هزینه حمل و نقل در هند

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/21
بازدید: 1202
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مسأله‌ای بسیار مهم و چالش برانگیز برای مسافران، حمل و نقل به شمار می‌آید. هند یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های آسیا و همچنین به عنوان دومین کشور پرجمعیت دنیا شناخته می‌شود. به دلیل وسعت زیاد کشور هند و تنوع و مکان‌های دیدنی که در این کشور وجود دارد سالانه گردشگران زیادی برای دیدن و مسافرت به این کشور سفر می‌کند. به دلیل اینکه این کشور، کشور توریستی به شمار می‌آید زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار مناسبی در آن وجود دارد. یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل در کشور هند شامل حمل و نقل به صورت هوایی است، چرا که حمل و نقل زمینی در این کشور به دلیل شلوغی زیاد عملاً باعث کند شدن رفت و آمد در این کشور می‌شود. بنابراین با سیستم‌های حمل و نقل جدیدتر می‌توان مشکلات موجود در کشور هند را به دلیل ازدحام و شلوغی برطرف کرد.

حمل و نقل در هند

نکاتی که باید پیش از سفر به هند بدانید

برای سفر به کشور هند نیاز است موارد و نکاتی را مد نظر داشته باشید. در واقع هرچه اطلاعات شما از کشور هند در رابطه با وسایل حمل و نقل فرودگاهی و همچنین خدمات تاکسی کرایه بالاتر باشد، راحت‌تر خواهید بود. ذکر این نکته ضروری است که اتوبوس‌های دولتی در بسیاری از کلانشهر‌ها و همچنین در‌ ایستگاه‌های قطار مترو در نزدیکی فرودگاه وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید از این امکانات در نظر گرفته شده در کشور هند استفاده کنید. 
توصیه می‌شود تا با استفاده از برنامه‌های موبایل ola-uberاقدام به رزرو تاکسی خصوصی کنید تا بدون دردسر و با قیمت مناسب و بدون هیچ مشکلی به مقصد برسید. جهت پرداخت خدمات حمل و نقل در کشور هند می‌توانید علاوه بر تراکنش‌های آنلاین به صورت نقدی نیز پرداخت نماید. 
اما باید این نکته را نیز بدانید که پول رایج کشور هند روپیه بوده و تنها روش قابل قبول پرداخت برای سفر با اتوبوس است. به بیان دیگر زمانی که شما با اتوبوس قصد مسافرت در هر نقطه از کشور هند را دارید فقط باید پول نقد پرداخت کنید، لذا در سفر به کشور هند لازم است تا همیشه پول نقد همراه داشته باشید.

سفر به شهر زیبای هند و تماشای عمارت های باستانی و زیبای این کشور

سیستم‌های حمل و نقل در هند

مطمئناً زمانی که شما هم به کشور هند سفر می‌کنید به دنبال بازدید از جا‌های دیدنی و استفاده از تفریحات این کشور هستید. اما مهمترین سؤالی که در این زمینه وجود دارد این است که چگونه باید در سفرتان به هند رفت و آمد کنید؟ در صورتیکه شما به این کشور سفر کنید، مناطق این کشور را به خوبی نمی‌شناسید و ممکن است از سیستم‌های حمل و نقل در این کشور اطلاعات مناسبی نداشته باشید. با مطالعه و بررسی سیستم‌های حمل و نقل در هند می‌توانید راحت‌تر در این کشور رفت و آمد کنید، بنابراین نیاز است تا با این سیستم‌های حمل و نقل آشنایی کامل داشته باشید.

هزینه سفر به هند | چقدر برای سفر به هند باید هزینه کرد؟

حمل و نقل در هند

راه‌ های هوایی

کشور هند به عنوان هفتمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود. این کشور شهرت بسیار زیادی دارد و در صورتی که قصد سفر به صورت طولی یا به صورت عرضی در این کشور را دارید پیشنهاد می‌شود تا از طریق زمینی سفر نکنید چرا که در این صورت باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید. بهترین راه، استفاده از راه‌های هوایی برای حمل و نقل است. کشور هند دارای خدمات پرواز‌ی داخلی زیادی بوده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کمترین زمان ممکن و به راحتی اقدام به سفر کنید. زمانی که برای پرواز‌های داخلی لازم دارید حدود ۴۵ تا ۱۲۰ دقیقه خواهد بود. در فرودگاه‌های این کشور خدمات وای فای به صورت رایگان وجود دارد. علاوه بر این نیاز است تا بدانید به طور معمول می‌توانید ۷ کیلوگرم چمدان دستی و ۱۵ کیلوگرم وسایل شخصی را برای پرواز‌های داخلی با خود حمل کنید. 
ذکر این نکته ضروری است که بلیط الکترونیکی در کشور هند پذیرفته می‌شود لذا نیازی به کپی فیزیکی بلیت نخواهد بود و شما می‌توانید از بلیط‌های الکترونیکی استفاده کنید، اما پیش از برنامه‌ریزی برای سفر به کشور هند، تعطیلات و همچنین جشنواره‌های عمومی در این کشور را مد نظر داشته باشید. چرا که در این روز‌ها هزینه سفر به کشور هند افزایش پیدا کرده و بلیط‌ها گاهی تا ۳ برابر نیز فروخته خواهند شد.

حمل و نقل در هند

راه آهن هند

یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل در کشور هند راه آهن است. در واقع این گزینه در مقایسه با حمل و نقل هوایی در این کشور هزینه کمتر و زمان بیشتری را دارد. به طور کلی می‌توان گفت سفر با قطار در کشور هند به خودی خود یک ماجراجویی محسوب می‌شود و همچنین فرصتی برای ملاقات با مردم محلی را به وجود خواهد آورد. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت سفر با قطار در کشور هند این است که باید پیش از سفر اقدام به خواندن راهنمای سفر با قطار کنید، چرا که در این راهنما تمامی موارد ضروری مانند رزرو بلیط آورده شده است. علاوه بر امکاناتی که در آن در نظر گرفته شده، امکان استفاده از قطار‌های توریستی نیز وجود دارد. 
به طور کلی هفت قطار توریستی لوکس با نام‌های اکسپرس مهاراجه‌ها و رویال راجستان وجود دارد. این قطار‌ها دارای امکانات رفاهی بسیار مناسبی هستند، همچنین قطار‌های لوکس فضای بسیار زیبا و محیطی باشکوه را برای گردشگران و مسافران مهیا کرده‌اند. امکاناتی نظیر رستوران‌، باشگاه و بار در این قطار‌های لوکس در نظر گرفته شده است.

حمل و نقل در هند

قطار برقی محلی هند

یکی دیگر از گزینه‌های رفت و آمد در کشور هند قطار‌های برقی محلی هستند. این قطار‌ها در واقع دارای واگن‌های خودکششی بوده که از برق به عنوان یک نیروی محرک استفاده می‌کنند. باجه‌های بلیت قطار‌های برقی دارای صف‌های طولانی هستند؛ لذا می‌توانید از دستگاه‌های خودکار بلیط که در نزدیکی این باجه‌ها تعبیه شده است استفاده کنید. به طور کلی می‌توان گفت با استفاده از قطار برقی محلی هند می‌توانید از امکاناتی مانند راحتی، عدم آلودگی و عدم صدا و همچنین قیمت مقرون به صرفه استفاده کنید. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با قطار برقی محلی هند این است که نمی‌توانید بلیط‌های الکترونیکی را از روی سکو رزرو نمایید.

مترو‌ها در کشور هند

یکی دیگر از وسایل بسیار پرکاربرد حمل و نقل که در کشور هند از آن استفاده می‌شود مترو‌ها هستند. به طور کلی می‌توان گفت ۱۳ شهر هند از سال ۲۰۲۱ به شبکه‌های مترو تجهیز شدند. هزینه مترو‌ها معمولاً از ۱۰ روپیه شروع می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که در کشور هند یک برنامه رسمی راه‌اندازی شده و همچنین یک وب سایت که تمامی اطلاعات مهم مانند جدول زمانی و مسیر همچنین کرایه در آن وجود خواهد داشت.

حمل و نقل در هند

رفت و آمد از جاده‌ها

نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با رفت و آمد در کشور هند این است که این کشور به عنوان دومین شبکه بزرگ جاده‌ها شناخته می‌شود. در برخی مواقع امکانات حمل و نقل در کشور هند ناکافی بوده اما دولت هند تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند جاده‌هایی آسفالته و مناسب را ایجاد نماید تا به واسطه آن نیاز‌های حمل و نقل شهروندان هندی را برطرف سازد.

اتوبوس‌ها

در کشور هند به طور کلی دو نوع اتوبوس در حال خدمت‌رسانی است. اتوبوس‌های دولتی و اتوبوس‌های خصوصی که هر دو در سرتاسر اقصی نقاط کشور هند در حال تردد و ارائه خدمات مناسب به همشهریان و گردشگران هستند. این اتوبوس‌ها معمولاً نرخ‌های رسمی دارند. استفاده از اتوبوس‌ها در کشور هند دارای قوانین و مقررات خاصی است که در زمان استفاده از این وسیله حمل و نقل باید به آن‌ها توجه داشته باشید. 
به عنوان مثال شخصی معمولاً در داخل اتوبوس حضور دارد و بلیط‌ها را برای کرایه تعیین شده مسافران صادر می‌نماید. مزیت‌هایی که استفاده از اتوبوس برای حمل و نقل در این کشور دارد شامل نحوه پرداخت بوده که همانطور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم فقط به صورت نقدی خواهد بود. علاوه بر این استفاده از اتوبوس از نظر هزینه بسیار پایین‌تر از قطار‌های محلی است. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با استفاده از اتوبوس این بوده که معمولاً تابلو‌های اتوبوس به زبان‌های منطقه‌ای نصب می‌شوند و در زمان سفر به این کشور با گفتن محل مقصدتان می‌توانید از شهروندان هندی کمک بگیرید.

حمل و نقل در هند

تاکسی‌ها

در حال حاضر یکی از وسایل حمل و نقل بسیار مرسوم و پرکاربرد در کشور هند تاکسی‌ها هستند. از تاکسی‌ها می‌توانید به صورت آنلاین نیز خدمات دریافت کنید. به طور کلی می‌توان گفت هزینه استفاده از تاکسی بر اساس مسافت و زمان سفر مشخص می‌شود. همچنین تاکسی‌های فرودگاهی نیز خدمات بسیار مناسبی را برای مسافران و گردشگران به وجود آورده‌اند و شما می‌توانید از خدمات مناسب تاکسی‌ها در این کشور استفاده کنید چرا که امکان رفت و آمد با تاکسی به اقصی نقاط هند وجود دارد.

حمل ونقل در هند

ریکشا‌های

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در کشور هند ریکشا‌های نام دارد. این وسیله حمل و نقل به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل محبوب کشور هند شناخته می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که هزینه ریکشا‌های به واسطه کنترل خودکار مشخص خواهد شد. این کنترل خودکار در واقع کنتوری است که به محض ورود فعال می‌شود و کرایه بر اساس هر کیلومتر محاسبه خواهد شد. 
توجه به این نکته نیز بسیار اهمیت دارد که در برخی از مواقع رانندگان اقدام به دستکاری کنتور‌های خود می‌کنند تا کرایه گران‌تر نشان داده شود. اشتراک خودکار یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که به واسطه آن در طول مسیر امکان اشتراک فردی با فرد دیگر وجود دارد. خودرو‌های مشترک معمولاً در مقایسه با سایر خودرو‌های معمولی ارزان‌تر هستند. 
در صورتی که قصد سفر با این وسیله حمل و نقل را داشته باشید باید به مواردی مانند روش پرداخت و همچنین راحتی سفر توجه کنید. به همین منظور روش پرداخت با این وسیله حمل و نقل عمدتاً به صورت نقدی بوده و راحتی سفر برای مسافرت‌های کوتاه بسیار مناسب است و بهترین گزینه برای استفاده از سفر‌های درون‌شهری شناخته می‌شود. این وسیله حمل و نقل در مقایسه با مسیر‌های هوایی و تاکسی ارزان‌تر است اما از اتوبوس گران‌تر خواهد بود.

حمل و نقل در هند

چرخه ریکشا

این وسیله حمل و نقل در واقع یک وسیله حمل و نقل سه چرخه محسوب می‌شود که دو یا سه مسافر می‌توانند از آن استفاده کنند. معمولاً از این وسیله حمل و نقل در جا‌هایی که حتی با وسایل چهار چرخ امکان عبور از آن‌ها وجود ندارد استفاده می‌شود. این وسیله حمل و نقل با گذشت زمان به ریکشا‌های خودکار تبدیل شدند. در واقع این وسایل حمل و نقل به صورت خودکار تلاش کمتری می‌خواهد، همچنین سریع‌تر از مدل‌های معمولی است. 
زمانی که قصد استفاده از این وسایل حمل و نقل را دارید می‌توانید از مزایای بسیاری بهره‌مند شوید. به عنوان مثال از یک سواری جذاب در خیابان‌های باریک هند می‌توانید نهایت لذت را ببرید. نحوه پرداخت این وسیله حمل و نقل به صورت نقدی بوده و معمولاً ۲۵ روپیه برای کیلومتر اول و هشت روپیه برای هر کیلومتر اضافی باید پرداخت کنید. این وسیله حمل و نقل در مقایسه با تاکسی ارزان‌تر است.

حمل و نقل در هند

موتور سیکلت3

در سفر به کشور هند می‌توانید از موتور سیکلت به صورت روزانه یا ساعتی یا همچنین هفتگی و ماهانه استفاده نمایید. در واقع شما اقدام به کرایه موتور سیکلت برای هر روز و ساعتی که نیاز دارید می‌کنید. برای این کار نیازمند کرایه موتورسیکلت هستید اما باید برخی از مدارک لازم را نیز برای استفاده از موتور سیکلت برای حمل و نقل در هند ارائه دهید. این مدارک شامل مدرک شناسایی اصلی و یک کپی از گواهینامه رانندگی است. به طور کلی می‌توان گفت در کشور هند شهروندان هندی اقدام به کرایه موتور سیکلت به صورت آنلاین می‌کنند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که قصد حمل و نقل و رفت و آمد در کشور هند را داشتید به پلتفرم‌های آنلاین اعتماد کنید. همچنین استفاده از رفت و آمد به واسطه موتور سیکلت از چندین جهت به عنوان یکی از بهترین راه‌های حمل و نقل شناخته می‌شود. 
اولین مزیت استفاده از موتور سیکلت این است که نحوه پرداخت این روش به صورت نقدی یا کارتی بوده، همچنین زمانی که از موتور سیکلت استفاده می‌کنید می‌توانید با سرعت بیشتری به انجام کار‌های روزانه بپردازید. علاوه بر تمامی این موارد، موتور سیکلت ارزان‌تر از مسیر هوایی و همچنین تاکسی است. در برخی از مواقع افراد به منظور رفت و آمد در این کشور از دوچرخه استفاده می‌کنند. این روش یکی دیگر از روش‌های جایگزین ارزان و سریع و همچنین سالم برای رفت و آمد در شهر محسوب می‌شود. بنابراین در زمانی که به کشور هند سفر کردید می‌توانید از تور‌های دوچرخه سواری نیز استفاده کنید.

حمل و نقل در هند

کلام پایانی
حمل و نقل در هند روش‌های بسیار زیادی دارد. در واقع به دلیل ازدحام و شلوغی هند زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار مناسبی نیز در آن در نظر گرفته شده است. از مهمترین سیستم‌های حمل و نقل در این کشور می‌توان به سیستم حمل و نقل هوایی اشاره کرد. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق راه آهن نیز به اقصی نقاط کشور هند سفر داشته باشید چرا که زیرساخت‌های بسیار خوبی برای سفر با قطار و همچنین مترو در نظر گرفته شده است. در صورتی که به دنبال یک حمل و نقل ارزان در کشور هند هستید می‌توانید از موتورسیکلت استفاده کنید. در حال حاضر نیز در برخی از شهر‌های کشور هند استفاده از دوچرخه رواج پیدا کرده است که یکی از ارزان‌ترین و سالم‌ترین روش‌های حمل و نقل محسوب می‌شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 113 کاربر