معبد هندو دبی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/25
بازدید: 1046
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور امارات باتوجه به اینکه به شدت نیازمند نیروی کار است، مملو از افرادی از کشورهای گوناگونی نظیر ایران، هند، سریلانکا، بنگلادش و… بوده و از این رو دولت این کشور موظف به تامین نیازهای این مردمان است. بسیاری از هندی‌ها و سریلانکایی‌های این کشور پیرو دین هندو هستند و دولت کشور امارات جهت احترام به این افراد اقدام به تاسیس معبد هندو در کشور دبی کرده‌ است. معبد هندو مکانی بوده که هندو‌ها در آن به عبادت می‌پردازند و بنا به اصول دین خود، هدایایی تقدیم به آنجا می‌کنند‌.

معبد هندو دبی

آشنایی با معبد هندو دبی

معبد هندو دبی (Hindu Temple In Dubai) بزرگ‌ترین عبادتگاه پیروان دین هندو در جهان عرب که تاسیس آن به دلیل بد رفتاری‌های هندی‌ها با مسلمانان، با اعتراضاتی همراه بوده است. به نظر می‌رسد هدف امیر دبی علاوه بر احترام به پیروان دین هندو، جذب توریست به این منطقه بود که در این امر موفق عمل کرده و گردشگران بسیاری در طول هفته و به ویژه روزهای تعطیل (به دلیل مراسمات خاصی که در روزهای تعطیل در معبد اجرا می‌شود) از این محل بازدید می‌کنند. این معبد دارای سه معبد کریشنا، شیوا و سای بابا است.

هندو‌ها علاوه بر برگزاری مراسمات دعا و رازونیاز، جشن‌های ازدواج خود را در این معبد برگزار می‌کنند هر چند که به لحاظ قانونی ازدواج این افراد در خاک امارات ثبت نمی‌شود. بد نیست بدانید که معبد شیوا در گذاشته محل زندگی راهنمایان دینی هندوها بود. معبد شیوا در طبقه بالای معبد قرار دارد. اکنون منطقه جبل علی محل اصلی زندگی راهنمای دینی هندوها است. هندوها در این معبد، در روزهای تعطیل مراسمات ویژه‌ای برپا می‌کنند و همین امر سبب به ‌وجود آمدن صف گسترده‌ای از پیروان این دین و گردشگرانی که مایل به مشاهده این مراسمات هستند، شده ‌است. از جمله مراسمات روزهای تعطیل در این معبد باید به تقدیم هدایای ویژه‌ای به خدایان اشاره کرد.

داخل معبد هندو دبی

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

آدرس معبد هندو دبی

2nd Za'abeel Road, Al Sooq Al Kabeer, Dubai, United Arab Emirates

ویژگی ها و امکانات معبد هندو

از دیدنی‌های معبد هندو در دبی باید به بت‌های مختلف در این معبد اشاره کرد که به زیبایی ساخته شده‌اند و تماشای آن‌ها برای هر بیننده‌ای جالب خواهد بود. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این محل، شیوه‌ نگهداری و محافظت از بت‌ها، الهه‌ها و تصاویر موجود در آنجا است که تحت تدابیر شدید امنیتی و با احترام فراوان انجام می‌گیرد. دلیل این امر ارج و احترام خاصی است که پیروان این دین از گذشته تا کنون برای خدایان خود قائل هستند. همچنین مراسمات ویژه‌ای همچون ازدواج هندو‌ها، نقاشی‌های زیبایی از گانش، الهه دورگا، الهه سای بابا و لاکشمی، شیوه عبادت پیروان این دین و سایر آداب و رسوم مواردی است که سبب جذب گردشگران به مکان می‌شود.

همین الان با کمترین قیمت به دبی سفر کن!

سبک معماری معبد نیز سبب تحسین بینندگان شده و بسیاری را مشتاق بازدید از آن می‌کند. از جالب‌ترین بخش‌های بازدید از معبد، تقدیم هدایایی است که هندوها برای ادای احترام به خدایان خود این کار را انجام می‌دهند. این هدایا شامل گل، نارگیل، شیر ، میوه، شیرینی، تصاویر زیبا و... می‌شود. پیروان این مذهب در پایان این مراسم و پس از تقدیم هدایای خود به الهه‌ها، مشغول به دعا و طلب نیاز می‌شوند و در پایان با احترام معبد را ترک می‌کنند.

هندی ها در معبد هندو

سخن آخر

معبد هندو دبی یکی از دیدنی‌‌ترین جاذبه‌های شهر دبی است که توصیه می‌کنیم که هنگام سفر به این شهر، علی‌الخصوص در روزهای تعطیل هرگز فرصت بازدید از آن‌ را از دست ندهید. در این معبد شما می‌توانید با دین هندو آشنا شوید و از نزدیک شاهد زیبایی‌های آداب و سنن و رسوم مردمان پیرو این مذهب باشید. امیر دبی هزینه کلانی را برای معماری و زیباسازی این معبد در نظر گرفته تا همواره مورد تغییر توریست‌های این منطقه قرار بگیرد از این رو می‌توانید تلفیق هنر عرب و هند را در سرتاسر این مکان مشاهده کرده و نهایت لذت را از آن ببرید.

نظرات کاربران

  1. رادین رادین 1397/05/13
    15 نفر پسندیدند
    توی معبد هندو دبی مراسم های ازدواج خیلی جالب و دیدنی برگزار میشه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر