آن در سال های اخیر درخت هایی در اطراف آن کاشته شده است و گردشگران تور هند برای آرامش اعصاب می توانند به این ساحل بروند و اوقات فراغت خود را در آن جا سپری کنند.

ساحل ماندوی هند

 ماندوی که یکی از سواحل هند است، ساحلی زیبا و آفتابی بوده که مساحت آن حدود 6 کیلومتر است و مکانی مناسب برای پیاده روی به حساب می آید. در ساحل ماندوی امکان سرگرم شدن با ورزش های آبی مهیجی مانند اسکی روی آب و موج سواری برای بازدیدکنندگان و گردشگران تور هند وجود دارد. یک ویژگی منحصر به فردی که ساحل ماندوی دارد این است که، این اجازه به افراد داده می شود که ماهیگیری کرده و در ساحل ماهی ها را طبخ کنند و به عنوان یک وعده غذایی دلچسب میل کنند.

ساحل ماراریکولام هند

این ساحل یکی از مکان های آرام کشور هند است که در کنار آن خدمات ماساژ با روغن های مخصوص و معطر نیز ارائه می شود. ساحل ماراریکولام مکانی است که همواره مورد توجه گردشگران تور هند قرار گرفته است. این ساحل زیبا در فصل تابستان بسیار گرم است.

ساحل گوکارنا هند

ساحل گوکارنا که از سواحل هند می باشد، در جنوب هند قرار دارد و امکانات جذابی را در خود جای داده است. در این منطقه موج سواری به صورت آکادمیک آموزش داده می شود و گردشگران تور هند می توانند به صورت حرفه ای آن را یاد بگیرند. در ساحل گوکارنا مهمان خانه های ساحلی نیز وجود دارد که گردشگران می توانند در کنار اسکان، از مناظر بی نظیر ساحل نیز لذت ببرند.

سواحل آندامان هند

سواحل آندامان یکی دیگر از مجموعه سواحل هند است که برای غواصی بسیار مناسب می باشد. این امکان برای علاقه مندان و گردشگران تور هند وجود دارد که پیش از غواصی در این مکان به مدت 15 دقیقه آموزش ببینند و بعد به مدت 45 دقیقه در آب های این منطقه غواصی کنند.

ساحل ریشکش هند

منطقه ی مذهبی ریشکش یک ساحل زیبا دارد که در آن تفریحات آبی لذت بخشی مانند رفتینگ و قایقرانی وجود دارد. در این منطقه امکان پیک نیک خانوادگی و پیاده روی نیز وجود دارد.

ساحل تامیل نادو هند

ساحل تامیل نادو در جزیره کوولونگ واقع شده که مکان مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری محسوب می شود و یکی از سواحل هند به شمار می رود. موج سواری در این ساحل دل انگیز مورد توجه جوانان زیادی قرار گرفته است. در این ساحل رستوران ها و کافه های متنوعی وجود دارد که گردشگران تور هند می توانند از آن ها بهره مند شوند و از غذاها و نوشیدنی های گوناگون بومی لذت ببرند. در ساحل تامیل نادو هم می توانید به صورت آکادمیک و زیر نظر افراد ماهر موج سواری را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

ساحل کوپ هند

در بخش جنوب غربی کارناتاکا، یک ساحل دیدنی و تمیز به نام ساحل کوپ یا کاپو وجود داشته که در اطراف خود تعداد زیادی درخت دارد. این ساحل از لحاظ تمیزی و پاکیزه بودن در بین سواحل هند زبانزد می باشد.

ساحل ثارانگامبادی هند

ثارانگامبادی شهری ساحلی در خلیج بنگال می باشد. شهر ثارانگامبادی حدود 225 سال تحت استعمار دانمارک بود. در این شهر یک ساحل ساده وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند در آن به استراحت بپردازند.

ساحل رادهناگار هند

یکی از بهترین سواحل هند و قاره آسیا در امتداد جزایر آندامن و نیکوبار قرار دارد که رادهناگار یا ساحل شماره هفت نامیده می شود. این ساحل شنی امکانات رفاهی و گردشگری خوبی دارد که نظر جهانگردانی که با تور هند به این کشور سفر می کنند را به خود جلب کرده است.

سواحل بکال هند

در بخش شمال غرب شهر کرالا و در کنار قلعه بکال، یکی دیگر از سواحل هند به نام بکال وجود دارد. یک نکته جالب که در رابطه با این سواحل وجود دارد، مجسمه های سنگی لاتریتی و باغ های با شکوه می باشد که جلوه ی ویژه ای به آن بخشیده است.

ساحل پوری هند

در کلکته شهری بندری به نام پوری وجود دارد که یک ساحل دوست داشتنی به همین نام دارد که از جمله بهترین سواحل هند است. هم زمان با غروب آفتاب، در این ساحل جشن های شبانه ای برگزار می شود که نزد گردشگران تور هند محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ساحل مینیکوی هند

یکی دیگر از سواحل هند، مینیکوی نام دارد که در شهر ساحلی لاکشادویپ واقع شده است. وجود تفریحات هیجان انگیز در ساحل مینیکوی سبب محبوبیت آن نزد گردشگران تور هند گشته است.

ساحل روشیکوندا هند

 ساحل روشیکوندا که در شرق هند و در منطقه آندهرا پرادش قرار دارد، یک منطقه تفریحی برای اهالی بومی به شمار می رود و یکی از بهترین سواحل هند است. موقعیت مکانی این ساحل دنج و ساکت بسیار مناسب بوده و همین امر سبب شده که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند به این ساحل بروند و روزی پر نشاط را تجربه کنند. صخره های سنگی "بینی دلفین" در این ساحل قرار دارد که گردشگران تور هند می توانند از آن ها دیدن کنند. طبق گفته ها، حدود چهل میلیون توریست سالیانه از این منطقه دیدن می کنند.

ساحل مارینا هند

 ساحل مارینا یکی دیگر از سواحل طولانی هند و جهان بوده که تقریبا 13 کیلومتر می باشد و در شهر چنای واقع شده است. گردشگران تور هند در این ساحل زیبا به انواع ورزش های آبی به غیر از شنا می توانند بپردازند. لازم به ذکر است که بگوییم این ساحل مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

ساحل الیوت هند

 یک ساحل تمیز دیگر از سواحل هند الیوت نام دارد که جوانان زیادی روزانه برای ورزش کردن به آن مراجعه می کنند تا در مکانی تمیز و خوش آب و هوا نرمش کنند.

ساحل کاولونگ هند

این ساحل خوش منظر در 60 کیلومتری شهر چنای قرار دارد و یکی از سواحل هند است. تماشای طلوع خورشید در میان درخت های نخل زیبا در ساحل کاولونگ بسیار لذت بخش است که توریست ها را به وجد می آورد. گردشگران تور هند باید در نظر داشته باشند که در سواحل شهر چنای هیچ گونه نیروی امدادی استقرار ندارد و به همین دلیل بهتر است از شنا کردن پرهیز کنند تا با خطرات احتمالی مواجه نشوند و مشکلی پیش نیاید.

ساحل کولوا هند

 کولوا یکی دیگر از سواحل هند است که به دلیل داشتن ساحلی بکر و آرام که غروبی دل انگیز دارد مورد توجه جهانگردان زیادی قرار گرفته است. این ساحل که در گوا واقع شده، رستوران های معروفی دارد که به غذاهای دریایی خوشمزه شهرت دارد.

ساحل آگوندا هند

یکی دیگر از سواحل هند که مورد توجه گردشگران تور گوا قرار گرفته ساحل آگواندا نام دارد. آرامش غالب در این ساحل وصف ناپذیر است که توریست ها می توانند در مسیر ویژه پیاده روی آن از این آرامش لذت ببرند. رستوران هایی نیز برای رفاه حال گردشگران در این مکان قرار گرفته است.

ساحل آشویم هند

ساحل آشویم یک مکان دنج در گوا می باشد که یکی دیگر از سواحل هند محسوب می شود و هنوز در بین توریست ها شناخته نشده است و آن دسته از افرادی که به سواحل آرام علاقه دارند می توانند به آن رفته و به استراحت بپردازند. یک ویژگی جذابی که این ساحل دارد و توجه گردشگران تور گوا را به خود جلب کرده، تولید مثل لاک پشت ها در آن می باشد که سبب ازدیاد تعداد آن ها در این ساحل شده است. ساحل آشویم به دلیل دارا بودن صخره های بی شمار، ساحلی صخره ای به حساب می آید.

ساحل باترفلای هند

باترفلای که یکی از سواحل هند است به معنای پروانه بوده و این ساحل به دلیل زیبایی چشم نوازش و تعداد بی شمار پروانه هایی که در آن وجود دارد به این نام خوانده می شود. گردشگران تور هند می توانند در این ساحل به تماشای انواع ماهی ها، دلفین ها و خرچنگ ها بپردازند. ساحل باترفلای به وسیله باغ خوش منظره ای احاطه شده که بر زیبایی آن افزوده است. موقعیت مکانی این ساحل به نحوی است که رفتن به آن کمی سخت است و افراد ماجراجو تمایل بیشتری به کشف آن دارند. بازدید از این ساحل پر پروانه حس و حال بسیار خوبی را به بیننده القا می کند.

ساحل کنسائولیم هند

یکی از رمانتیک ترین سواحل هند ساحل کنسائولیم می باشد که انتخاب خوبی برای گشت و گذار به همراه یار و همسرتان می باشد. فضای رویایی و دلنشین این ساحل آن را بین توریست ها خاص کرده است.

ساحل میرامار هند

در ساحل میرامار تعدادی فروشگاه وجود دارد که لوازم و اجناس جذابی برای فروش در معرض نمایش قرار گرفته است. این ساحل یکی از شلوغ ترین سواحل هند است که اهالی محلی همواره در آن حضور دارند. در این مکان رستوران های ساحلی پر طرفداری وجود دارد که خوردن غذای محلی آن ها برای شما خاطره ای فراموش نشدنی را به ثبت می رساند.

ساحل کوئریم هند

یکی از سواحل هند که در دور دست ها قرار دارد، ساحل کوئریم نامیده می شود. این ساحل به ساحل کریم نیز شهرت دارد و آن دسته از گردشگرانی که به ورزش های پروازی علاقه دارند می توانند در این ساحل اوج هیجان را تجربه کنند. در نزدیکی ساحل کوئریم یک هتل وجود دارد که گردشگران تور هند می توانند در آن جا اقامتی خوش داشته باشند.

ساحل کالانگوت هند

در فاصله دو کیلومتری از ساحل باگا، ساحلی به نام کالانگوت وجود دارد که امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری را در خود جای داده است. وجود هتل های ساحلی و بازارها و رستوران های متعدد سبب شده که این منطقه نزد توریست ها بسیار محبوب شود. به هنگام شب، این ساحل بسیار شلوغ تر می شود و مردم به تفریح می پردازند.

ساحل مندریم هند

یکی دیگر از جذاب ترین سواحل هند، مندریم نام دارد که در روستایی به همین اسم واقع شده است. طبیعنی چشم نواز و فضای سبزی دل نواز و آرامش بخش از دلایلی است که جهانگردان را مجاب می کند تا این ساحل را برای تفریح و گشت و گذار انتخاب کنند. در اطراف این ساحل نیز یک رودخانه بسیار دیدنی و جالب وجود دارد که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نموده است. این ساحل یکی از خاص ترین سواحل هند است که سفر به آن برایتان تجربه ای فراموش نشدنی را رقم می زند.

ساحا آنجونا هند

 آنجونا ساحلی مناسب برای غواصی است که افراد دوست دار این تفریح می توانند آن را در این ساحل تجربه کنند. شب های ساحل آنجونا به زیبایی شهرت دارد و وقت گذراندن در آن بسیار لذت بخش است، حتی کافی شاپ های منطقه به هنگام شب باز هستند و توریست ها و گردشگران تور گوا می توانند به صرف نوشیدنی های دلچسب و تماشای مناظر زیبای ساحل بپردازند. سواحل هند یک تفریح بسیار جذاب برای توریست ها محسوب می شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 112 کاربر