5 جاذبه برتر گردشگری استانبول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 188
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سالیانه بیش از چند هزار گردشگر خارجی برای سفر خود کشور ترکیه را انتخاب می کنند که 50 درصد آن ها به پایتخت این کشور یعنی استانبول سفر می کنند. علت استقبال گردشگران تور استانبول از این شهر جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی آن است. در این بخش به 5 جاذبه گردشگری برتر استانبول که بیشترین استقبال از سوی مسافرین شده است می پردازیم. 

قلعه روملی حصار: 

به قلعه روملی حصار قلعه بوازکِسِن هم می گویند که در بر تپه ای در قسمت اروپایی تنگه بسفر و در منطقه ساری یر استانبول واقع شده است. جالب است بدانید که قبل ساخته شدن پل فاتح سلطان محمد قلعه روملی حصار از برجسته ترین جاذبه دیدنی تنگه بسفر به شمار می رفت. این بنا به دستور فاتح سلطان در سال 1452 در باریک ترین قسمت تنگه ساخته شد.قلعه رملی حصار همراه آنادولو حصار که در سال 1393-1394 در قسمت دیگر تنگه ساخته شد عثمانی ها قادر به کنترل ترافیک آبی و همچنین با محروم کردن شهر از تامین آذوقه از راه دریا ، به مردم عثمانی در فتح قسطنطنیه نیز کمک بسیاری کرد. برای رسیدن و دسترسی به این برج و بارو های این قلعه از طریق راه پله پر شیب امکان پذیر می باشد.در قسمت مقابل این بنا ایستگاه اتوبوس و چند رستوران و کافه زیبا نیز ساخته شده است که در طول بازدید از قلعه می توانید از آن ها استفاده نمایید و از منظره زیبا لذت ببرید. 

برج گالاتا: 

برج گالاتا در سال 1384 میلادی حدود 700 سال پیش با نام مسیح در دوران بیزانس ، امپراطور رم شرقی ساخته شده بود. قابل توجه گردشگران تور استانبول ، برج گالاتا با ارتفاع 67 متر تا مدت ها بلند ترین برج و بنای استانبول و قسطنطنیه شناخته شده بود و همچنین در سال 1461 به دستور امپراطور دوم برج دیگری در کنار برج گالاتا ساخت.که پس از گذشت زمان این برج منجم تقی الدین با هدف و کاربری رصد خانه استفاده شد اما در سال 1579 این رصد خانه بسته شد. برج گالاتای به عنوان نماد شهر استانبول محسوب می گردد که با بالا رفتن از برج کل شهر استانبول را در زیر پای خوتان به چشم خواهید دید. در قسمت بالای برج رستوران ساخته شده است که می توانید انواع غذا های ترکی را در بی نظیر ترین مکان امتحان کنید و از زیبا ترین دیدنی استانبول لذت را ببرید. 

مسجد سلطان احمد: 

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی از سال 1609 تا 1619 به فرمان حاکم آن زمان به نام احمد اول طراحی و ساخته شد که پس از مرگ در همین مسجد به خاک سپرده شد. علت نام گذاری این مسجد هم وجود آرامگاه این حاکم بوده است. این مسجد در نزدیکی یکی از معروف ترین مساجد استانبول یعنی مسجد ایاصوفیه قرار گرفته که این محله جزو قدیمی ترین منطقه های استانبول به حساب می آید و در زمان های قدیم مرکز شهر قسطنطنیه بوده است. از ویژگی های جذاب این مسجد می توان به چشم انداز آن در دوردست ها اشاره کرد، مناره ها و گنبدهای مسجد آبی به قدری بلند است که نظر هر شخصی را به خود جلب می کند. در ابتدای ساخت احمد پاشا دستور دادند که 6 مناره برای این مسجد ساخته شود ولی بعد از مدتی به دلیل شباهت آن به مسجدالحرام واقع در مکه به7 مناره تغییر پیدا کرد. دیوارها تاسقف این بنا از چندین هزار کاشی دست نویس با آیات پاک قرآن تزیین شده است و بیش از 250 پنجره برای نورگیری مناسب برای مسجد سلطان احمد طراحی و ساخته شده است. به چند نکته برای ورود به مسجد سلطان احمد توجه داشته باشد : 1- با کفش وارد نشوید 2- پوشش مناسب همراه با یک شال یا روسری برای احترام حتما به همراه داشته باشید 3-برای حفظ آثار تاریخی و سنگ نبشته های موجود در مسجد عکس با دوربین های فلش دار نیندازید. 

از دیگر   5 جاذبه گردشگری برتر استانبول کاخ دلمه باغچه:

 معماری این کاخ تلفیقی از هنر اروپایی و عربی است که در جای جایه این عمارت می توانید شاهد آثار فوق العاده زیبا و  منحصر به فرد باشید. در زمان های قدیم کاخ دلمه باغچه محل اقامت پادشاهان و مردان دولت به همراه خانواده و همسر و فرزندانشان بوده است . این کاخ 3 طبقه با متراژ45000 متر مربع ، 280 اتاق، 40 سالن و راهرو، 40 دستشویی و 8 حمام است. جالب ترین شئ ارزنده در این عمارت فرش نفیس دستباف تبریز که هدیه رضا شاه به آتاتورک بوده نیز وجود دارد. همچنین کاخ باغچه دلمه با اشیا کریستالی، چراغ های عظیم و لوسرهای نورانی تزیین شده است. این کاخ همه روزه بجز دوشنبه ها و پنج شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر به روی عموم باز می باشد.

 کلیسا آب انبار: 

این کلیسا در قرن سوم توسط رومی های باستان طراحی و ساخته شده است که امروزه با توجه به پیشرفت های چشمگیری که در معماری صورت گرفته، ساخت همچین آب انباری بسیار دشوار است به همین علت است که از دیدن این کلیسا بسیار شگفت زده خواهید شد. در زمان های خیلی قدیم همان طور که از اسمش مشخص است این کلیسا تامین کننده ی آب آشامیدنی مردمان ترک زبان بوده است که در واقع یک عمارت غرق در آب به شمار می رفته. در کلیسا آب انبار سکانس هایی از فیلم معروف جیمز باند فیلمبرداری شده است. این توضیحات تنها بخشی از  5 جاذبه گردشگری برتر استانبول می باشند که برای اطلاعات کامل تر به صفحه تور استانبول مراجعه فرمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر