معبد سفید

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/16
بازدید: 342
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور تایلند یکی از زیباترین و جالب‌ترین مقاصد است که می‌توانید برای سفرهای خارجی خود انتخاب کنید. در این کشور علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد، معابد بسیار خاص و دلپذیری وجود دارند که جلوه‌گری می‌کنند. یکی از زیباترین معابد کشور تایلند معبد سفید بوده که از مفاهیم و آموزه‌های بودا سرچشمه گرفته است.  پیشنهاد می‌شود در سفر خود به این کشور بازدید از این معبد خارق‌العاده را به هیچ عنوان از دست ندهید. 

 معبد سفید تایلند

 بخش های مختلف معبد سفید تایلند

 اگر در سفر خود به کشور زیبای تایلند به معبد سفید در این کشور سری بزنید، خواهید دید که این معبد بسیار زیبا و شگفت انگیز دارای بخش‌های مختلفی بوده که هر بخش دارای معنی خاصی است. معنی بخش‌های مختلف معبد سفید در کشور تایلند برگرفته از آموزه‌های بودا بوده که به مواردی همچون دوری از حرص و طمع، وسوسه‌ها و خواسته‌های دنیایی اشاره دارد. بنابراین اگر به سازه‌ها و بخش‌های مختلف این معبد توجه بسیار نشان دهید، خواهید توانست درس‌های بسیاری از آنها بیاموزید.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

پل چرخه تولد معبد سفید the bridge of the cycle of rebirth

 زمانی که گردشگران و بازدیدکنندگان به معبد سفید وارد شوند، اگر قصد داشته باشند به ساختمان اصلی معبد دسترسی پیدا کنند، باید از پل جالب و زیبایی که بر روی دریاچه کوچکی واقع شده است، عبور کند.  آن چه که سبب زیبایی و شگفت‌انگیز شدن این پل می‌شود، صدها دست است که در مقابل این پل قرار دارند. در واقع این دست‌ها نشانگر و نمادی از میل و آرزو‌های افراد و به‌طور کلی این منطقه نشانی از رنج و سختی و همچنین جهنم دارد.  بنابراین زمانی که شما از روی این پل عبور کرده و به منطقه اصلی یا obsoat می‌رسید، گویی از چرخه مرگ عبور کرده و به سمت تولدی دوباره و به دور از رنج و غم‌ها در حرکت هستید. همچنین با مشاهده این پل، دریاچه و دست‌هایی که در مقابل آن قرار دارند، در خواهید یافت که برای  رسیدن به بهشت لازم است از تمایلات دنیوی و حرص و طمع بگذرید. احتمالاً در حین عبور از این دریاچه چشمتان به دو مجسمه بسیار زیبا که کیناره نام دارند، خواهد خورد؛ کیناره‌ها در واقع موجودات اساطیری بودایی هستند که به شکل نیمه انسان و نیمه پرنده ساخته شده‌اند و توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب خواهد کرد. 

پل چرخه تولد معبد سفید

دروازه بهشت معبد سفید the heaven gate

 پس از این که از پل بسیار زیبای معبد سفید بگذرید، به مکانی با عنوان دروازه بهشت خواهی رسید که اولین چیزی که در دروازه بهشت نظر شما را جلب خواهد کرد، دو مجسمه عظیم الجثه که نمایندگانی از مرگ و راحو به حساب می‌آیند، هستند. افسانه‌ها بیان می‌کنند که این دو مجسمه سرنوشت مرگ را تعیین خواهند کرد.  اگر به طی کردن مسیر ادامه داده و از دروازه بهشت عبور کنید، قادر خواهید بود در مقابل بخش اصلی معبد سفید چند تصویر بسیار جالب و دیدنی از مدیتیشن بودا را تماشا کنید.

معابد تایلند - زیباترین و معروف‌ترین معابد تایلند با معماری شگفت‌انگیز

ساختمان طلایی معبد سفید the golden building

 یکی دیگر از زیباترین و جالب‌ترین بخش‌هایی که در معبد سفید تایلند واقع شده و اغلب افراد توجه بسیار زیادی به این بخش نشان می‌دهند، ساختمان طلایی معبد سفید است. یکی از مهمترین نکاتی که سبب جذابیت هر چه بیشتر این ساختمان می‌شود، رنگ طلایی آن بوده که نمادی از بدن انسان است. این رنگ طلایی موجود با ساختمان ubosot که سفید رنگ بوده و نمادی از ذهن انسان است، تضاد جالب و قابل تاملی دارد.  در واقع رنگ طلایی و طلا نشانگر تمرکز و تاکید انسان بر روی مادیات و خواسته‌های دنیوی بوده و این ساختمان به نوعی بیانگر این موضوع است که توجه به مادیات و خواسته‌های دنیوی باید در مرتبه پایین‌تری نسبت به معنویات قرار بگیرند.

The obsoat ، مهم‌ ترین بخش ساختمان وات رانگ کان

 شاید بتوان به عنوان بخش اصلی ساختمان وات رانگ کان یا معبد سفید از ubosot نام برد. Ubosot در واقع یک ساختمانی زیبا، مجلل و سفید رنگ بوده که در آن قطعات شیشه‌ای بسیار زیادی به کار رفته که سبب بازتابش نور خورشید و جلال و شکوه چند برابری این ساختمان خواهند شد. جالب است بدانید برای ساخت ساختمان ubosot از عناصر طراحی معابد کلاسیک شمالی تایلندی، همچون مار‌‌های نگا و سقف‌های سه لایه استفاده شده است که سبب می‌شوند این ساختمان بسیار پر زرق و برق و باشکوه‌تر به نظر برسد. اگر وارد این ساختمان بسیار زیبا و هیجان انگیز شوید، قادر خواهید بود نقاشی‌های بسیاری از داستان‌های بودا را بر روی دیوارهای این ساختمان نظاره‌گر شوید. اغلب این نقاشی‌ها نمایانگر و تفسیرگر خوبی‌ها و بدی‌ها هستند.

 مهم‌ ترین بخش ساختمان وات رانگ کان

تاریخچه معبد سفید تایلند

معبد سفید یا معبد وات رانگ کان دارای قدمت بسیار زیادی بوده اما در اواخر قرن بیستم این معبد در نامناسب‌ترین وضعیت خود قرار داشت. بنابراین  کشور تایلند تصمیم به بازسازی و ترمیم این معبد بسیار زیبا گرفت؛ اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن تا مدتی متوقف شد.  اما فردی به نام Chalermchai Kositpipat که زاده چیانگ رای بود تصمیم گرفت که با هزینه خودش این معبد بسیار زیبا را بازسازی کند. در واقع هدف این فرد از بازسازی معبد این بود که مردم بتوانند با مراقبه‌ها و آموزه‌های بودایی آشنا شده و آنها را یاد بگیرند. جالب است بدانید که ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۷۰ میلادی ساخت این معبد جالب به اتمام برسد.

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

معبد سفید یا معبد وات رانگ کان

راهنمای بازدید از معبد سفید تایلند

  برای بازدید از معبد سفید تایلند باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید از بازدید خود نهایت لذت را برده و با مشکلی مواجه نشوید. یکی از مهمترین نکاتی که برای بازدید از این مکان لازم است به آن توجه داشته باشید این است که از آن جایی که نور خورشید بر زیبایی و جلوه‌گر شدن این معبد تأثیر بسیار زیادی دارد، پیشنهاد می‌شود زمانی را برای بازدید از این مکان انتخاب کنید که خورشید در آسمان باشد.  بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صبح‌ها را برای بازدید از معبد سفید انتخاب کنند، زیرا در صبح علاوه‌بر این که خورشید در آسمان حضور دارد، هوا نیز بسیار خنک و مطبوع بوده و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از تمامی نقاط معبد سفید دیدن کنید.  همچنین اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به ازدحام و شلوغی ندارند‌‌، پیشنهاد می‌شود روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها را برای بازدید از این معبد انتخاب نکنید زیرا در این روزها ازدحام و شلوغی بسیار زیاد خواهد بود.

تایلند - همه چیز درباره تایلند + عکس و نقشه

عکس از معبد سفید تایلند

آدرس و راه های دسترسی به معبد سفید تایلند

 دسترسی و راهیابی به معبد سفید تایلند کاری بسیار ساده است. معبد سفید تایلند در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چیانگ رای واقع شده و شما می‌توانید با استفاده از تاکسی و اتوبوس به این معبد زیبا دسترسی داشته باشید. اگر قصد دارید از تاکسی استفاده کنید، باید بدانید که با استفاده از تاکسی می‌توان پس از ۲۰ دقیقه به معبد رسید. البته اگر بخواهید از اتوبوس استفاده کنید باید حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا به معبد برسید.

هزینه و ساعت ورود به معبد سفید تایلند

 محدودیت خاصی در بازدید از معبد سفید وجود نداشته و این معبد هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر برای بازدید عموم باز است؛ اما لازم است بدانید که در آخر هفته و تعطیلات سراسری این معبد بیشترین بازدیدکنندگان را خواهد داشت.  شما برای بازدید از معبد سفید لازم است هزینه‌ای در حدود ۵۰ بات تایلندی به ازای هر نفر پرداخت کنید. همچنین توجه داشته باشید که ورود با کفش و عکاسی از داخل معبد ممنوع است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر