دریاچه لاک پشت ها

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 1366
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر می‌خواهید به تفلیس سفر کنید و قصد داشته باشید از فردی آگاه به امور مسافرتی سؤال بپرسید، قطعاً یکی از مکان‌هایی که به جهت داشتن ساختار ظاهری زیبا و دلنشین به شما پیشنهاد می‌کنند دریاچه لاک پشت است. از نکات مهم و ارزشمند این مکان، نزدیکی به شهر بوده و دیگر نیازی به طی کردن مسافت طولانی جهت رسیدن به مقصد مورد نظر نیست. این دریاچه به دلیل تعبیه کردن رستوران، کافه، بازی‌های مفرح و آلاچیق‌های خانوادگی در اطراف خود، تعداد زیادی از خانوار‌ها را به سمت خود جذب کرده و می‌تواند گزینه مناسبی برای گذراندن لحظاتی آرام، شاد و سرگرم‌کننده باشد.

دریاچه لاک پشت تفلیس

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟


آشنایی با دریاچه لاک ‌پشت تفلیس

این دریاچه در ۶۸۶ متر از سطح دریا قرار گرفته و در بخش شمالی کوه‌های متاتسمیندا مستقر است. به جهت زیبایی کشور گرجستان در شروع فصل گرم و دلپذیر تابستان، این دریاچه که در شهر تفلیس مهم‌ترین قسمت گرجستان قرار دارد، فضای مناسبی جهت انتخاب مقصد گردشگری مسافران است. دریاچه لاک پشت حدوداً ۳۴ هزار متر مربع مساحت را به خود اختصاص می‌دهد. نکته جالب و تامل‌انگیز این است که دریاچه لاک پشت شهر تفلیس بر اثر رانش زمین به وجود آمده است.

دلیل نام گذاری دریاچه لاک پشت

گاهاً پیش می‌آید که دلیل نام‌گذاری یک منطقه، محل، ‌اشیا و... چیزی بوده که در باطن آن نهفته است و اصلاً ارتباطی به اسم ظاهری آن ندارد. لازم به ذکر است در این دریاچه برخلاف نامی که برای آن نهادینه‌اند، محل زندگی هیچ گونه لاک پشتی نبوده، در واقع مردم ساکن در کشور گرجستان بر این عقیده باور دارند که اگر به این دریاچه از بالا نگاه کنیم همانند لاک پشت است.

 

دریاچه لاک پشت تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید


تفریحات دریاچه لاک‌پشت

می‌توان گفت بخشی از علاقه افراد به سفر، قسمت تفریح و سرگرمی آن است. در واقع شما می‌توانید با گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان خود، خاطراتی دل‌انگیز را در مخیله خود ثبت کنید. این تفریحات و امکانات برای استفاده عموم مردم و مسافران بوده که به شما این امکان را می‌دهند با توجه به سلیقه و تمایل خود، تفریح مورد نظر را انتخاب کنید. از تفریحات پیشنهادی می‌توان به پیک نیک اشاره کرد. اگر به دلیل هجوم افراد یا هزینه بالای مواد غذایی در رستوران‌ها، علاقه شما نسبت به کافه یا رستوران گردی کمتر شده توصیه می‌کنیم همراه با خانواده و دوستان پیک نیک را نیز امتحان کنید.
اگر اهل ورزش هستید و می‌خواهید تناسب اندام خود را حفظ کنید، محلی در مجاورت با این دریاچه قرار دارد که مخصوص بازی‌ها و حرکات ورزشی است. شما می‌توانید با انتخاب نوع کار خود، زمین مخصوص به فعالیت خود را نیز انتخاب کنید؛ چرا که در اینجا دو نوع فضا فراهم شده و اولین فضا چمن مصنوعی و فضای بعدی محلی خاکی است. می‌توان گفت این دریاچه و محیط‌های مجاور آن فضای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها است؛ چرا که در حوالی این دریاچه برای کودکان زمین بازی تعبیه شده که می‌توانند در آنجا به بازی و شیطنت مشغول باشند. 
اگر به پیاده‌روی در مناطق زیبا و دلنشین علاقه‌مندید، دور تا دور این دریاچه محیطی مناسب جهت پیاده‌روی بوده و باعث ایجاد حس طراوت و سرزندگی در شما می‌شود. اگر از تماشا و استفاده از آفتاب لذت می‌برید، در اینجا تخت‌های مخصوصی جهت آفتاب گرفتن وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در تمام مناظر جذاب و خوشایند همانند دریاچه لاک پشت‌ها، بازار عکاسی داغ بوده و می‌توانید از خودتان یا منظره‌های موجود عکس‌برداری کنید. تعدادی از افراد همیشه و در همه حال به دنبال هیجان هستند! این مکان پاسخگوی نیاز این افراد هم بوده و زیپ لاینی در اینجا تعبیه کرده است.

 

دریاچه لاک پشت تفلیس

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!


امکانات دریاچه لاک ‌پشت

همانند تمام مراکز تفریحی و گردشگری، اینجا نیز دارای مزایا و امکاناتی جهت رفاه عموم وجود دارد. مجاور دریاچه پارکنیگی قرار داشته که کاملاً امن بوده و تنها نکته‌ای که حائز اهمیت است، دریافت هزینه جهت نگهداری وسایل نقلیه محسوب می‌شود. اگر موارد ضروری پیش آمد، می‌توانید از این مزایا نیز استفاده کنید اما سرویس بهداشتی اغلب به علت تجمع افراد از تمیزی مطلوبی برخوردار نبوده و استفاده از آن در شرایط غیر ضروری توصیه نمی‌شود. به دلیل جذابیت و آرامش ساکن در منظره، نیمکت و آلاچیق‌هایی جهت آرامش و رفاه حال مردمان در آنجا استقرار دارند که استفاده از آن برای عموم مردم آزاد است. به دوست‌داران غذا و تنقلات نیز این نکته را بگوییم که در این دریاچه و محیط‌های مجاور آن، رستوران‌ها و کافه‌هایی برای تمام افراد با هر نوع سلیقه‌ای وجود دارد.

 

دریاچه لاک پشت تفلیس

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!


بهترین زمان بازدید از دریاچه لاک پشت ها

از آنجا که این دریاچه در شهر تفلیس قرار دارد، برای دریافت بهترین زمان مسافرت به این منطقه باید به آب و هوای شهر تفلیس رجوع کنیم. با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه می‌توان بیان کرد که دمای هوا مرطوب و نیمه گرمسیری است. به بیانی دیگر تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سردی دارد. اینکه چه زمانی برای مسافرت به این منطقه مناسب است به شما بستگی دارد. اگر قصدتان از سفر تماشای مناظر موجود است، باید بداند که فصول بهار و پاییز بسیار مناسب خواهد بود. در تمام زمان یک سال، جشن‌ها و مراسمات مختلفی برگزار می‌شود که بسیار خوشایند بوده و لحظات جذابی را برای شما خلق می‌کند. به هیچ عنوان فصل زمستان را برای بازدید انتخاب نکنید، زیرا هوا بسیار سرد بوده و این دما لذت موجود در مناظر را از شما می‌گیرند.

 

دریاچه لاک پشت تفلیس

باغ وحش تفلیس | معرفی کامل اولین و بزرگترین باغ وحش تفلیس گرجستان


لوازم مورد نیاز برای بازدید از دریاچه

اگر قصد سفر در فصول ابتدایی سال یعنی بهار و تابستان را دارید، کفش پیاده‌روی، کلاه آفتاب گیر، کرم ضد آفتاب، زیرانداز، لباس پنبه‌ای آفتاب گیر و وسایل بازی در صورت فعالیت همراه داشته باشید. اگر برنامه سفر شما در فصول انتهایی سال یعنی پاییز و زمستان است، حتماً وسایل لازم برای به راه انداختن آتش، کفش مناسب پیاده‌روی در مواقع برف یا باران روی زمین، دستکش، کلاه و تمام لباس‌های گرم مناسب زمستان را در اختیار داشته باشید.

 

دریاچه لاک پشت تفلیس


مسیر و دسترسی دریاچه لاک پشت

برای داشتن هزینه‌ای معقول در هنگام مسافرت، می‌بایست سریع‌ترین و بهترین مسیر دسترسی را انتخاب کنید. دریاچه لاک پشت در بخش غربی شهر تفلیس قرار دارد. می‌توان گفت در حال حاضر امکاناتی برای حمل و نقل مانند اتوبوس، مترو و ماشین شخصی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که مناسب‌ترین آن‌ها، تاکسی بوده که نسبت به سایر گزینه‌ها هزینه کمتری را شامل می‌شود.

 

دریاچه لاک پشت تفلیس

پارک ملی تفلیس | معرفی یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین مکان‌های گردشگری تفلیس

 

دیدنی ها و جاذبه های اطراف

اولین و به نوعی مطرح‌ترین جاذبه گردشگری در تفلیس، مجسمه مادر یا کارتلیس ددا است. نکته‌ای که باعث شده عموم مردم جذب آن شوند این است که شما در هر قسمتی از شهر تفلیس که قرار بگیرید، این مجسمه قابل مشاهده خواهد بود. دومین مکان، پلی است که با فولاد و شیشه ساخته شده و چشمان زیادی را به سمت و سوی خود می‌کشاند. توصیه می‌کنیم پل صلح را در شب برای قدم زدن و پیاده‌روی انتخاب کنید. سومین مکان، همیشه و در همه حال شاهد احوال گوناگون مردم خود بوده است. میدان آزادی و خیابان روستاولی جایی برای اظهار شادی یا ناراحتی مردمان این شهر در گذشته و همچنین در زمان حال بوده و حکایتی عجیب که همانند قصه‌های والت دیزنی است، برج ساعت تفلیس نام دارد. از این محل می‌توان به عنوان قدیمی‌ترین و با اصالت‌ترین جاذبه دیدنی یاد کرد.

 

دریاچه لاک پشت تفلیس


 
سخن پایانی
سفر، باعث کسب تجربه و پختگی وجودی انسان می‌شود. توصیه می‌کنیم پیش از سفر در مورد مقصد مورد نظر و شرایط حاکم بر آن اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید. در این صورت می‌توان اطمینان خاطر داشت سفری که در پیش دارید، بسیار مطلوب و خاطره‌انگیز است. گرجستان کشوری بوده که همه ساله افراد زیادی را به عنوان گردشگر و مسافر به خود جذب می‌کند. تفلیس نیز از شهر‌های گرجستان بوده که به سبب جذابیت‌های موجود در آن، محبوب و پرطرفدار است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر