موزه ملی تایوان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 984
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

موزه قصر ملی تایوان و یا کاخ موزه ملی تایوان در 10 اکتبر 1925 اندکی پس از اخراج پوی آخرین امپراتور چین، از شهر ممنوعه توسط فرمانده ای جنگی به نام فنگ یوسیانگ تاسیس شد. کلیه آثار باقی مانده و اشیاء به جای مانده در این موزه متعلق به خانواده امپراطوری سابق است که امروزه این بنا را تبدیل به یک جاذبه گردشگری در تایوان کرده است. هم اکنون در این مقاله بیشتر در مورد موزه ملی تاپیه صحبت خواهیم کرد؛ اگر علاقه زیادی به مسائل تاریخی دارید پس لحظه آخر را همراهی کنید.   

 

عکس کاخ موزه ملی تایپه تایوان

 

کاخ موزه ملی تاپیه

کاخ موزه ملی تایوان واقع در شهر تایپه پایتخت این کشور دارای مجموعه دائمی نزدیک به 700 هزار قطعه از آثار فرهنگی و آثار هنری امپراطوری باستانی چین است؛ که آن را به یکی از بزرگترین نوع خود در جهان تبدیل کرده است. این مجموعه شامل 8000 سال سابقه هنر چینی از عصر نوسنگی تا عصر جدید است. جالب است بدانیم کلیه آثار موجود در کاخ موزه ملی در تایوان از کیفیت و وضوح خوبی برخوردار هستند و کلیه آثار بر جای مانده برای سلسله های مینگ و چینگ است.

آثار موجود در موزه ملی تایوان

آثار بر جای مانده کاخ موزه ملی در تایوان مجموعه ای از فرهنگ چین، نقاشی های چینی، تلفیق فرهنگ آسیا و چین، مذهب بودا، پارچه های آسیایی، نقاشی های بودا، تاریخ مختصر چیایی و غیره محسوب می شود. در کاخ موزه تاپیه می توان شاهد متون مقدس بودا، مجسمه های باشکوه چینی، تبتی بودایی و مجسمه های منتقل شده از دربار چین به همراه 407 مجسمه بودای ساخته شده از طلا بود. در این موزه کاملا می توان متوجه محبوبیت مذهب بودا در میان مردم شد؛ چرا که در جای جای کاخ موزه ملی تایوان شما شاهد مجسمه بودا، بودیشتوا، پادشاهان آسمانی و دارماپالا هستید.
این موزه دارای 5 بخش مختلف با آثار متفاوت است که بخش زیادی از این پنج بخش تلفیقی از خط ها، زنگ ها و فرهنگ تبت و چین است. در قسمتی از موزه ملی تاپیه تایوان شما شاهد اژدها کتاب مقدس بودایی و نامه های باقیمانده از گذشته دور هستید که می تواند جذاب باشد.در بخش جنوبی کاخ موزه ملی در تایوان گردشگران شاهد روابط چند وجهی و فرافرهنگی تمدن چین از طریق مجموعه های جدید و نمایش فرهنگ ها و هنرهای آسیایی هستند. بازدید از موزه ملی تاپیه به توریسم های اروپایی این امکان را می دهد تا کاملا با فرهنگ چین و قاره آسیا تا حد قابل توجهی آشنا شوند و به تحلیل آن بپردازند.

اطلاعات بازدید از موزه ملی تایوان

موزه ملی تایوان که در انتهای دیگر جاده گوانقیان شهر تاپیه قرار دارد از روی معماری و نمای چینی با ستون های بلند یک سقف تزئین شده با برگ های آکانتوس و یک سالن گنبدی شکل با 32 ستون کاملا مشخص است. نورگیرهای شیشه ای و رنگی که هم زمان با تابش زیباتر می شوند زیبایی این موزه را صد چندان می کند به همراه معماری زیبای این کاخ موزه دلیلی است تا هر گردشگر یک بار از این موزه بازدید کند؛ اما مهم ترین نکاتی که هر گردشگر قبل از ورود به موزه بداند این است که در هنگام بازدید از موزه ملی تاپیه بهتر است به صورت گروهی در محل حضور پیدا کنید و به صحبت های راهنما توجه کنید تا بتوانید شناخت بهتری نسبت به هر آثار داشته باشید. هم چنین رعایت کردن قوانین ورود و بازدید از موزه بسیار حائز اهمیت است.

 

تصویر داخل و محوطه کاخ موزه ملی تایوان  هزینه بلیط اطلاعات بازدید

 

هزینه بلیط کاخ موزه ملی تایوان

هزینه بلیط موزه ملی تاپیه بر اساس واحد پول تایوان یعنی دلار جدید تایوان  می باشد، از این رو بهتر است برای سفر به تایوان دلار همراه خود ببرید و قبل از بازدید از طریق صرافی ها در کشور تایوان دلار تایوان تهیه کنید تا بتوانیدبه سهولت در بازدید اماکن و جاذبه های دیدنی تایوان بلیط تهیه کنید. به طور کلی هزینه بلیط کاخ موزه ملی تایوان هر ساله ممکن است متغیر باشد، جدول زیر هزینه بلیط این موزه را در سال 2020 نشان می دهد و می تواند به گردشگران کمک بیشتری در خصوص هزینه بلیط ها کند.

 

ردیفعنوانتوضیحات
1هزینه بلیط 350 دلار تایوان
2هزینه بلیط برای یک گروه 10 نفری  320 دلار تایوان
3هزینه بازدید شهروندان دانشجویان بین المللی150 دلار تایوان
4  شهروندان 65 سال  رایگان
5بازدید از این موزه در روز گردشگری20 دلار تایوان
6بازدید موزه کم تر و یا بیشتر از 30 دقیقهوجود ندارد.

     
 نکته: بلیط های گم شده، آسیب دیده، سوخته و غیرقابل تشخیص و غیره به هیچ عنوان پذیرفته نیست و بلیط خریداری شده به شخص بازگردانده نمی شود و هر شخص از بلیط خود فقط یک بار اجازه دارد استفاده نماید.

ساعات بازدید از موزه ملی تایوان

بر اساس تحقیقات ساعات بازدید از کاخ موزه ملی تایوان از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است. برای علاقه مندان به بازدید موزه ساعت 9 الی 11 صبح بهترین زمان برای بازدید است. جالب است بدانیم این موزه برای دانشجویان تایوانی و بین المللی و دانش آموزان در روز سه شنبه رایگان است. هم چنین باید بدانید که موزه در روز دوشنبه تعطیل است.

آدرس موزه ملی تایوان

همان طور که پیشتر گفته شد کاخ موزه ملی تایوان در پایتخت این کشور و در شهر تاپیه واقع شده است. این موزه در انتهای جاده گوانقیان شهر تاپیه واقع شده است. در ادامه آدرس دقیق این موزه را برای شما مخاطب گرامی سایت لحظه آخر قرار داده ایم.
آدرس موزه ملی تایوان: No.250، Sec 1، Changhe Rd. Annan District، Tainan City 709025

سخن آخر

موزه کاخ ملی تایپه یک موزه در سطح جهانی است که میزبان مجموعه ای از گنجینه های گوناگون است که توسط نسل های امپراطور حاکم بر شهر ممنوعه جمع آوری شده. در جنگ جهانی دوم، نیروهای ناسیونالیست مهم ترین قطعات را به منظور جلوگیری از تهاجم متجاوزان به گنجینه های ملی چین واگذار کردند؛ سر انجام پیچ و تاب سرنوشت این گنجینه تاریخی را به تایوان آورد. موزه ملی تاپیه به سبک کاخ شمال چین طراحی شده و میزبان صدها هزار یادگار تاریخی است که جامع ترین و گرانبها ترین مجموعه آثار باستانی چین را در جهان تشکیل می دهد. در این موزه می توان مجموعه ای 5000 سال از دستاوردهای تاریخی و هنری چین را تماشا کرد. علاقه مندان به بازدید از این موزه باید بدانند که موزه ملی تاپیه دارای راهنمای زبان های چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، اسپانیایی و کره ای و غیره است. سپاسگزاریم تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید در صورت هر گونه ابهام و یا سوال با لحظه آخر از طرق مختلفی نظیر واتساپ، اینستاگرام، کامنت و غیره در ارتباط باشید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر