کاخ زمستانی سن پترزبورگ

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 1081
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور روسیه صاحب کاخ های باشکوهی است که آثار دیدنی و منحصربفرد این کاخ ها افراد بسیاری را ترغیب به بازدید از آن ها می کند. سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه و یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر بزرگترین موزه ها، زیباترین کاخ ها، ساختمان ها و کلیساها دیده می شود. یکی از زیباترین و جذاب ترین ساختمان های کاخ سن پترزبورگ است. از آن جایی که افراد بسیاری علاقه مند به کسب اطلاعات در ارتباط با کاخ زمستانی روسیه هستند ما در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی راجع به این کاخ بپردازیم، با ما همراه باشید.

کاخ زمستانی، قصری مجلل در سن پترزبورگ

نخستین کاخ زمستانی به دستور پتر کبیر در سال 1708 ساخته شد. این ساختمان چوبی سه سال بعد به یک ساختمان سنگی تبدیل شد. در دهه 1730 ملکه آنا، تصمیم گرفت که قصر بزرگتری بسازد و فرانچسکو لارتولومئو، از معماران دربار را مامور انجام این کار کرد. ساخت این کاخ در سال 1735 به پایان رسید با این حال چند سال بعد الیزابت دختر پتر کبیر تصمیم گرفت برای بالا بردن شکوه و عظمت کاخ دست به مرمت آن بزند. این بار نیز معمار فرانچسکو بارتولومئو مامور این کار شد و قصری را طراحی کرد که تبدیل به نمونه شاهکاری از معماری باروک روسی شد. در واقع ساخت کاخ زمستانی روسیه به دستور الیزابت در سال 1754 تا 1762 میلادی انجام شد. برای آماده کردن آن حدود 4 هزار نفر نیرو مشغول کار شدند. این کاخ از قرن هجدهم میلادی تا  سال 1917 محل اقامت تزارهای روسیه بود. با بروز انقلاب روسیه و سقوط تزارها اقامت آن ها در کاخ زمستانی پایان یافت. پس از 150 سال اقامت پادشاهان در این کاخ سرانجام این مکان به موزه تبدیل شد. در کاخ زمستانی روسیه فضای اتاق ها با رنگ های سفید و طلایی آمیخته شده است. فرش قرمزی که روی پله ها گسترده شده است زیبایی فضا را دو چندان می کند. وقتی روی پله ها قدم می زنید و در اطراف کاخ گردش می کنید با وجود شکوه و عظمت کاخ می توانید حضور گذشته پادشاهان را در این محیط احساس کنید. مجسمه ها، آینه ها، نقاشی ها و سایر وسایل و هنرهای موجود در کاخ نشانه هایی برای آشنایی هر چه بیشتر شما با گذشته این محیط هستند.

 

کاخ زمستانی

 

معماری کاخ زمستانی

ساختمان کاخ زمستانی در سه طبقه به شکل 4 گوش ساخته شد. در ساختمان های کاخ ستون های سفید، گچ بری های طلایی و پس زمینه صورتی به چشم می خورد. بر طبق گفته ها کاخ دارای 1500 اتاق، 1786 درب و 1945 پنجره است. از نظر متراژ نمای اصلی کاخ دارای 150 متر طول و 30 متر ارتفاع است. دفترهای اداری اغلب در طبقه هم کف قرار دارند و طبقه دوم آن به مقامات عالی رتبه اختصاص دارد. در گذشته محل سکونت امپراتور در طبقه نخست بود و اتاق های اصلی این طبقه به وی اختصاص داشت. در نمای جنوبی کاخ از سه طاق استفاده شده که نمای ورودی کاخ را زیبا کرده است. علاوه بر این، به کار بردن ستون های دوتایی جلوه بیشتری به این قسمت بخشیده است. 176 مجسمه در بالای پشت بام قرار گرفته که تاثیر فوق العاده ای در زیباسازی ساختمان دارد. با روی کار آمدن کاترین دوم به جای طراحی های گوتیک قبلی از طراحی داخلی نئوکلاسیک استفاده شد. سال 1837 با وقوع آتش سوزی بخش های داخلی کاخ تخریب شد و پس از گذشت 4 سال، مرمت کاخ به طور کامل انجام شد. اگر چه طراحی نئوکلاسیک کاخ حفظ شد اما با بازسازی آن از طراحی های جدیدتری نیز استفاده شد. علاوه بر بخش های داخلی، نمای بیرونی کاخ هم که مقداری آسیب دیده بود مورد بازسازی قرار گرفت. کاخ زمستانی از زمان شکل گیری خود بارها رنگ آمیزی شد تا امروز که به رنگ سبز و سفید درآمده است.

 

معرفی شهر سن پترزبورگ - شهر سن پترزبورگ در روسیه توسط تزار پیتر بزرگ در 27 مه 1703 در محل قلعه سوئدی تأسیس شد و به نام فرمانروا سنت پیتر نام‌گذاری شد.

 

راه های دسترسی به کاخ زمستانی

کاخ زمستانی روسیه در کنار کاخ اصلی پتر کبیر و در نزدیکی میدان کاخ قرار دارد. در اولین پنج شنبه هر ماه می توان به طور رایگان از این کاخ بازدید کرد اما در سایر روزها باید هزینه بلیط پرداخت شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 101 کاربر