بهترین زمان سفر به بلغارستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/05/31
بازدید: 1399
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بهترین فصل سفر به بلغارستان

بلغارستان کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه می باشد که با کوه های زیبا، طبیعت دلفریب و خیابان های قدیمی توجه هر گردشگری را به خود جلب کرده است. برای این که بتوانید با خیال راحت به هر کشوری سفر کنید باید قبل از هر چیزی اطلاعاتی از مقصد مورد نظرتان داشته باشید. در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم تا اطلاعات خوب و مفیدی در زمینه بهترین زمان سفر به بلغارستان در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

به طور کلی بلغارستان دارای چهار فصل آب و هوا می باشد و همانند ایران 4 فصل است. این کشور دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب بوده و همچنین به دلیل جریان های دریایی از آب و هوای قاره ای تاثیر می پذیرد. فصل تابستان در بلغارستان از اوایل آوریل شروع و تا آخر اکتبر ادامه دار می باشد. دمای هوا در فصل تابستان در طول روز به 18 تا 21 درجه ی سانتی گراد و در شب ها به 25 تا 35 درجه ی سانتی گراد می رسد و این دما برای گشت و گذار و بازدید از مکان های تفریحی و توریستی مناسب است و می توان این فصل را بهترین زمان سفر به بلغارستان به حساب آورد. همچنین دمای آب دریا در تابستان بین 23 تا 27 درجه سانتی گراد است که برای شنا و پرداختن به تفریحات آبی مطلوب می باشد و گردشگران تور بلغارستان می توانند به آن ها بپردازند.
 
 

سفر به بلغارستان در بهار

در فصل بهار تعدادی فستیوال و جشنواره جذاب نیز در این کشور برگزار می شود که برای دوست داران هنر و جشنواره، این فصل بهترین زمان سفر به بلغارستان و بازدید از مکان های دیدنی به حساب می آید. در فصل بهار که ماه های مارس تا می را شامل می شود، آب و هوای بسیار خوبی در سطح کشور برقرار می باشد. در این فصل هم تعداد زیادی از گردشگران تور بلغارستان از جاذبه ها و تفریحات بی نظیر این کشور بازدید می کنند و این زمان را برای سفر خود انتخاب می کنند.

تور وارنا - سفری رویایی به شهری اروپایی با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز!

سفر به بلغارستان در فصل پاییز

فصل پاییز در این کشور از ماه سپتامبر آغاز می شود و تا نوامبر به طول می انجامد. در این فصل هم آب و هوایی معتدل در کشور برقرار است و ممکن است برف و باران هم ببارد. برای دوست داران سرمای نسبتا کم این فصل بهترین زمان سفر به بلغارستان می باشد.

 

سفر به بلغارستان در زمستان

در فصل زمستان دمای هوا به صفر درجه سانتی گراد رسیده که این دما در هنگام شب ها به 5 تا 10 درجه ی سانتی گراد می رسد و هوایی سرد در اقصی نقاط کشور برقرار می شود. لازم است بدانید که در فاصله زمانی ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه در این کشور شاهد بارش برف خواهید بود البته در ماه مارس هم گاهی اوقات برف می بارد. برای آن دسته از مسافران تور بلغارستان که به بارش برف علاقه مند هستند، این بازه زمانی برای سفر مناسب می باشد. این بارش های برف در بلغارستان به ندرت پیش می آید و همچنین زود هم آب می شود، پس اگر در این مواقع به بلغارستان سفر کردید فرصت را غنیمت شمارید و عکس های جذابی را به ثبت برسانید. بیشترین دمای ثبت شده بلغارستان 41 درجه سانتی گراد و کمترین آن منفی 19 درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است که بگوییم فصل زمستان به دلیل ارزان تر بودن هتل ها و محل های اقامتی، برای آن دسته از گردشگران تور بلغارستان که هزینه ی محدودی را برای سفر خود در نظر گرفته اند، می تواند بهترین زمان سفر به بلغارستان محسوب شود.

تور بلغارستان - بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با طبیعتی بکر و جاذبه‌های تفریحی به یاد ماندنی!

تابستان بهترین زمان سفر به بلغارستان

گردشگرانی که قصد سفر به بلغارستان را دارند مطلع باشند که فصل پر گردشگر و بهترین زمان سفر به بلغارستان ماه های جولای و آگوست می باشد، البته در ماه می هم می توانید برای سفر برنامه ریزی کنید به دلیل این که در این زمان آب و هوای بلغارستان ملایم بوده و بین 25 تا 28 درجه سانتی گراد است.

به تمامی مسافران تور بلغارستان پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان در ماه های ژوئن، اکتبر و دسامبر به بلغارستان سفر نکنند به دلیل این که این ماه ها از ماه های مرطوب این کشور به شمار می رود و گرمای و رطوبت هوا بسیار آزار دهنده می باشد که ممکن است سبب آزرده خاطر شدن گردشگران تور بلغارستان شود.
نکات مهمی در رابطه با این کشور وجود دارد که خوب است گردشگران تور بلغارستان بدانند:
  • زبان رسمی آن بلغاری است.
  • حدود 1:30 با تهران اختلاف ساعت دارد.
  • واحد پول آن لف می باشد که لازم است در سفر به این کشور آن را مدنظر قرار دهید. 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر