مجسمه علی و نینو

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 23087
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مجسمه علی و نینو، مجسمه‌ای زیبا در شهر باتومی گرجستان است که حکایت از داستانی زیبا از عشقی نافرجام دارد. این مجسمه با 7 متر ارتفاع، زن و مردی عاشق را به نمایش می‌گذارد که بین 8 تا 10 دقیقه بهم نزدیک و سپس دور می‌شوند. در واقع این مجسمه بیانگر داستان عشق دختر و پسری است که به دلیل اختلاف مذهب از سمت خانواده‌‎ها مورد مؤاخذه قرار گرفته و به یکدیگر نمی‌رسند. در ادامه همراه ما باشید تا این داستان زیبا و شکل‌گیری مجسمه عشق علی و نینو را با یکدیگر روایت کنیم.

علی و نینو

داستان مجسمه علی و نینو

مجسمه عشق علی و نینو، بر اساس یک داستان ساخته شده است. داستان از این قرار است که در سال 1937 رمانی با نویسندگی کوربان سعید (قربان سعید) در سراسر دنیا منتشر شد. این همان داستانی است که قلب میلیون‌‎ها نفر با خواندن آن به تپش افتاد. در واقع این داستان غم‌انگیز باعث ایجاد حس شادی، اندوه، اشک و سرخوردگی در میلیون‌‎ها نفر شد. داستان مجسمه علی و نینو، داستانی عاشقانه و تاریخی است. روایت‌‌های مختلفی در خصوص این رمان عنوان شده است.

علی پسری 18 ساله است که در خانواده‌ای مسلمان در باکو چشم به جهان گشود. وی به فرهنگ و دین اسلام علاقه زیادی دارد؛ اما هم‌زمان به عقاید غربی نیز علاقه‌مند می‌شود. علی در مدرسه پسرانه روسی درس می‌خواند و با ورود نینو کیپیانی دختر 17 ساله گرجی به باکو یک دل نه صد دل عاشق می‌شود. نینو در یک خانواده ثروتمند زندگی می‌کرد. زمانی که علی و نینو عاشق هم می‌شوند، با مخالفت‌‌های شدید خانوادگی و جنگ جهانی اول روبه‌رو می‌شوند. با تلاش‌‌های زیاد علی و نینو بالاخره خانواده‌هایشان را برای ازدواج راضی کردند.

پدر علی با این شرط راضی می‌شود که نینو مدرسه را تمام کند و پدر نینو درخواست می‌کند که تا پایان جنگ صبر کنند. با به اتمام رسیدن درس نینو و با چالش‌‌های بسیار بالاخره این دو با هم ازدواج می‌کنند. چند ماهی بیشتر طول نمی‌کشد که به دلیل جنگ، فروپاشی انقلاب روسیه و هرج و مرج در باکو، این دو مجبور می‌شوند به تهران فرار کنند. پس از مدتی طولانی که آذربایجان به یک جمهوری مستقل تبدیل می‌شود علی و نینو مجددا به خانه باز می‌گردند؛ اما روزگار چندان با آن‌‎ها مهربان نبود. با شروع مجدد جنگ، علی به جنگ می‌روند و در این جنگ کشته می‌شود  داستان به طرز غم‌انگیزی به پایان می‌رسد.

داستان مجسمه علی و نینو

مجسمه عشق علی و نینو؛ جادوی وصال

طراحی مجسمه علی و نینو که به جادوی وصال معروف است؛ به گونه‌ای است که اجزای این دو مجسمه در یک زمان مشخص در هم ادغام شده و به صورت یک پیکر در می‌آیند و پس گذشت زمانی مشخص از هم جدا شده و به طرف مخالف هم حرکت کرده و از هم دور می‌شوند. این مجسمه به واسطه تغییراتی که توسط اهرم‌‌های محرک صورت می‌گیرد به چندین حالت در می‌آید. در سال 2010 میلادی، هنرمند گرجستانی به نام تامارا کوه سیتادزه (Kvesitadze Tamara)، با الهام از این داستان عاشقانه، تندیس علی و نینو را در کنار دریای سیاه ساخت. جالب است بدانید هزینه ساخت این مجسمه زیبا در ابتدا حدود 5 هزار دلار تخمین زده شد؛ ولی هزینه نهایی چیزی فراتر از هزینه تخمین زده بود.

مجسمه علی و نینو در واقع بیانگر جادوی وصال و روح علی و نینو است که در بهشت به وصال هم می‌رسند، وصال زیبا در کنار ساحل زیبای باتومی صورت گرفته است. نورپردازی این مجسمه به شکلی است که زمانی که از هم دور می‌شوند رنگ سرد و زمانی که به هم نزدیک می‌شوند به رنگ قرمز در می‌آید. این مسئله حدود 10 الی 15 دقیقه زمان می‌برد.

تجربه سفری ارزان به شهرهایی اروپایی

مجسمه علی و نینو کجاست؟

آدرس مجسمه علی و نینو باتومی در کشور گرجستان است. این مجسمه زیبا در معروف‌ترین پارک این کشور یعنی پارک میراکل در شهر باتومی قرار گرفته است.

چگونه به بازدید از مجسمه علی و نینو برویم؟

با مشارکت در تور گرجستان می توانید به ملاقات این دو مجسمه عشاق متحرک بروید. سعی کنید ساعات نیمروزی بعد از ظهر را انتخاب کنید تا نورپردازی آن را مشاهده نمایید. برای دسترسی به این مجسمه ابتدا به خیابان روستاولی بروید و از آنجا وارد خیابان گوگهاباشویلی شوید. زمانی که از یک محوطه یا تقاطع دایره‌ای شکل می‌گذرید، فانوس باتومی و چرخ و فلک کیمپینسکی را مشاهده می‌کنید. در فاصله 100 متری چرخ و فلک این مجسمه را مشاهده خواهید کرد.

مجسمه علی و نینو کجاست؟

جاهای دیدنی تفلیس | بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس که باید ببینید!

معماری مجسمه علی و نینو

این دو مجسمه با ارتفاع 7 متر و از جنس فلز‌‌های لایه لایه می‌باشند که طی 8 تا 10 دقیقه طول می‌کشد یک مسیر کوتاه را طی کنند و به هم برسند. مجسمه علی و نینو طی روز و شب توسط یک اهرم قوی به حرکت در آمده ولی برای شما گردشگران عزیز تور باتومی پیشنهاد می‌کنم هنگام شب وقتی کنار ساحل قدم می‌زنید و از تماشای چشم انداز بی نظیر شهر لذت می‌برید، تندیس علی و نینو قطعا شما را شگفتزده خواهد کرد و چند دقیقه‌ای مات و مبهوت عظمت این دو تندیس شده و به محض رسیدنشان به یکدیگر ممکن است کلی احساساتی شوید.

ساعت حرکت مجسمه علی و نینو

این مجسمه‌‎ها از ساعت 9 تا 12 شب روشن بوده و نور پردازی زیبایی در شب‌‌های افسونگر باتومی به نمایش می‌گذارند. مجسمه علی و نینو به مجسمه عشق باتومی (Love Sculpture in Batumi) نیز شهرت دارد زیرا بیانگر عشق زن و مرد است. این مجموعه علاوه بر اینکه روایتگر داستان علی و نینو بوده، نشان‌دهنده عشق بین مرد و زن نیز است. بازدید از این مجموعه رایگان بوده و گردشگران تور باتومی در تمامی طول روز می‌توانند از آن بازدید کنند.

جاهای دیدنی اطراف مجسمه علی و نینو

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

جاهای دیدنی اطراف مجسمه علی و نینو

اگر به بازدید از مجسمه علی و نینو بروید می‌توانید از جاهای دیدنی اطراف آن نیز دیدن کنید. نزدیک‌ترین جاذبه‌‌های اطراف این مجسمه به شرح زیر است:

  • بلوار معروف باتومی
  • میدان تئاتر (پارک شهر)
  • تله کابین آرگو
  • کلیسای جامع مادر مقدس
  • دلفیناریوم باتومی
  • پارک آبی باتومی

هتل‌‌های اطراف مجسمه علی و نینو

  • هتل باتومی ورلد پالاس
  • هتل مای وارم گست هاوس
  • هتل اینتوریست پالاس اتومی
  • هتل دیوان سوئیت باتومی

بازدید مجسمه علی و نینو در شب

 هتل های تفلیس | راهنمای رزرو آنلاین هتل در تفلیس لحظه آخر

سفر به گرجستان؛ فرصتی برای بازدید از مجسمه علی و نینو

مجسمه علی و نینو هر ساله بازدیدکننده‌‌های زیادی را جذب خود می‌کند. بیشتر توریست‌هایی که به کشور گرجستان سفر می‌کنند برای بازدید از این مجسمه صف می‌کشند و از تماشای آن در ساعات شب و نورپردازی فوق‌العاده‌ای که دارد لذت می‌برند. با مسافرت به گرجستان از این مجسمه زیبا در کنار جاذبه‌‌های دیدنی دیگر این کشور دیدن خواهید کرد. برای مشاهده لیست قیمت تور گرجستان به صفحه مربوطه در سایت لحظه آخر مراجعه نمایید. در بخش ثبت نظرات نیز می‌توانید نظر ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. معصومه معصومه 1402/09/18
    0 نفر پسندیدند
    شوخای میکنی؟ این تو گرجستانه؟ اصلا ساخته شده؟
  2. ایمان ایمان 1402/09/15
    0 نفر پسندیدند
    خیلی ممنون از این آدرس دقیق :|
  3. احمدی احمدی 1402/09/15
    0 نفر پسندیدند
    مجسمه علی و نینو؟ چه قدر شاعرانه! چه قدر عجیب!
  4. احمدی محمد رضا 1402/12/02
    0 نفر پسندیدند
    داستان علی و نینو داستانی بسیار زیباست علی یک پسراز خانواده شیروان شیر که در جنگهای نادرشاه تا هند رفته اند و نینو فرزند یک گرجی ثروتمند میباشد اگر به زبان تورکی آذربایجانی آشنایی داشته باشید فایل صوتی این داستان را میتوانید دانلود و گوش کنید و کتاب انهم به زبان تورکی میباشد

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 141 کاربر