هزینه سفر به قشم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/22
بازدید: 3539
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره قشم که این روزها بسیار مورد توجه گردشگران داخلی قرار گرفته است، یکی از محبوب ترین مقاصد بین ایرانیان برای سفرهای داخلی بوده است. قطعاً برای سفر به این جزیره به دنبال پاسخ سوالاتی در رابطه با هزینه های سفر خود هستید؛ ما در این مطلب سعی بر این داشته ایم که به بسیاری از این سوالات پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید. برای داشتن یک سفر راحت نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستید. در این برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین موضوعات هزینه سفر است. در صورتی که قصد سفر به مناطق جنوبی کشور ایران مخصوصاً جزیره قشم را داشته باشید نیازمند داشتن اطلاعات کافی در رابطه با هزینه سفر به قشم، هزینه‌های جانبی و خورد و خوراک هستید. شایان ذکر است بهترین اقدام پیش از سفر، در نظر گرفتن هزینه روش‌های مختلف برای سفر و هزینه تفریحات و محل اقامت است، با توجه به این موارد شما می‌توانید به صورت اجمالی هزینه سفر به قشم را تخمین بزنید و برنامه‌ریزی و بودجه خود را مشخص کنید.

جزیره قشم

هزینه سفر به قشم چقدر است؟

پیش از این که در رابطه با مسافرت برنامه‌ریزی کنید نیازمند اطلاعات دقیقی در رابطه با هزینه‌های آن هستید. شایان ذکر است معمولاً هزینه‌های سفر به قشم با در نظر گرفتن وسایل حمل و نقل و محل اقامت مشخص می‌شود. از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان سفر به این جزیره باید به آن توجه داشته باشید مشخص کردن روش‌های مختلف سفر است، به عبارت دیگر باید بدانید که قصد سفر با هواپیما یا قطار را به این جزیره دارید، چرا که امکان مسافرت با وسایل حمل و نقل زیادی مانند اتوبوس و کشتی به این جزیره وجود دارد، بنابراین این موضوع مستقیماً بر روی هزینه سفر تأثیر می‌گذارد.

تور قشم - محبوب ترین پکیج تور قشم؛ قیمت های باور نکردنی + خدمات عالی و آفر ویژه

هزینه سفر با تور به جزیره قشم

یکی از مواردی که در حال حاضر بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است امکان شرکت در تور قشم در هر جای ایران خواهد بود. به بیان دیگر شما می‌توانید از اقصا نقاط کشور ایران اقدام به شرکت در تور‌های قشم کنید. نکته مهم و حائز اهمیت این است که هزینه تور به پکیج تور مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال در برخی از تور‌ها محل اقامت، نوع بلیط قطار یا بلیط هواپیما و فصل سفر می‌تواند در قیمت تأثیر‌گذار باشد. مدت زمان سفر و برخی از امکانات و خدماتی که تور‌ها ارائه می‌دهند مستقیماً بر روی قیمت مؤثر هستند. توجه داشته باشید قیمت تور‌ها با در نظر گرفتن این موارد مشخص خواهد شد، بنابراین شما پیش از این که اقدام به خرید یا تهیه تور مورد نظر کنید باید از امکانات و خدمات ارائه شده به واسطه آژانس‌های مسافرتی اطلاعات مناسبی را کسب کنید، با این کار می‌توانید انتخاب مناسبی را بر اساس بودجه خود داشته باشید. هزینه‌های سفر با تور شامل تمامی فیلتر ها همچون اقامت، تفریحات و … می شود. لیکن قیمت تورها با توجه به نوسانات ارزی که به طور مداوم شاهدش هستیم، ثابت نبوده و برای اطلاع از آن می بایست در سایت های گردشگری و آژانس های مسافرتی به جستجو بپردازیم. بهترین زمان برای یافتن تور قشم از تهران ارزان قیمت، فصل تابستان می‌باشد؛ چرا که به علت آب و هوای گرم و شرجی که این منطقه دارد، تعداد گردشگران در این فصل از سال کاهش یافته و قیمت تورها پایین تر هستند.

بهترین زمان سفر به قشم

 

هزینه سفر به قشم با هواپیما چقدر است؟

یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها برای مسافرت به جزیره قشم استفاده از خطوط هوایی و هواپیما است. بر همین اساس تقاضا برای استفاده از این وسیله حمل و نقل در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل موجود بالاتر است. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با هزینه سفر به جزیره به وسیله هواپیما با در نظر گرفتن نوع ایرلاین و کلاس پروازی است، علاوه‌بر این تاریخ سفر نیز می‌تواند در هزینه سفر به صورت هوایی تأثیر‌گذار باشد. به طور کلی می‌توان گفت هزینه بلیط هواپیما از تهران به جزیره قشم از ۹۰۰ هزار تومان به بالا خواهد بود. شایان ذکر است مسافت تهران تا جزیره قشم حدود ۱۰۷۲ کیلومتر بوده و برای طی کردن این مسیر حدود ۲ ساعت در راه هستید.

راهنمای سفر به قشم - اطلاعاتی کامل از بزرگترین جریره خلیج فارس!

هزینه سفر به قشم با قطار، هواپیما یا اتوبوس

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی 

سفر به وسیله اتومبیل شخصی، به سبب مدیریت و کنترل زمان بسیار در بین گردشگران محبوب تر است. در هنگام سفر به قشم به وسیله اتومبیل شخصی می توانید به دو صورت سفر خود را ادامه دهید. روش اول این است که به وسیله اتومبیل از مبدا به بندرعباس بروید و ماشین را در یکی از پارکینگ های عمومی و مطمئن پارک کنید؛ سپس سفر خود را به صورت دریایی و هوایی ادامه دهید و روش دیگر کمک گرفتن از یکی از شناورها برای حمل اتومبیل نقلیه شما تا جزیره می باشد که قیمت این حمل و نقل را باید به صورت روزانه چک کنید.

هزینه سفر به قشم

هزینه سفر به قشم با قطار

برای سفر به قشم می‌توانید از راه‌های مختلف و گوناگونی استفاده کنید. در واقع یکی از مسیر‌های حمل و نقل استفاده از قطار است. شما برای رسیدن به جزیره به وسیله قطار باید اقدام به تهیه بلیط قطار بندرعباس کنید. مسافت موجود از تهران تا بندرعباس حدود ۱۳۳۰ کیلومتر بوده و ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد تا شما از تهران به بندرعباس برسید. برای استفاده از قطار می‌توانید از قطار‌های با سطح امکانات رفاهی مختلفی استفاده نمایید. پس از رسیدن به بندرعباس نیاز است تا به وسیله اتوبوس‌های دریایی یا شناور‌هایی که برای جابه‌جایی و حمل و نقل مسافران به جزیره قشم در نظر گرفته شده است استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌های موجود برای مسافرت به قشم اتوبوس است. اتوبوس مستقیم به جزیره به دلیل مسیر دریایی وجود ندارد و شما برای مسافرت باید ابتدا به مقصد بندرعباس سفر داشته باشید و از شهر بندرعباس به واسطه وسایل حمل و نقل دیگر به جزیره برسید. با در نظر گرفتن مبدا شما قیمت بلیط اتوبوس به بندرعباس متفاوت خواهد بود، اما در صورتی که از اتوبوس‌های وی آی پی به این شهر استفاده کنید به طور متوسط باید ۳۲۵ هزار تومان تحت عنوان بلیط پرداخت کنید. بهترین و راحت‌ترین روش برای مسافرت استفاده از هواپیما است که در این روش نیز خطوط ایرلاین‌های مختلف و کلاس پروازی در هزینه نقش بسزایی دارند. اما به‌طور کلی می‌توان گفت اگر به دنبال یک سفر ارزان هستید می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید و در صورتی که به دنبال یک سفر ماجراجویانه و خاطره‌انگیز می‌گردید باید به دنبال سفر با قطار باشید و اگر زمان برای شما مطرح است و به دنبال راحتی بیشتری در مسافرت می‌گردید پیشنهاد می‌شود تا سفر به قشم با هواپیما را تجربه کنید.

معرفی جزیره قشم - با جزیره زیبای قشم آشنا شوید

هزینه سفر به قشم با قطار

هزینه سفر با هواپیما

راحت ترین و بی دردسرترین، البته گران ترین و سریع ترین راه رسیدن به جزیره قشم، استفاده از ایرلاین هایی می باشد که هواپیماهای خود را به مقصد قشم روانه می‌کنند. شما به راحتی می توانید از هر کجای کشور که هستید، با پیمودن مسافت بین مبدا تا مقصد در کمترین زمان ممکن، خیلی راحت به جزیره قشم برسید. هزینه های سفر با هواپیما را می‌توانید از طریق سایت های مربوط به شرکتهای هواپیمایی به سادگی به دست بیاورید.

هزینه سفر با کشتی از بندرعباس به قشم چقدر است؟

اسکله شهید حقانی یکی از مهم‌ترین اسکله‌های موجود در شهر بندرعباس است که می‌توانید از این اسکله به جزیره قشم مسافرت کنید. پس از رسیدن به اسکله شهید حقانی باید از کشتی استفاده نمایید تا به جزیره قشم برسید. شایان ذکر است این کشتی‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر فعالیت می‌کنند. با استفاده از این روش حدود یک ساعت زمان لازم است تا بتوانید به جزیره قشم برسید. به‌طور کلی می‌توان گفت هزینه کشتی از بندرعباس به جزیره حدود ۶۸ هزار تومان است و تمامی افرادی که بالای ۴ سال سن دارند باید اقدام به تهیه بلیط نمایند.

سفر با کشتی از بندرعباس به قشم

هزینه حمل و نقل در قشم چقدر است؟

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که هزینه حمل و نقل در جزیره کیش بسیار مناسب است. علاوه‌بر این تمامی مسافران و گردشگران که به این جزیره سفر می‌کنند به وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس دسترسی دارند. همچنین امکان استفاده از ماشین اجاره‌ای نیز در این جزیره وجود دارد و در صورتی که قصد انجام یک سفر ارزان قیمت و کم هزینه را دارید می‌توانید از اتوبوس‌های شهری ارزان قیمت در این جزیره استفاده نمایید. برای دیدن جاذبه‌های قشم نیاز است تا اقدام به کرایه خودرو کنید. قیمت تاکسی در جزیره بسیار مناسب است، علاوه‌بر این می‌توانید از تاکسی‌های آنلاین اینترنتی مانند اسنپ و تاکسی نیز استفاده کنید. ذکر این نکته اهمیت بالایی دارد که در مسیر‌های بین شهری، تاکسی‌های خطی در نظر گرفته شده است که قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه نیز دارد. در جزیره شاهد آژانس‌های مختلفی برای اجاره خودرو هستید و با یک جستجوی ساده می‌توانید از بسیاری از سایت‌ها اقدام به اجاره خودرو کنید. در صورتی که با ماشین شخصی نیز به قشم سفر کرده باشید هزینه رفت و آمد در جزیره را نخواهید داشت و فقط هزینه‌ای تحت عنوان هزینه بنزین برای شما وجود دارد.

هزینه خورد و خوراک در جزیره زیبای قشم برای مسافران چقدر است؟

جزیره قشم فرصت بسیار مناسبی را برای استفاده از انواع غذا‌های دریایی فراهم می‌کند. شما می‌توانید در زمان سفر به جزیره از انواع غذا‌های دریایی با بالاترین کیفیت استفاده کنید. نکته مهم و حائز اهمیت این است که از نظر قیمت و هزینه، انواع غذا‌های قشم بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. علاوه‌بر غذا‌های دریایی، امکان استفاده از انواع فست فود‌ها در جزیره وجود دارد، بنابراین می‌توانید از غذا‌های مختلف جزیره استفاده کنید بدون اینکه نگرانی‌ای در رابطه با هزینه غذا داشته باشید. به‌طور متوسط هزینه غذا در رستوران‌های قشم حدود ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود اما غذا‌های محلی ارزان‌تر و در بسیاری از قسمت‌های جزیره قابل دسترس است.

هزینه خورد و خوراک در جزیره زیبای قشم

هزینه تفریحات در جزیره قشم چقدر است؟

به‌طورکلی می‌توان گفت جزیره قشم یک جزیره ارزان به شمار می‌آید و در مقایسه با جزیره کیش دارای قیمت‌های پایین‌تری برای اقامت و همچنین استفاده از تفریحات مختلف است. هزینه ورودی جا‌های دیدنی جزیره قشم بسیار مناسب و ارزان است و حدود ۱۰ هزار تومان خواهد بود. در صورتی که به جزیره هنگام سفر داشته باشید باید اقدام به اجاره قایق کنید که در این صورت به‌طور میانگین حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان باید بپردازید. علاوه‌بر این در صورت گشت و‌گذار با قایق در جنگل حرا نیازمند پرداخت نفری ۵۰ هزار تومان خواهید بود. همان طور که مشخص است جزیره قشم دارای قیمت‌های پایین و مقرون‌به‌صرفه است بنابراین یکی از مهمترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافران قصد سفر به این جزیره را دارند به همین دلیل است که این جزیره محبوبیت بالایی را نیز کسب کرده است.

تفریحات در جزیره قشم

هزینه اقامت در هتل‌های قشم چقدر است؟

گزینه‌های مختلف و متنوعی برای اقامت در جزیره قشم وجود دارد. در واقع شما می‌توانید اقدام به اخذ اقامت در هتل‌های لوکس یا متوسط کنید، یا از خانه‌های بوم گردی بهره ببرید. انتخاب محل اقامت به میزان بودجه شما بستگی دارد و بسته به انتخاب شما هزینه هر یک از خانه‌های بوم گردی یا هتل‌های مختلف، متغیر خواهد بود. در صورتی که از هتل‌های اقتصادی در جزیره استفاده کنید باید شبی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید. شایان ذکر است اگر اقدام به اقامت در خانه‌های بوم گردی کنید باید به‌طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید. بسیاری از مردمان محلی جزیره خانه‌های خود را به مسافران و گردشگران اجاره می‌دهند که هزینه این اقامتگاه‌ها از رزرو هتل و خانه‌های بوم گردی پایین‌تر خواهد بود، بنابراین اگر به دنبال سفری ارزان هستید می‌توانید از خانه‌های محلی جزیره استفاده کنید.

هزینه اقامت در اقامتگاه بوم گردی تاخره

این اقامتگاه یکی از اقامتگاه‌های بسیار ایده‌آل و مناسب به شمار می‌آید. در صورتی که قصد انجام سفر به قشم را دارید و به دنبال یک مکان ارزان قیمت ولی تمیز و راحت می‌گردید می‌توانید از اقامتگاه بوم گردی تاخره استفاده کنید. این اقامتگاه به دلیل دسترسی مناسب به جاذبه‌های دیدنی جزیره به‌خصوص جنگل حرا اهمیت بسیار بالایی دارد و متقاضیان و گردشگران زیادی سالانه اقدام به اقامت در این مکان می‌کنند.

اقامتگاه بوم گردی تاخره

هزینه اقامت در مجتمع اقامتی ‌امید چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها و خصوصیات اقامت در مجتمع اقامتی‌امید این است که در این مجتمع اقامتی می‌توانید یک واحد مستقل و راحت را اجاره نمایید، همچنین به دلیل دسترسی مناسب امکان بازدید از مناطق و مکان‌های دیدنی قشم وجود دارد. در حال حاضر مجتمع اقامتی‌امید یکی از مناسب‌ترین و به‌صرفه‌ترین مکان‌های اقامتی محسوب می‌شود که امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهد.

هزینه اقامت در اقامتگاه بوم گردی ناخدا ‌امینی

اقامتگاه بوم گردی ناخدا‌ امینی یکی از اقامتگاه‌های سنتی در جزیره قشم به شمار می‌آید. در واقع در صورتی که به دنبال یک اقامتگاه تمیز و در عین‌ حال سنتی می‌گردید می‌توانید از این اقامتگاه استفاده کنید چرا که فضای بسیار آرامش بخش و دلنشینی دارد و در حال حاضر یکی از گزینه‌های موجود برای اقامت در جزیره قشم محسوب می‌شود. هزینه اقامت در این مکان در مقایسه با بسیاری از هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی که در قشم وجود دارد مقرون‌به‌صرفه و مناسب‌تر است.

اقامتگاه بوم گردی ناخدا ‌امینی

اقامت در اقامتگاه بومگردی کاکا

یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای اقامت در قشم استفاده از اقامتگاه بوم گردی کاکا است. این اقامتگاه دارای یک بنا و معماری سنتی بوده که قدمتی در حدود ۳۵ سال دارد. به دلیل نوع بافت و طراحی این اقامتگاه گردشگران و مسافران زیادی ترجیح می‌دهند تا به جای استفاده از هتل‌های مختلف و متعدد در قشم از این اقامتگاه بهره ببرند، به همین دلیل سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافران ایرانی و خارجی به این مکان مسافرت می‌نمایند.

اقامت در اقامتگاه بومگردی لرد

این مکان که به عنوان یکی از اولین انتخاب‌های بسیاری از گردشگران و مسافران شناخته می‌شود در سال ۱۳۹۳ به عنوان اقامتگاه‌های بوم گردی در جزیره فعالیت خود را آغاز کرد. اقامتگاه بوم گردی لرد دارای یک فضای قدیمی و یک حیاط بزرگ است که چندین نخل کوچک و زیبا در آن مشاهده می‌شود. در زمان مسافرت به جزیره قشم و اقامت در این مکان یک تجربه کاملاً متفاوت را خواهید داشت، چرا که اقامتگاه بوم گردی لرد یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای اقامت به شمار می‌آید که دارای هزینه مقرون‌به‌صرفه و مناسبی نیز است.

کلام پایانی

جزیره قشم یکی از جزایر بسیار مهم و حائز اهمیت در جنوب کشور ایران به شمار می‌آید. این جزیره در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و در فصل پاییز و زمستان دارای آب و هوای مطبوع بوده و به همین دلیل تقاضا برای سفر در این فصول بسیار بالا است. از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی قشم می‌توان به جنگل‌های حرا و سواحل جذاب آن اشاره کرد. این جزیره دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار شگفت‌انگیزی بوده که برخی از این جاذبه‌ها شامل غارنمکی و بندر لافت است. روش‌های مختلف و گوناگونی برای سفر به قشم وجود دارد که ارزان‌ترین روش برای سفر به این جزیره، اتوبوس است. علاوه‌بر این گردشگران و مسافران می‌توانند از طریق سیستم‌های حمل و نقل هوایی یا قطار نیز به این جزیره سفر داشته باشند. جزیره قشم دارای هزینه مقرون‌به‌صرفه و مناسبی است، به همین دلیل می‌توان در کنار تمام جاذبه‌های زیبای قشم از سفری ارزان نیز لذت برد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 117 کاربر