سفر ارزان به آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 2057
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا قصد سفر به آنتالیا، یکی از توریستی‌‌ترین شهرهای ترکیه، را دارید اما بودجه کافی را ندارید؟ نگران نباشید. کافی است یک‌سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید سفر ارزان به آنتالیا را تجربه نمایید. جذابیت‌های طبیعی و تاریخی زیاد آنتالیا سبب شده است که سفر به آنتالیا تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم زند. 

 سفر ارزان به آنتالیا

ترفندهای سفر ارزان به آنتالیا

آنتالیا را می‌توان یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور ترکیه دانست. دریای نیلگون و طبیعت سرسبز آنتالیا، زیبایی این شهر را دوچندان برابر کرده است. در این شهر شاهد بافتی متفاوت و‌ خاص هستید؛ به طوری که خیابان‌ها کم‌ عرض و پیچ درپیچ هستند. ایرانیان زیادی به آنتالیا مسافرت کرده و تعطیلات خود را در این شهر سپری می‌کنند. 
اگر به مسافرت علاقه‌مند هستید، حتما اطلاع دارید که بخش اعظم هزینه‌های سفر را حمل‌و‌نقل، اقامت، خوردو‌خوراک و تفریحات شکل می‌دهند. اگر هزینه‌های روزانه را مدیریت کنید، کاهش پیدا خواهند کرد. در این صورت این شانس را خواهید داشت که سفری ارزان به آنتالیا را داشته باشید. پیش از سفر به هر شهری، ابتدا هدف شما باید مشخص باشد. 
شما می‌توانید غذایی خوب را سفارش دهید در حالی که به شیک‌ترین رستوران هم نرفته‌اید. یک مکان راحت را برای اقامت و استراحت انتخاب کنید و برای رسیدن به این هدف، نیازی به گرفتن یک هتل پنج ستاره مجلل نیست. اگر بتوانید هزینه‌ها را مدیریت کنید و یک سری ترفندها را در سفر خود به کار گیرید، می‌توانید سفر به آنتالیا را به شکلی ارزان تجربه کنید. تور آنتالیا زمینی

 شما می‌توانید تورهای ترکیه را به صورت زمینی نیز تهیه کنید. تور آنتالیا زمینی، از قیمتی پایین‌تر به نسبت تور آنتالیا هوایی برخوردار است. کافی است تور زمینی آنتالیا را تهیه کنید تا حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های شما در مقایسه با تور هوایی آنتالیا کاهش یابد.

مهاجرت به اروپا-مهاجرت اروپا بحث داغی است که همیشه مورد توجه افراد قرار دارد. اروپا دومین قاره کوچک دنیا است که از غرب با اقیانوس اطلس، از شرق با آسیا، از شمال با اقیانوس قطبی و از جنوب با دریای مدیترانه هم مرز می باشد.

ارزان ترین پرواز در سفر به آنتالیا

از دیگر عوامل اثرگذار در تعیین میزان هزینه تور آنتالیا، می‌توان به هزینه پرواز و نرخ بلیط هواپیما اشاره کرد. پرواز مستقیم را می‌توان با هر یک از ایرلاین‌های ایرانی همچون قشم ایر، ایران ایر، ماهان و ایرلاین‌های ترکی ترکیش، سان اکسپرس و... تجربه کرد. قیمت بلیط هر یک از آن‌ها یکسان نیست. با این حال، پروازهای ایران ایر و قشم ایر از قیمت ارزان‌تری برخوردار هستند. کافی است متقاضیان تورهایی که این پروازها را دارند، انتخاب کنند. در این صورت، هزینه کمتری را متقبل خواهند شد. 

سفر ارزان به آنتالیا

اقامت در هتل‌ های ارزان و مناسب

بیشتر هتل‌های آنتالیا در لیست بهترین هتل‌های ترکیه جای دارند. در تور ارزان آنتالیا شما می‌توانید هتل‌های خوب و ارزان را پیدا کنید. اگرچه این هتل‌ها تعداد ستاره کمی دارند، اما از کیفیت و خدمات مناسبی برخوردار هستند. البته امکانات هتل نیز در تعیین قیمت آن دخالت دارد. هر چه میزان ستاره‌های هتل کمتر باشد، امکانات و خدمات کمتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت و همچنین هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت. در زمان خرید تور آنتالیا ارزان، کیفیت هتل را نیز در نظر داشته باشید.

استفاده نکردن از گشت شهری

از دیگر آپشن‌های تور آنتالیا، می‌توان به گشت شهری اشاره کرد. این خدمات از طرف هتل محل سکونت یا  برگزار کننده تور آنتالیا داده می‌شود‌. گشت شهری تورهای بازدید از بازار و جاذبه‌های توریستی، سافاری، کشتی تفریحی، تفریحات آبی آنتالیا و... را دربر می‌گیرند. کافی است از گشت شهری استفاده نکنید تا هزینه شما به هنگام خرید تور آنتالیا کاهش یابد. 

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

جدای از هزینه‌های سکونت، خوردوخوراک و تفریحات، هزینه حمل‌ونقل درون شهر نیز از دیگر هزینه‌های معمول سفر به حساب می‌آید. نباید از این مورد غافل شد. اگر می‌خواهید سفری ارزان به آنتالیا را تجربه کنید، بهتر است با اتوبوس یا تراموا تردد داشته باشید. درحالت کلی، شما می‌توانید به کمک اتوبوس‌ها به کل شهر دسترسی داشته و از نقاط گردشگری نیز دیدن کنید. تراموا نیز گزینه خوبی به حساب می‌آید. به این صورت شما می‌توانید در شهر با قیمتی پایین گشت‌و‌گذار داشته باشید. تاکسی‌های آنتالیا نیز همواره در اختیار شما قرار دارند، اما انتخاب خوبی برای یک سفر ارزان به حساب نمی‌آیند.

هزینه خوراک در آنتالیا  - قیمت غذاها در آنتالیا چقدر است؟

ارزان ترین فصل سفر به آنتالیا

از دیگر نکات مهم در جهت تجربه سفر ارزان به آنتالیا می‌توان به زمان و فصل سفر به این شهر دوست‌داشتنی اشاره کرد. آنتالیا در اصل در نزدیکی سواحل مدیترانه واقع شده است. شما در این شهر، در همه فصل‌های سال آب‌و‌هوایی خوب و لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد. اگر در فصل بهار به آنتالیا سر بزنید، با دلپذیرترین و بهترین موقعیت آب‌و‌هوایی مواجه خواهید شد. به همین خاطر است که جمعیت زیادی در فصل بهار به این شهر سفر می‌کنند. 
اگر می‌خواهید سفری ارزان به آنتالیا را داشته باشید، زمان و فصول ارزان این شهر را مدنظر قرار دهید. در این صورت، با هزینه‌‌ای پایین و بدون ازدحام و شلوغی می‌توانید به مکان‌های تفریحی و گردشگری آنتالیا سربزنید. در حالت کلی، از فصول پاییز و زمستان به عنوان ارزان‌ترین فصول گردشگری به این شهر یاد می‌شود.

بازدید از مراکز خرید ارزان آنتالیا

خوب است بدانید که از آنتالیا به عنوان سومین قطب خریدوفروش کشور ترکیه یاد می‌شود. شما در این شهر، از بهترین امکانات خرید بهره‌مند خواهید شد. در فروشگا‌ه‌ها و مراکز خرید آنتالیا، اجناسی باکیفیت و مرغوب به فروش می‌رسند. در این مکان می‌توانید خریدی خوب و متنوع را در کنار قبمت‌هایی مناسب و ارزان تجربه کنید. در این صورت، جدای از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و آب‌و‌هوای خوب آن، می‌توانید از خرید کردن در آنتالیا نیز نهایت لذت را ببرید. موارد زیر لیستی از مراکز خرید متنوع، معتبر و خوب آنتالیا به حساب می‌آیند:

  • مرکز خرید میگروس
  • مرکز خرید شی مال
  • مرکز خرید دیپو
  •  مرکز خرید مارک آنتالیا

 سفر ارزان به آنتالیا

رستوران ارزان آنتالیا

هزینه خوردوخوراک نیز از دیگر عوامل مهم در تعیین برآیند هزینه سفر به حساب می‌آید. در کنار رستوران‌های مدرن و لوکس، رستوران‌هایی ارزان قیمت را نیز می‌توان در آنتالیا پیدا کرد. موارد ریر، لیستی از رستوران‌های ارزان قیمت آنتالیا هستند: 

  • رستوران Kebapsi

غذاهای گوشتی را می‌توانی در رستورانKebapsi  تجربه کنید. با قیمت متوسط ۹ لیر،  می‌توانید کباب (گوشت برشته شده روی زغال سنگ یا کبابی)، کوفته (کوفته گوشت گاو یا گوسفند) و دونر (شاورما) را در این رستوران امتحان کنید. 

  • رستوران سوپ ساز

از سری رستوران‌های محبوب در آنتالیا می‌توان به رستوران سوپ ساز اشاره کرد. سوپ را می‌توان غذای اصلی رستوران سوپ ساز دانست. از دیگر غذاهای مناسب این رستوران می‌توان به کباب و پید اشاره کرد که با قیمت‌هایی مناسب و ارزان سرو می‌شوند. به طور متوسط ۵ تا ۱۰ لیر را باید در جهت خرید غذاها بپردازید‌. البته در اغلب هتل‌ها وعده‌های غذایی نیز سرو می‌شوند و دیگر نیازی به خوردن غذا در خارج از هتل دیده نمی‌شود‌.

سفر ارزان به آنتالیا

بهترین رستوران های آنتالیا - میل کردن وعده‌های غذایی در رستوران‌های باکیفیت و بین‌المللی آنتالیا

تفریحات ارزان آنتالیا

از اصلی‌ترین انگیزه‌های افراد برای سفر به آنتالیا می‌توان به تفریحات آبی و ساحلی اشاره کرد. اگر در هتل این امکانات تفریحی در اختیار شما قرار نگرفته است، کافی است سری به سواحل و پارک‌های آبی بزنید. تفریحات آبی شامل غواصی، رفتینگ، کشتی‌سواری و... می‌شود. تجربه این تفریحات در کنار سواحل زیبای مدیترانه امری امکان‌پذیر است. 
پارک‌های آبی آنتالیا طرفداران زیادی دارند و بازی‌های متنوعی در این پارک‌ها برگزار می‌شوند. ورودی این پارک‌ها هزینه بالایی داشته اما ارزشش را دارد. ترجیحا از سایر هزینه‌های خود بکاهید اما تفریحات آبی آنتالیا را حتما امتحان کنید. برای اینکه سفری ارزان را در آنتالیا داشته باشید، سواحل متعدد این شهر گزینه خوبی برای تفریح به حساب می‌آیند و معمولا نیازی به پرداخت ورودی ندارند.
از دیگر جاذبه‌های دیدنی که هزینه‌ زیادی را برای شما به دنبال نخواهند داشت، می‌توان به موزه آنتالیا، برج ساعت، مناره یولی و دروازه هادریان اشاره کرد. جدای از این موارد، در طول سال شاهد برگزاری جشن‌های جذاب و متنوعی نیز در آنتالیا هستیم. شرکت در این جشن‌ها ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و حضور یافتن در آن‌ها قطعا خالی از لطف نخواهد بود. 

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

خرید تور آنتالیا به صرفه 

از بهترین ترفندها در جهت کاهش قیمت تور آنتالیا سفر می‌توان به رزرو تورهای آنتالیا اشاره کرد. تورها در اصل به نوعی پکیج گفته می‌شود که بلیط هواپیما و هتل‌ها را در برمی‌گیرند. انتخاب نوع تور، بستگی به میزان بودجه شما دارد. در حالت کلی می‌توان گفت تور آنتالیا در مقایسه با اینکه خودتان اقدام به تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل کنید، ارزان‌تر خواهد بود‌. همچنین دیگر دردسر و صرف هزینه اضافی را تجربه نخواهید کرد و وقت شما تلف نمی‌شود. در حالت کلی، انتخاب تور آنتالیا هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد.

سخن پایانی

امروزه سفر به آنتالیا آرزوی هر شخصی است و افراد بر این تصور هستند که برای رسیدن به این هدف، باید بودجه‌ای زیاد را کنار گذاشت. در حالی که سفر ارزان به آنتالیا نیز امری امکان‌پذیر است. تنها کافی است از ترفندهای سفر ارزان به آنتایا باخبر باشید و به آن‌ها عمل کنید. سفر با تور لحظه آخری آنتالیا نیز می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما موثر باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر