بهترین زمان سفر به مسقط

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/07/19
بازدید: 2551
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ابتدای سال معمولاً بهترین زمان برای سفر به عمان است ، زیرا درجه حرارت هوا چندان زیاد نیست و در مناطق مختلف کشور گاهی اوقات باران می بارد. آب و هوای بسیار شرجی مسقط، به گردشگران امکان می دهد از سواحل شگفت انگیز و آبهای شیرین شهر لذت ببرند.

در ماه ژانویه هیچ رویداد یا جشن خاصی وجود ندارد به جز روز محیط زیست که در هشتم ژانویه هر سال برگزار می شود. در این روز، سلطنت دستاوردهای زیست محیطی خود را جشن گرفته و پروژه های جدید خود را برای محیط زیست پایدار، اعلام می کند. مدارس معمولاً برای بزرگداشت این روز، مهمانی های کوچکی برگزار می کنند و پوسترها و بنرهایی نیز، در خیابان ها برای آگاهی بخشی در مورد روز محیط زیست، می چسبانند. در فصل تابستان، هوا بشدت کویری و گرم است به همین دلیل زمانی مناسب برای رفتن به سافاری در کویرهای مسقط و لذت بردن از تماشای شب هنگام ستارگان، شتر سواری و تجربه ای لذت بخش از زندگی بادیه نشینی در کویر است.

مسقط

تور عمان - لیست قیمت لحظه آخری تور عمان!

در ماه های فروردین و اردیبهشت، گل های زیبایی در بالای جبل آل اخدار شکوفا می شوند، که مناظر شگفت انگیزی را ایجاد می کند. جبل آل اخدار به معنی کوه سبز است و این نام را به این دلیل به خود اختصاص داده است که بیشتر آن را گیاهان و درختان پوشانده اند. این منطقه، بخشی از رشته کوه الحجر است که بزرگترین و معروف ترین رشته کوهی می باشد که در شمال کشور عمان قرار دار. در ماه های اردیبهشت تا خرداد، دما کمی بالاتر می رود، اما سطح رطوبت آن پایین است. این یکی از فصل های برداشت میوه در عمان است و تعداد زیادی زردآلو ، هلو ، گلابی و انجیر تازه در این کشور برداشت می شود. در ماه ژوئن یا فواصل بین ماه های خرداد تا تیر،فصل گرم و مرطوب در عمان آغاز می شود.

در این مدت چندان توصیه نمی شود که به مسقط سفر کنید اما با این وجود، قیمت هتل در سراسر کشور بسیار ارزان می شود. شب ها، هوا خیلی گرم نیست و این باعث ایجاد فرصت های خوبی برای خرید در مسقط و لذت بردن از آشنایی با زندگی شبانه سنتی مردم مسقط می شود.

بهترین فصل سفر به مسقط

بهترین زمان سفر به مسقط، بین ماه های اکتبر و مارس، و در فصل زمستان می باشد. هوا در این فصل معتدل و دلپذیر است. ماه های آوریل و مه نیز ماه های خوبی برای سفر به عمان هستند. این ماه ها، نه سردی زمستان را دارند و نه به اندازه تابستان، گرم و سوزان می شوند. در حالی که دما در این ماه شروع به افزایش می کند، در طول شب دمای هوا هنوز بسیار سرد است. ماه های مه و آوریل، اوج سفر به مسقط نیستند پس هزینه های اقامت در این شهر بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر می شود.

واحد پول عمان - تبدیل ریال عمان به تومان و دلار!

بهترین زمان سفر به مسقط از نظر آب و هوا

به طور کلی، آب و هوای مسقط، بیابانی و گرمسیری می باشد. تابستان های آن، بسیار گرم و مرطوب است و دمای هوا در طول روز، به۳۸درجه سانتی گراد می رسد. پس بر همین اساس، بهترین زمان سفر به این شهر، فصل زمستان است. دمای هوا در روزها، ۲۴ درجه، و در شب ها، حدودا ۱۶ درجه سانتی گراد می باشد. شهر مسقط به دلیل همجواری با ساحل، بسیار شرجی و مرطوب است و نکته مثبتی که فصل زمستان نسبت به سایر فصل ها دارد، این است که هوا، رطوبت کمتر و تعادل نسبی بهتری دارد.

بهترین زمان سفر به مسقط از نظر هزینه های سفر

در فصل تابستان، دمای هوا در مسقط، به بالاتر از 45 درجه سانتی‌گراد می رسد. به دلیل تابش شدید نور خورشید و روزهای طولانی، این فصل از نظر شرایط آب و هوایی زمان مناسبی برای سفر به مسقط نیست اما از نظر هزینه ها، مقرون به صرفه است و هزینه های سفر در این فصل، نسبت به فصل‌های پاییز، بهار و زمستان، بسیار کاهش پیدا می‌کند. پس اگر بودجه تان برای شما در اولویت قرار دارد، این فصل می تواند برای سفر به مسقط برای شما مناسب باشد.

مسقط عمان

همه چیز درباره کشور عمان _ قبل از سفر به عمان با این کشور بیشتر آشنا شوید!!

بهترین زمان سفر به مسقط از نظر شرکت در رویدادها

ماه فوریه، زمانیست که بزرگترین و بهترین جشنواره ها، اعم از جشنواره های فرهنگی و موسیقی، در شهر مسقط برگزار می شوند. در این شهر، منطقه ای قرار دارد که بسیاری از دکه ها، محصولات فرهنگی و صنایع دستی خود را، از تمام نقاط جهان، مخصوصا کشور های عربی، به نمایش میگذارند. در طول این جشنواره، مسابقات سرگرم کننده، نمایش های جذاب و همین طور موسیقی عمانی یا جهانی، اجرا می شود. همچنین در یک نمایشگاه کوچک ، خوراکی هایی مثل بستنی، ذرت بو داده، آب نبات پنبه ای و فست فود فروخته می شود. این جشنواره، یک برنامه سرگرم کننده و جذاب خانوادگی است، که هرساله گردشگران زیادی را به این شهر، جذب می کند. در ۲۳ژوئن ، همیشه یک جشن بزرگ در سراسر کشور برگزار می شود. این جشن، به مناسبت سالگرد اولین روزی است که سلطان قابوس شروع به اداره کشور می کند. در این روز، خیابان ها، با پرچم ، چراغ های رنگارنگ و پوسترهای سلطان تزئین می شوند.

فصل زمستان در عمان از ماه اکتبر آغاز می شود. این زمانی است که دما کاهش می یابد و هوا دلپذیر شده و طراوت بیشتری پیدا می کند. در این زمان، تورهای فرهنگی مختلفی وجود دارند که می توانید از آنها لذت ببرید و از موزه ها، قلعه ها و سایر مناطق تاریخی و باستانی مسقط بازدید کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر