هزینه سفر به تایلند

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/29
بازدید: 2882
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور تایلند، جز کشورهای آسیایی است. از توریستی‌ترین کشورهای آسیایی میان کشورهای جهان بوده و امکانات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران به همین خاطر تهیه کرده است. سفر کردن به این کشور یکی از بهترین و لذت ‌بخش‌ترین سفر برایتان می‌شود‌. به تایلند، کشور لبخندها می‌گویند زیرا مردمان آن همیشه لبخند به لب هستند، همچنین مردمانی مهمان‌نواز، صبور، خوش رو دارند.

هزینه سفر به تایلند

هزینه رفتن به تایلند چقدر است؟

موضوع مهمی که قبل از هر سفر رفتن ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند هزینه‌های آن است. اگر قصد سفر به تایلند را دارید حتما باید قبل از اقدام، هزینه‌های آن را بسنجید. هزینه‌های گرفتن پاسپورت، ویزا و عوارض خارج از کشور: در صورتی که پاسپورت خود را از قبل تمدید کرده باشید هزینه‌ای از این بابت ندارید. شما برای گرفتن ویزای توریستی با اعتبار دو ماهه نیاز است ۳۷ یورو بپردازید. که حدودا هر یورو را ۳۰ هزار تومان در نظر بگیرید باید ۱ میلیون ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید. 

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

هزینه عوارض خروج برای افرادی که برای بار اول خارج می‌شوند ۴۰۰ هزار تومان و برای افرادی که دومین بار خارج می‌شوند ۶۰۰ هزار تومان و کسانی که بالای سه بار قصد خارج شدن دارند ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده‌اند. هزینه‌های خرید بلیط هواپیما تایلند: برای سفر به شهر توریستی تایلند باید حتما سفر هواپیمایی داشته باشید زیرا امکان سفر زمینی وجود ندارد. به همین دلیل شما باید هزینه بلیط هواپیما را قبل از سفر بدانید، در سال‌های اخیر قیمت بلیط هواپیما تایلند با رشد روزانه ارز افزایش داشته و این موضوع را باید درنظر بگیرید. هزینه بلیط هواپیما تایلند برای مسیر یک ‌طرفه ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

هزینه سفر به تایلند

هزینه‌های اقامت در تایلند چگونه است؟

هنگامی که شما به کشور تایلند سفر می‌کنید یکی از دغدغه‌های اصلی محل، اقامت و هزینه بوده است. بنابراین هزینه‌ای که برای اقامت در تایلند باید بپردازید بسته به محل اقامت شما هست. برای مثال شما می‌توانید در هاستل‌های تایلند که قیمت آن‌ها بسیار ارزان است اقامت داشته باشید یا در هتل‌های لوکس این کشور توریستی با قیمت‌های بسیار گران اقامت کنید.

راهنمای سفر به تایلند - آخرین شرایط سفر به تایلند برای ایرانی ها در سال ۲۰۲۳

اما حدود هزینه برای هتل را بخواهید بدانید برای یک شب اقامت در هتل نیمه لوکس این کشور باید ۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون تومان بپردازید. در سفر به تایلند اگر تنها هستید به شما هاستل‌ها را پیشنهاد می‌دهیم که یک اتاق آن برای شما کمتر از ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. و اگر می‌توانید بیشتر هزینه کنید، امکان گرفتن اتاق با امکانات بیشتر بوده است که هزینه آن حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ تومان باید بپردازید. همچنین اگر بخواهید هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید هزینه هتلی معمولی از حدود شبی ۱,۷۵۰,۰۰۰ میلیون تومان شروع شده و اقامت در هتلی لوکس از  ۴,۳۷۵,۰۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه سفر به تایلند

هزینه خورد و خوراک و غذا در تایلند چگونه است؟

در هنگام سفر به تایلند نباید از هزینه خورد و خوراک چشم پوشی کرد. تایلند علاوه بر رستوران‌هایی که غذای ایرانی سرو می‌کنند، کلی غذای محلی و محبوب دارند که برای گردشگران لذت ‌بخش بوده است. هزینه خورد و خوراک در تایلند بالا نبوده و گردشگران می‌توانند با خیال راحت از غذا‌های آسیایی بخورند و لذت ببرند. هزینه خورد و خوراکی که در تایلند باید بپردازید حدودا به این صورت است. غذاهای خیابانی، شروع آن از ۵ بات و تا ۲۰ بات ادامه می‌یابد. اما غذا خوردن در یک رستوران لوکس تایلندی حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ بات می‌شود، اگر عاشق غذا خوردن در مکان‌های لوکس هستید و همچنین محدودیتی در هزینه ندارید می‌توانید به محله‌های لوکس این کشور رفته و از آن استفاده کنید. در تایلند، رستوران‌های زنجیره‌ای مثل مک‌دونالد، دومینوس وجود دارد و خدمات خودشان را ارائه می‌دهند. همان‌طور که گفتیم هر کس بسته به علاقه و بودجه می‌تواند در تایلند به خورد وخوراک خود با رنج قیمت متفاوت صرف کند.

غذا در تایلند

هزینه‌های مربوط به حمل ‌و نقل در تایلند چگونه است؟

تایلند از آن دسته کشورهایی بوده که به دلیل توریستی بودن، دارای دستگاه‌های حمل‌ و نقل متفاوت است. پس گردشگران می‌توانند بنا به خواست خودشان برای گردش، خرید، رفتن به مکانی دیگر نی از این سیستم استفاده کنند. از دستگاه‌هایی که در تایلند برای حمل ‌و نقل می‌توانید استفاده کنید به توک توک، اتوبوس، تاکسی، مترو، ترن هوایی، قطار، قایق‌ها اشاره داشت. هزینه استفاده از هر یک از این دستگاه‌ها به گونه زیر است:

  • توک توک یا همان موتورهای سه چرخه برای مسافت کوتاه ۳۰ برات می‌گیرند اما راننده‌‌های آن اهل چانه زدن هستند.
  • اتوبوس‌های شهری بنا به مسافت از ۸ تا ۲۵ بات بوده
  • تاکسی‌های قرار گرفته در شهر به ازای دو کیلومتر اول ۵۰ بات و بعد از آن برای هر یک کیلومتر ۷ بات می‌گیرند.
  • قایق‌های تفریحی که علاوه بر جابه‌جایی مسافران، جنبه تفریحی هم داشته برای مسافت کوتاه ۲۰ بات هزینه باید کرد.
  • ترن هوایی یکی از دستگاه‌های مناسب برای حمل ‌و نقل بوده و هزینه آن ۱.۵ بات است.

هزینه سفر به تایلند

برای دیدن جاهای دیدنی تایلند چقدر باید هزینه کنیم؟

کشور تایلند اصولا گردشگران زیادی برای جاذبه‌هایی که در وجود خود قرار داده است، می‌آیند. جاذبه‌های این کشور آن ‌قدر زیاد بوده که اگر گردشگران بخواهند می‌توانند ثانیه به ثانیه‌ که در این کشور اقامت دارند به دیدن مکان‌های تفریحی و تاریخی و سواحل آن بروند و لذت ببرند.

  • دیدن از گرند پالاس در بانکوک ۵۰۰ بات
  • دیدن از معبد وات آرون ۵۰ بات
  • دیدن از معبد وات فو ۱۰۰ بات 
  • دیدن از پارک سیام در پاتایا ۳۰۰ بات
  • شنا و تفریح در پارک آبی رامیا پاتایا ۱۱۹۰ بات
  • هزینه تهیه بلیط انواع موزه‌های تایلند ۱۸۰ بات
  • هزینه غواصی در سواحل تفریحی تایلند ۱۵۰ بات
  • هزینه ماساژ گرفتن در تایلند بنا به سالن ماساژ بین ۲۰۰ الی ۲۰۰۰ بات

هزینه سفر به تایلند

هزینه‌های خرید کردن در تایلند چگونه است؟

اصولا قسمت جذاب سفر در خرید کردن است. در سفر به کشور تایلند هم نمی‌توان از این لذت چشم پوشی کرد. به همین منظور شما در سفر به تایلند باید بودجه خوبی به‌ خاطر خرید کردن کنار بگذارید؛ زیرا کشور تایلند هم مانند کشور‌های توریستی دیگر انواع مراکز خرید متنوع دارد و در تایلند اصولا در اواخر بهار تا اواسط تابستان جشنواره خرید برگذار می‌شود. در این جشنواره، مراکز خرید و مغازه ‌دار‌ها تخفیف‌های خوبی برای اجناس خودشان در نظر می‌گیرند. به صورتی که شما می‌توانید در این جشنواره، بسیاری از نیازهای خود را بر طرف کنید و گاهی بر روی اجناس، تخفیف تا هشتاد درصد هم می‌رود. اگر بخواهید هزینه حدودی برای خرید در تایلند را بدانید، مثلا شما بخواهید یک پیراهن زنانه از برند محبوب بخرید، حدودا ۱۰۰۰ بات باید بپردازید و خرید یک جفت کفش مردانه از برندی شناخته شده حدود ۲۵۰۰ بات می‌شود. اما اگر قصد خرید از برند‌های متفرقه دارید هزینه آن‌ها به ‌طور آشکاری پایین می‌آید.

واحد پول تایلند - همه چیز درباره بات تایلند و ارزش آن در بازار جهانی

خرید کردن در تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند چه زمانی است؟

تایلند یا سرزمین لبخندها در طی چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگرانی است که قصد دارند اوقات عالی را درکنار طبیعت فوق زیبا تایلند سپری کنند، محسوب می‌شود. هنگامی که ماه می به پایان می‌رسد، تعداد مسافرین به تایلند کاهش پیدا می‌کند و در ماه‌هایی نظیر ماه سپتامبر، نوامبر، اکتبر و غیره که فستوال‌های کریسمس، لانترن و گیاهخواری برگزار می‌شود تعداد مسافرین ایرانی و غیر ایرانی افزایش پیدا می‌کند. برخی معتقدند که این زمان‌ها بهترین زمان سفر تایلند هستند.

کلام آخر 

هزینه‌های کشور تایلند به گونه بوده که برای هر نوع سلیقه و بودجه مناسب است. قیمت‌هایی که در مطالب بالا گفته شد حدودی بوده، زیرا با توجه به  افزایش نرخ ارز به ‌طور دقیق نمی‌توان هزینه‌ها را تخمین زد. همچنین قیمت هر بات در حال حاضر حدود هشت هزار و پانصد تومان است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر