بهترین زمان سفر به پوکت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/30
بازدید: 5137
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پوکت یکی از جزایر کشور تایلند و یکی از مقاصد اصلی گردشگری در این شهر است. سالانه تعداد زیادی از مردم دنیا این جزیره  به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند که ایرانیان زیادی هم جزو آنها هستند. اما آیا می‌دانید که بهترین زمان سفر به پوکت چه وقتی است؟ این جزیره یک مقصد گرمسیری و استوایی است و اگر در زمان نامناسب به آن سفر کنید، امکان دارد مجبور شوید کل روزهای سفرتان را به خاطر باران‌های موسمی یا گرمای بیش از حد هوا در هتل بمانید. همچنین اگر بخواهید با هدف خاصی مانند خرید کردن یا شرکت در یک جشنواره خاص به این سفر بروید هم زمان سفر اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر به پوکت از هر نظر را بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت لحظه آخر همراه باشید. 

بهترین زمان سفر به پوکت

آب و هوای پوکت چگونه است؟

پوکت از نظر آب و هوایی، یک شهر گرمسیری است که تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌ها و پاییزهای مطبوع و معتدلی است. آب و هوای این شهر در هر فصل متفاوت است و درواقع سه فصل آب و هوایی متفاوت گرم و خشک، بارانی و خنک دارد. از ماه مارس تا مه فصل گرم و خشک، از ماه نوامبر تا فوریه فصل خنک است. در ادامه می‌توانید جدول آب و هوایی پوکت را مشاهده کنید. 

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

ماه

 دما (سانتی‌گراد) 

 میزان بارش (سانتی‌متر) 

ژانویه

31.1

3.6

فوریه

32.2

3

مارس

32.8

3.8

آوریل

32.8

16.3

می

30.6

34.8

ژوئن

31.1

21.3

جولای

30.6

26.4

آگوست

30.6

21.2

سپتامبر

29.4

41.9

اکتبر

30

30.5

نوامبر

30

20.8

دسامبر

30.6

5.1

 

بهترین فصل سفر به پوکت از نظر آب و هوایی

از نظر آب و هوایی پوکت یک شهر گرمسیری به حساب می‌آید و به همین دلیل زمستان و پاییز را باید بهترین زمان سفر به این شهر دانست. در ادامه فصل‌های مختلف پوکت را از نظر آب و هوایی بررسی خواهیم کرد. 

پوکت بهشتی در تایلند - آشنایی و معرفی کامل درباره زیباترین شهر تایلند!

زمستان در تایلند

زمستان پوکت را باید اوج گردشگری این شهر دانست. زیرا این منطقه گرمسیری است و بنابراین زمستان‌های بسیار مطبوعی دارد. میانگین دما در فصل زمستان از ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است.

تابستان در تایلند

بهترین فصل سفر به پوکت از نظر آب و هوایی

تابستان‌های تایلند هوای گرمی دارد و به همین دلیل معمولا گردشگران کمتری این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند. در این فصل و البته بیشتر در فصل بهار باران‌های موسمی اتفاق می‌افتد و به همین دلیل ممکن است در گردش روزانه خود چند بار باران سرتا پایتنان را بشوید. 

معرفی جشن ‌ها و فستیوال‌های پوکت و بهترین زمان شرکت در آنها

در کشور تایلند جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود که برخی از آنها وجه بین‌المللی دارند و از همه جای دنیا در آنها شرکت می‌کنند. در ادامه برخی از جشنواره‌های تایلند را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

معرفی جشن ‌ها و فستیوال‌های پوکت

هفته موتور سواری پوکت

هفته موتورسواری پوکت در آوریل، دقیقا همزمان با جشنواره سونگکران برگزار می‌شود و یعنی اگر در فصل بهار به تایلند سفر کنید، می‌توانید در هر دو تای این جشنواره‌ها دیدن نمایید. در این جشنواره موتورسواران حرفه‌ای، انواع نمایش‌های هیجان‌انگیز را با موتور برگزار می‌کنند. این جشن همراه با برگزاری مراسم دختر شایسته پوکت، و  مهمانی کنسرت تکمیل می‌شود. 

فستیوال های تایلند - آشنایی با بهترین و مهیج‌ترین جشن‌های کشور فیل‌های سفید یا تایلند!

روز ماکا بوچا

در تقویم تایلندی روز ماکا بوچا تعطیل رسمی است و در این روز مراسم جذابی در دو کشور تایلند و کامبوج برگزار می‌شود. در این روز مردم تایلند از صبح برای ادای احترام به معابدا می‌روند و مشغول عبادت بودا می‌شوند. زمان برگزاری مراسم ماکا بوجا را یکی از روزهای ماه فوریه یا مارس (۱۲ بهمن تا ۱۱ فروردین) است.

روز بودا

مراسم مربوط به روز بودا در ماه‌های می یا ژوئن یعنی فصل بارش‌های موسمی برگزار می‌شود. در این روز مردم تایلند به معابد می‌روند، شمع و عود روشن می‌کنند، صدای ناقوس را در می‌آورند و درخواست‌ها و دعاهایشان را به بودا می‌گویند. 

ماراتن بین المللی لاگونا پوکت

جشنواره بعدی که در شهر پوکت برگزار می‌شود، ماراتن بین‌المللی لاگونا است. این ماراتن هر سال در روزهای نهم و دهم ماه ژوئن برگزار می‌شود و با بارش‌های موسمی همزمان است. مسابقات ماراتن پوکت در سه مسیر ۲، ۵ و ۱۰.۵ کیلومتری در ساحل لاگونای پوکت برگزار می‌شود.

جاذبه های گردشگری پوکت - آشنایی با زیباتری جاهای دیدنی پوکت که باید از آن ها دیدن کنید!

فستیوال گیاهخواران پوکت

اگر گیاه‌خوار هستید باید بدانید که یکی از بهترین جشنواره‌های گیاه‌خواری در پوکت برگزار می‌شود. برای شرکت در این جشنواره باید هشتم تا هفدهم اکتبر (16 تا 25 مهر) راهی پوکت شوید. این زمان با بارش موسمی همراه است. در این جشنواره  انواع و اقسام غذاهای گیاهی برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد. 

سونگکران (جشنواره آب) در تایلند

سونگکران که به آن به جشنواره آب می‌گویند را باید یکی از شادترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌هایی است که در تایلند برگزار می‌شود. این جشن را در روز سال نوی بودایی برگزار می‌کنند و مراسم‌ها به منظور تطهیر و یک شروع تازه انجام می‌شود. در این مراسم رژه برگزار می‌شود و مردم جشن آب می‌گیرند تا افکار بد و اعمال بد را نسبت به هم بشویند. زمان برگزاری این این جشنواره سالانه به مدت سه روز از ۱۳ تا ۱۵ آوریل (حدود۲۴ تا ۲۶ فروردین) است. 

سونگکران (جشنواره آب) در تایلند  

لوی کراتونگ؛ وداع با فصل بارانی

دومین جشنواره بزرگ تایلند کراتونگ است. این مراسم به این صورت برگزار می‌شود که صدها قایق را پر از گل می‌کنند. این جشن به نشانه تمام شدن فصل باران و ادای احترام به الهه آب برگزار می‌شود. لوی کرانوتگ معمولا  در دوازدهمین  ماه تقویم قمری تایلند (حدود آبان یا آذر) برگزار می‌شود. 

یس پنک؛ جشنواره فانوس های کاغذی

جشنواره یس پنک را باید یکی از جشن‌های مربوط به نور در تایلند دانست که در همان روز لوی کراتونگ برگزار می‌شود. در این جشن هزاران فانوس کاغذی را به آسمان می‌فرستند و همراه با آتش‌بازی و اجرای موسیقی آن را جشن می‌گیرند. اگر بتوانید در پاییز به تایلند سفر کنید و در این جشنواره شرکت نمایید، حتما لدت سفرتان به پوکت دو چندان می‌شود. 

جشنواره‌هایی که در کشور تایلند و پوکت برگزار می‌شوند به همین سه مورد ختم نمی‌شوند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره جشنواره‌های تایلند به دست آورید، می‌توانید نگاهی به مقاله آن در وبسایت لحظه آخر بیاندازید. در پاسخ به این سوال که از نظر شرکت در جشنواره‌ها چه وقتی بهترین زمان سفر به پوکت است، باید گفت این مساله کاملا بستگی به جشنواره‌ای دارد که می‌خواهید در آن شرکت کنید. باید تاریخ آن جشنواره را پیدا کنید و در همان تاریخ تور خود را رزرو نمایید. 

ارزان ترین زمان سفر به پوکت 

اگر می‌خواهید در ارزان‌ترین زمان ممکن به تایلند سفر کنید، باید ماه‌های می تا اکتبر یا اواسط بهار تا اواخر تابستان را انتخاب نمایید. در این ماه‌ها اگرچه باران‌های موسمی اتفاق می‌افتد اما هزینه هتل‌ها و بلیط پرواز کمتر است و معمولا مراکز خرید هم تخفیف می‌گذارند. 

ارزان ترین زمان سفر به پوکت 

هزینه روزانه توریستی در پوکت

برای یک روز اقامت در پوکت باید 281 دلار هزینه کنید. به‌طور تخمینی با این پول می‌توانید موارد زیر را برای یک روز در پوکت تهیه کنید. 

  1. برانچ وعده‌ای که جای دو وعده حساب می‌شود. در یک هتل سه ستاره
  2. شام در یک هتل سه ستاره
  3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

جزایر پوکت - جزایر پوکت زیباترین سواحل را در خود جای داده است، برای آشنایی با آن ها می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به پوکت چه وقتی است؟

در این مطلب درباره  بهترین زمان سفر به پوکت صحبت کردیم و این بهترین زمان را هم از نظر آب و هوایی، هم از نظر هزینه و هم از نظر جشنواره‌ها بررسی کردیم. پس از خواندن این مقاله می‌توانید زمان مناسب را برای این سغر پیدا کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 103 کاربر