محله حمام‌ های قدیمی گرجستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/09/21
بازدید: 1104
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در کشور گرجستان در کنار رودخانه کورا یک محله بسیار جذاب به نام محله حمام قرار دارد که این مکان در شمار جاذبه‌های گردشگری این کشور قرار گرفته است. محله حمام‌های قدیمی گرجستان در قرن پنجم به دست پادشاه گرجستان بنا شده که در آن زمان این مکان با نام تبیلیسی در بین مردم این کشور شناخته شده بود. این کلمه در زبان گرجی به معنای جای گرم بوده و دلیل انتخاب این نام نیز به دلیل وجود چشمه‌های گرم در این کشور است.

 

محله حمام های قدیمی گرجستان

 
آشنایی با محله حمام ‌های قدیمی گرجستان

در قرن پنجم پادشاه گرجی که کارتل نام داشت برای شکار به محله‌ای در تفلیس رفت و این پادشاه توانست چشمه‌های معدنی موجود در این مکان را کشف نماید. این پادشاه سرانجام این تصمیم را گرفت که در این مکان محله‌ای جدید تاسیس کند و به دلیل گرم بودن چشمه‌های آب این مکان مورد توجه افراد تفلیسی قرار گرفت. در واقع دلیل ساخته شدن این محله وجود چشمه‌های آب گرم آن نام برده شده و امروزه محله حمام‌های قدیمی گرجستان در شمار جاذبه‌های گردشگری این کشور قرار دارد که هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران برای بازدید از این مکان روانه شهر تفلیس می‌شوند.

 

سفری ارزان به کشوری اروپایی


درجه حرارت آب چشمه‌ها مابین 38 تا 40 درجه سانتی گراد بوده و آب این چشمه‌ها حاوی گوگرد و مواد معدنی است. از آب این چشمه‌ها برای درمان بیماری‌های مفاصل و همچنین بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. اهالی تفلیس از حمام‌های تفلیس برای برگزار کردن میهمانی‌های خود و برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند. همچنین این افراد حمام‌های گوگردی را مکان بسیار مناسبی برای استراحت و تمدد اعصاب خود می‌دانند.

 

محله حمام های قدیمی گرجستان

 

توصیف الکساندر پوشکین از محله حمام ‌های قدیمی گرجستان

یکی از افرادی که برای تجربه حمام‌های گوگردی به محله حمام‌های قدیمی گرجستان سفر کرد الکساندر پوشکین بود. وی بعد از بازدید از این مکان این گونه گفت که بی‌شک لوکس‌ترین چیزی که در شهر تفلیس دیدم حمام‌های گوگردی آن بوده است. محله حمام‌های قدیمی گرجستان به وسیله گنبدهای شگفت‌انگیز مورد تزئین قرار گرفته‌اند. شما با دیدن این مکان به وجد خواهید آمد. پس اگر شما هم قصد سفر به کشور گرجستان را دارید به هیچ وجه این حمام‌های گوگردی را از دست ندهید.

وجود گوگرد در محله حمام‌ های قدیمی گرجستان

یک نکته بسیار مهم درباره حمام‌های تفلیس وجود دارد و آن هم این است که به دلیل وجود گوگرد در آب این حمام‌ها در هر فصلی از سال بوی گوگرد قابل استشمام است. پس اگر شما به این ماده معدنی حساسیت دارید از رفتن به داخل آب این حمام‌ها پرهیز کنید یا اگر نسبت به این موضوع شک دارید ابتدا از حساس نبودن پوست خود مطمئن شوید و سپس استحمام در این حمام‌های آرامش‌بخش را امتحان کنید.

 

محله حمام های قدیمی گرجستان

 

معماری محله حمام‌ های قدیمی گرجستان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید معماری محله حمام‌های قدیمی گرجستان برگرفته از معماری شرقی و کلاسیک است. به این صورت که سقف این حمام‌ها به شکل گنبدی و در مرکز این سقف‌ها شیشه‌هایی به عنوان نورگیر برای وارد شدن نور به فضای حمام وجود دارد. گفته شده که دلیل محبوبیت این حمام‌ها همین معماری خاص و منحصربه‌فرد آن‌ها است.

شرایط استفاده از حمام ‌های گوگردی تفلیس

برای استفاده از حمام‌های گوگردی تفلیس باید بدانید که این حمام‌ها به صورت عمومی یا خصوصی هستند و در بخش عمومی آن حوضچه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مشغول به استحمام شوید؛ اما بخش خصوصی آن اوضاع متفاوتی دارد و در آن وان‌هایی موجود خواهد بود و شما برای استفاده از این بخش باید هزینه بیشتری تقبل کنید. در این حمام‌ها خدماتی همچون ماساژ نیز ارائه می‌شود که برای استفاده از این خدمات شما باید هزینه‌ها را به صورت جدا پرداخت نمایید.

 

محله حمام های قدیمی گرجستان


اطلاعاتی درباره محله حمام‌ های تفلیس

محله حمام‌های قدیمی گرجستان در شهر تفلیس در محله‌ای به نام آبانتوبانی قرار دارد که این روزها شاهد بازدید بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است. این حمام‌ها با نام حمام‌های سولفور نیز مشهوریت دارند و در محله قدیمی تفلیس بنا شده‌اند. برای استفاده از حمام‌های عمومی شما نیاز به پرداخت 2 لاری دارید و اگر می‌خواهید از بخش خصوصی این حمام‌ها استفاده کنید باید بین 15 تا 80 لاری هزینه پرداخت کنید و این هزینه‌ها برای یک ساعت است.

 

محله حمام های گرجستان

 

کلام آخر
در هنگام سفر به کشور گرجستان بازدید از محله حمام‌های قدیمی گرجستان می‌تواند یک تجربه بسیار زیبا و به یادماندنی برای شما باشد. پس توصیه می‌شود اگر شما قصد سفر به این کشور را دارید به هیچ عنوان حمام‌های گوگردی تفلیس را فراموش نکنید. قطعا بازدید از این حمام‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت خواهد بود که ممکن است برای هر یک از شما از عزیزان رخ دهد. چنانچه به بازدید از این حمام‌های گوگردی تحسین برانگیز پرداخته‌اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  1. مهرو مهرو 1397/07/10
    15 نفر پسندیدند
    محله حمام های قدیمی گرجستان قشنگ آدمو میبره به تاریخ های دور و فکر می کنه داره توی تاریخ قدم میزنه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر