هزینه سفر به تفلیس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 15249
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 بیایید ببینیم برای سفر به تفلیس چقدر باید هزینه کنیم؟ اینکه هزینه‌های مورد نیاز جهت مسافرت به یک منطقه چه مقدار باشد، بستگی به سطح توقع و هدف شما از این سفر دارد. البته در همین وهله اول می‌توان بیان کرد هزینه سفر به تفلیس چندان بالا نیست و نیاز به صرف هزینه آن‌چنانی نسبت به سایر مقاصد گردشگری ندارد. از آنجا که این شهر فاصله چندان دوری نسبت به ایران ندارد، امکان سفر به صورت زمینی نیز برای شما عزیزان میسر است و شما می‌توانید از این جهت مخارج سفرتان را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهید. اگر شما هم قصد سفر به گرجستان را دارید و نگران هزینه سفر به تفلیس هستید، در ادامه با ما در لحظه آخر همراه باشید تا شما را در برآورد مخارج تور تفلیس راهنمایی کنیم.

هزینه سفر به تفلیس

هزینه ویزا و عوارض خروج از کشور برای سفر به تفلیس

این امکان برای افراد ساکن کشور ایران وجود دارد که بدون احتیاج به ویزا هم بتوانند به کشور گرجستان و شهر تفلیس سفر کنند. در نتیجه نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای برای ویزا نیست؛ اما مسئله دیگری که وجود دارد، عوارض خارج شدن از کشور است که می‌بایست با در نظر گرفتن تعداد سفر‌ها پرداخت شود. طبق نرخ تعیین شده در سال 1403، برای اولین سفر 400000 تومان، دومین سفر 600000 تومان و سومین سفر 800000 تومان هزینه نیاز است که پرداخت شود.

هزینه سفر به تفلیس چقدر است؟

 کشور گرجستان به دلیل همسایگی با ایران و داشتن جاذبه‌های توریستی فراوان، هر ساله میزبان تعداد زیادی مسافر ایرانی است. شهر تفلیس به‌عنوان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور گرجستان، یکی از توریستی‌ترین شهرهای آن نیز محسوب می‌شود و همین موضوع اهمیت پرداختن به هزینه سفر به تفلیس را افزایش می‌دهد. هر سفر دارای هزینه‌های مختلفی است که هرکدام می‌توانند به طور جداگانه روی میزان بودجه موردنیاز برای سفر تاثیرگذار باشند. در ادامه مقاله به مهم‌ترین مواردی که در میزان مخارج سفر شما اثر دارند، اشاره خواهیم کرد.

تورهای گرجستان؛ همین حالا با کمترین قیمت رزرو کنید!

 هزینه هتل برای اقامت در تفلیس

 به دلیل دارا بودن مراکز خرید متعدد و فستیوال‌های جهانی در تفلیس، توصیه می‌کنیم در همان ابتدای کار مراقب دخل‌وخرج خود باشید. قطعاً با انتخاب یک هتل خوب و مناسب، به آرامش و آسودگی خاطر خود کمک شایانی کرده‌اید. هتل‌ها با توجه به امکانات و مزایای موجود، دارای بهای متفاوتی هستند. برای برخی از افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در هتل را دارند، مهم است که آن هتل دارای لاندری (خدمات خشک‌شویی) باشد یا خیر. برخی از هتل‌ها به سبب داشتن این امکان هزینه بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

 قیمت هتل‌ها در تفلیس متفاوت و از شبی بین 40 تا 90 لاری برای هتل‌های اقتصادی و ارزان و تا حدود 90 تا 160 لاری برای هتل‌های لوکس‌تر چهار و پنج ستاره است. اگر با اقامت در هاستل مشکلی نداشته باشید، هزینه سفر به گرجستان برای شما کمتر هم می‌شود. با مبلغی حدود 25 لاری می‌توانید یک هاستل خوب پیدا کنید. در آخر به این نکته توجه داشته باشید که اگر به تناسب اندام و سلامتی خود اهمیت می‌دهید و نمی‌توانید برای چند روز از ورزش دور بمانید، قطعاً به سالن ورزشی جهت انجام اصولی حرکات ورزشی نیاز دارید. برخی از هتل‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که برای استفاده از آن می‌بایست مبلغ بیشتری پرداخت نمایید. استخر و ورزش‌های آبی، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه و غرفه صنایع دستی، پارک و... از مواردی هستند که می‌بایست برای استفاده از آن‌ها در هتل‌های مختلف بهایی افزون‌تر از سایر هتل‌ها پرداخت کنید پس در انتخاب مکان اقامت خود، حتماً به میزان خدمات و امکانات آن مکان توجه نمایید. به صورت کلی، هزینه اقامت در هتل‌های تفلیس به صورت زیر است.

  • هزینه اقامت در هتل 2 ستاره: از حدود 43.77 لاری به بالا
  • هزینه اقامت در هتل ۳ ستاره: از حدود 64.78 لاری به بال
  • هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره: از حدود 77.25 لاری به بالا
  • هزینه اقامت در هتل 5 ستاره: از حدود 139.05 لاری به بالا

 هزینه هتل برای اقامت در تفلیس

هزینه غذا و رستوران در تفلیس

 هزینه غذا یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در سفر به تفلیس و یا هر شهر دیگر به آن توجه کنید تا مخارج سفرتان را بهتر مدیریت کنید. به طور میانگین می‌توان گفت برای صرف یک وعده غذایی در این کشور، نیاز به پرداخت حدوداً 15 لاری است. این مبلغ مخصوص خوراک‌های ساده، ارزان و فوری بوده و شما می‌بایست برای صرف غذاهایی با کیفیت بهتر و خوش‌خوراک‌تر، مبلغی معادل 100 لاری بپردازید. گرچه لازم است بدانید چند رستوران ایرانی در تفلیس وجود دارد و اگر غذاهای این شهر را دوست نداشتید، شما می‌توانید در آنجا طعم غذاهای خانگی را بچشید.

بهترین رستوران های تفلیس - آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت گرجستان مخصوص گردشگران

  • هزینه یک وعده غذایی در رستوران‌های ارزان: حدود ۱۲ تا ۲۵ لاری
  • هزینه یک وعده غذایی در رستوران‌های معمولی: حدود ۲۵ تا ۴۰ لاری
  •  هزینه یک وعده غذایی در رستوران‌های لوکس: شروع قیمت از 60 لاری
  • هزینه یک وعده غذایی در فست‌فودها: حدود ۱۲ تا ۱۵ لاری

هزینه غذا و رستروان در تفلیس

 قیمت مواد غذایی در تفلیس

 افراد ممکن است در سفر به تفلیس به دلایل مختلف، ترجیح دهند ک خودشان مسئولیت آشپزی در سفر را برعهده بگیرند. عده‌ای از افراد به دلیل اینکه علاقه‌ای به امتحان کردن غذاهای جدید ندارند، غذایشان را در محل اقامت خود آماده کنند و عده‌ای دیگر نیز ممکن است به دلیل اینکه سعی در کم کردن هزینه‌های سفرشان دارند، بعضی وعده‌های غذایی را به جای صرف هزینه در رستوران‌ها، در آشپزخانه اقامتگاه یا هتل محل اسکانشان درست کنند. اگر شما رژیم غذایی خاصی دارید یا ترجیح می‌دهید در طول سفر به تفلیس، هزینه سفر خود را کاهش دهید؛ قیمت برخی از اصلی‌ترین مواد غذایی اولیه که برای آشپزی به آن نیاز دارید به شرح زیر هستند.

  • هزینه هر کیلو برنج: 6 لاری
  • هزینه هر کیلو گوجه فرنگی: 5 لاری
  • هزینه هر کیلو پیاز: 3 لاری
  • هزینه هر کیلو سیب‌زمینی: 2.5 لاری
  • هزینه هر کیلو مرغ: 18 لاری
  • هزینه بسته 12 عددی تخم‌مرغ: 6 لاری
  • هزینه هر کیلو گوشت قرمز: 27 لاری
  • هزینه هر کیلو گوجه فرنگی: حدود 5.15 لاری
  • هزینه هر کیلو سیب زمینی: حدود 2.57 لاری
  • هزینه هر کیلو سیب: حدود 3.6 لاری

هزینه مواد غذایی در تفلیس

هزینه حمل و نقل در تفلیس

 برای گشت‌وگذار در این شهر گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. اکثر اوقات تمام وسایل نقلیه مانند اتوبوس، خودروی شخصی، مینی‌بوس و تاکسی فعال بوده و می‌توانید با توجه به سلیقه و شرایط خود هر کدام را که می‌خواهید، انتخاب کنید. با توجه به حضور شما در مبدأ مورد نظر و جابه‌جایی تا مقصد خواسته شده، هزینه‌های دریافتی برای اقسام مختلف این وسایل نقلیه متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید لیست هزینه‌های مربوط به انواع حمل و نقل در تفلیس را به قیمت روز در سال 1403 مشاهده نمایید.

 حمل و نقل عمومی تفلیس | آشنایی کامل از وضعیت تاکسیرانی تا اتوبوس های محلی تفلیس!

  • هزینه بلیت اتوبوس و مترو: حدود 2 لاری گرجستان
  • هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر به طور میانگین: حدود 3 لاری گرجستان
  • هزینه اجاره خودرو برای 24 ساعت به طور میانگین: حدود 50 لاری گرجستان
  • هزینه هر لیتر بنزین: 5 لاری گرجستان

هزینه حمل و نقل تفلیس

 هزینه خرید در تفلیس

 یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در هر سفر خرید کردن است. با توجه به این‌که واحد پول تفلیس نسبت به پول ایران، دارای ارزش مناسبی است، بسیاری از مسافران تور گرجستان ترجیح می‌دهند تا اجناس برند را در مراکز خرید تفلیس، تهیه کنند. در سفر به این شهر، علاوه بر اجناس برند و گران، می‌توانید انواع فروشگاه‌ها با اجناس ارزان را نیز پیدا کنید. پس اگر قصد خرید در تفلیس را دارید، با کمی جستجو قادر خواهید بود تا بهترین و به‌صرفه‌ترین خرید ممکن را انجام دهید. آخرین قیمت اجناس در سال 1403 به شرح زیر است.

  • هزینه یک شلوار جین برند: حدود 243.22 لاری
  • یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام: حدود 137.6 لاری
  • یک جفت کفش نایک: حدود 314.86 لاری
  • یک جفت کفش چرم مردانه: حدود 436.82 لاری

 هزینه خرید در تفلیس

 روش‌های سفر به تفلیس و هزینه‌های آن

گرجستان یکی از کشورهایی است که در فاصله نسبتاً کمی از ایران قرار دارد. کشور گرجستان اگرچه با ایران مرز مشترکی ندارد، اما جزو کشورهای نزدیک به ایران است. چیزی که سفر به گرجستان را تسهیل می‌کند این است که برای سفر به آن نیازی به ویزا نیست. عدم نیاز به ویزا و مسافت بین ایران و تفلیس، باعث شده که توریست‌های ایرانی در بازه‌های مختلف سال، تور تفلیس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. برای سفر به گرجستان، می‌توان از دو راه زمینی و هوایی اقدام کرد. انتخاب هر یک از این موارد برای رسیدن به مقصد مورد نظر، بستگی به شرایط و بودجه فرد دارد. در ادامه این راهنمای سفر، ما به هزینه سفر به تفلیس با هرکدام از روش‌های زمینی و هوایی خواهیم پرداخت.

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

هزینه سفر زمینی به تفلیس (اتوبوس و قطار)

 ارمنستان کشور کوچکی است که در میان ایران و گرجستان واقع شده است و به همین خاطر فاصله ایران با تفلیس از طریق عبور از این کشور، چندان زیاد نیست. همین امر باعث شده تا بسیاری افراد سفر خود به تفلیس را به صورت زمینی انجام دهند. اگر شما هم به دنبال راه به صرفه‌تری از نظر اقتصادی هستید یا ترس از پرواز دارید، می‌توانید مسیر زمینی را در پیش بگیرید. برای طی کردن مسیر ایران تا تفلیس به صورت زمینی، می‌توانید این مسیر را از طریق سه کشور ترکیه، ارمنستان و آذربایجان طی کنید که مسیر ارمنستان از میان این سه راه، بهترین روش برای شما است. اولین روش این است که با اتوبوس‌های مستقیم تهران، راهی کشور گرجستان شوید. همچنین اگر اهل سفرهای کوله گردی و کمپ کردن در میان مسیر خود هستید، می‌توانید ابتدا به صورت زمینی خودتان را به یکی از سه کشور آذربایجان، ارمنستان و یا ترکیه برسانید و سپس با استفاده از قطار یا اتوبوس از مرزهای مشترک این سه کشور عبور کنید و به تفلیس بروید. شما در سفر زمینی در طی مسیر، می‌توانید از زیبایی‌های اطراف نیز لذت ببرید و با طبیعت گرجستان نیز بیشتر آشنا شوید.

  • فاصله تهران باتومی: ۱۳۹۵ کیلومتر (حدوداً ۱۷ الی ۱۸ ساعت رانندگی)
  • فاصله تهران تفلیس: ۱۱۱۵ کیلومتر (حدوداً ۱۶ الی ۱۷ ساعت رانندگی)
  • فاصله تبریز باتومی: ۷۶۹ کیلومتر (حدوداً ۱۱ الی ۱۲ ساعت رانندگی)
  • فاصله تبریز تفلیس: ۸۷۹ کیلومتر (حدوداً ۱۱ الی ۱۲ ساعت رانندگی)

هزینه حمل و نقل در تفلیس

 هزینه سفر هوایی به تفلیس (هواپیما)

 یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده هزینه‌های یک سفر، هزینه مورد نیاز جهت استفاده از وسایل نقلیه همچون هواپیما است. لازم به ذکر است انتخاب نوع هواپیما، مشخصات و ویژگی آن در قیمت بلیط نیز مؤثر است. در واقع می‌توان گفت هرچه امکانات هواپیما زیاد و خطرات و مشکلات آن کمتر باشد، نیاز به پرداخت بهای بیشتری جهت اخذ بلیط است. دسترسی نزدیک و برقراری پرواز تهران تفلیس در همه ایام سال باعث سفرهای متعدد به گرجستان است. اگر می‌خواهید برای اولین بار بلیط تهران تفلیس خریداری کنید، دانستن نکات ضروری تهیه بلیط را آسان می‌کند. در مرحله اول سعی کنید تاریخ پرواز تفلیس را مشخص کنید. تعیین زمان حرکت امکان رصد کردن قیمت بلیط گرجستان را به شما می‌دهد. بسیاری از ایرلاین‌ها اقدام به فروش بلیط تفلیس می‌کنند، با کمی وقت و حوصله می‌توانید ارزان‌ترین بلیط تهران گرجستان پیدا کنید.

هزینه بلیط هواپیما تفلیس

 هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری در تفلیس

  اگرچه بسیاری از شهرهای گرجستان مملو از دیدنی‌های تاریخی و گردشگری هستند، با این حال، پایتخت این کشور نسبت به سایر شهرهای گرجستان، در زمینه گردشگری پیشرفته‌تر و توسعه‌یافته‌تر می‌باشد و در پی همین موضوع، این شهر رشد چشمگیری را در صنعت توریسم تجربه کرده است. به علت اصیل و قدیمی بودن کشور گرجستان و تاریخچه موجود در شهرهای آن، این کشور سرشار از مکان‌های جالب و دیدنی جهت بازدید است. به علت حضور زیاد و گسترده مردم در اکثر زمان‌های سال، قیمت تمامی مراکز گردشگری و تفریحی در این کشور کاملاً مناسب و مقرون به صرفه است.

جاهای دیدنی تفلیس | بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس که باید ببینید!

  • هزینه بلیط ورودی پارک آبی جینو پردایس: از ۳۰ لاری گرجستان
  • هزینه تفریح در پینت بال هف لایف: از ۲۵ لاری گرجستان
  • هزینه بولینگ لبوفسکی: از ۱۵ لاری گرجستان
  • هزینه تفریح در شهربازی متاتسمیندا: از ۳ لاری تا ۷۷ لاری گرجستان
  • هزینه بلیط تله‌کابین تفلیس: از ۵ لاری گرجستان
  • هزینه بازدید از باغ ملی گیاه‌شناسی گرجستان: از ۲ لاری گرجستان
  • هزینه بازدید از باغ وحش تفلیس: از ۲ لاری گرجستان
  • موزه ایالتی موسیقی بومی و ابزارآلات موسیقی گرجستان: 3 لاری گرجستان
  • هزینه بازدید از قلعه تاریخی ناریکالا: رایگان
  • کلیسای جامع تثلیث یا سامبا: رایگان
  • دریاچه لیسی: رایگان
  •  کوهستان پارک متاتسمیندا: رایگان

هزینه سفر به تفلیس

 هزینه مکالمه و رومینگ در گرجستان

 یکی از مواردی که برای مسافران تفلیس مطرح است، چگونگی تهیه سیم کارت برای ایجاد ارتباط و استفاده از اینترنت در گرجستان است. اگر عازم کشور گرجستان هستید، می‌توانید با سرویس رومینگ، بدون نیاز به تهیه سیم کارت تفلیس، از خدمات خطوط همراه استفاده کنید. سرویس رومینگ خطوط همراه در واقع امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد است. لازم به ذکر است که بسته‌های رومینگ، بسیار مقرون به صرفه‌تر از تهیه سیم کارت گرجستان و استفاده از تعرفه‌های آن کشور است. پس فرقی ندارد که مخاطب کدام اپراتور هستید، شما می‌توانید قبل از سفر خود به تفلیس، سرویس رومینگ ایرانسل، رایتل، همراه اول و غیره را چک کنید و سفر خود را بدون نگرانی از این موضوع انجام دهید.

هزینه مکالمه و رومینگ در گرجستان

 واحد پول تفلیس گرجستان

 لاری، واحد پول کشور گرجستان بوده که با نمادهای (GEL)، (₾) و (ლ) نشان داده می‌شود. در حال حاضر هر 1 لاری گرجستان معادل 19,550 تومان است و هر 1 لاری برابر با 100 تتری است (بهار 1403). اگرچه این مبلغ برای ما ایرانیان کمی زیاد به نظر می‌رسد ولی جالب است بدانید که شما با هر لاری می‌توانید اقلام مختلفی را تهیه کنید. در واقع از جمله اسکناس های رایج گرجستان می‌توان به اسکناس‌های 1 لاری (با زمینه آبی)، 2 لاری (نارنجی)، 5 لاری (قهوه‌ای)، 10 لاری (سورمه‌ای)، 20 لاری (قرمز و کهربایی)، 50 لاری (سبز)، 100 لاری (یشمی، قرمز، نارنجی)، 200 لاری (نارنجی) و سکه‌هایی با واحد تتری به ارزش 1، 2، 5، 10، 20 و 50 تتر و سکه‌های 1 و 2 لاری اشاره کرد.

واحد پول تفلیس گرجستان

 چرا باید به تفلیس سفر کنیم؟

 کشور گرجستان با توجه به پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته، به یک مقصد گردشگری مهم برای بسیاری از مسافران ایرانی تبدیل شده است و همین امر نیز لزوم پرداختن به هزینه‌های مسافرت به گرجستان را افزایش می‌دهد. در این مقاله سعی کردیم درباره جنبه‌های مختلف هزینه سفر به تفلیس بنویسیم. از هزینه‌های مربوط به ویزا و عوارض خروج از کشور تا هزینه‌های مربوط به بلیط هواپیما و اقامت و هزینه خوراک در تفلیس را برای شما توضیح دادیم تا سفر شما به گرجستان را با نگرانی کمتری از بابت هزینه‌هایتان همراه کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود تا یک برنامه ریزی سفر عالی برای خودتان داشته باشید. اگر شما هم تجربه سفر به تفلیس را داشته‌اید، می‌توانید نظرات خود را درباره این پایان این مقاله با ما در لحظه آخر به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. behdad behdad 1402/09/11
    0 نفر پسندیدند
    باتوجه به هزینه های بالای سفرهای خارجی، سفر به گرجستان انتخاب هوشمندانه ایه.
  2. barana barana 1402/09/11
    0 نفر پسندیدند
    این مقاله آپدیت شدس؟ یعنی الان بخوایم بریم هزینه ها همینقدره که نوشتین؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 103 کاربر