دریاچه گرونر

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/07/24
بازدید: 348
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
اتریش یکی از کشورهایی است که می تواند هر گردشگر با هر سلیقه ای را از خود راضی نگه دارد. این کشور سرسبز دارای طبیعتی بکر و زیبا می باشد که چشم هر بیننده ای را می تواند به خود خیره کند و یکی از بهترین مکان ها برای ماجراجویانی است که می خواهند، عجیب ترین چیزها را با چشم خود ببینند. اما در میان انبوه جاذبه های گردشگری و یا تفریحاتی که در این کشور سرسبز وجود دارد، یک مورد هست که با باقی کاملا متفاوت بوده و آوازه جهانی پیدا کرده و آن دریاچه ای رمز آلود به نام دریاچه گرونر است.  دریاچه گرونر یکی از رمز آلود ترین دریاچه هایی است که هر کس در موردش چند خطی بخواند، حتما دلش می خواهد روزی به آن سفر کند و یکی از عجیب ترین دریاچه هایی است که می توان به چشم دید. به گونه ای که وقتی از نزدیک دریاچه گرونر را مشاهده کنید، نمی توانید زیبایی خاصش را حذم کنید و آن را یک رویا می پندارید. اما چرا؟ چه چیزی باعث شهرت دریاچه گرونر شده و چرا آن را عجیب و مرموز می خوانند.
دلیل این سوال درست در دل این دریاچه نهفته است. دریاچه گرونر در پارکی هم نام خود، درست در میان رشته کوه های هوچسچواب، در منطقه ای به نام استیروس واقع شده است. البته دریاچه گرونر با نام دیگر دریاچه سبز نیز شناخته می شود. چرا که دور تا دور این دریاچه پوشیده شده از درختان سرسبز سر به فلک کشیده است که انعکاس آنها در آبهای زلال دریاچه می افتد و به خاطر پوشش مرجانی کف دریاچه، در عین زلال بودنش به رنگ سبز دیده می شود. اما چیزی که باعث متمایز شدن این دریاچه و شهرتش شده نه آب های فوق العاده زلال و شفافش است نه طبیعت بکر اطرافش.

دلیل شهرت دریاچه گرونر از رشته کوه هایی که او را احاطه کرده اند نشاط می گیرند. در فصل زمستان دریاچه گرونر در حالت عادی خود به سر می برد و دارای مساحت 199 متر مربعی است که در اطرافش می توانید پل و راه های سگی زیبایی را مشاهده کنید. اما در فصل تابستان با گرم شدن هوا، برف هایی که بر روی کوه نشسته آب می شوند و از طریق رودخانه ها به دریاچه گرونر می ریزند که نتیجه آن، افزایش حجم آب های این دریاچه به 400 متر مربع یعنی دوبرابر حالت عادی می شود! این افزایش حجم باعث به زیر آب رفتن اطراف دریاچه می شود. به گونه ای که نیمکتی مردم بر روی آن می نشستند و یا مسیر ها و پل هایی که از آن عبور می کردند به همراه درختان اطراف دریاچه به زیر آب فرو می روند.

تصور کنید نیمکتی که در پاییز بر روی آن می نشستید و درختان رنگارنگ اطراف دریاچه را نگاه می کردید، در فصل تابستان به زیر حداقل دو متر آب فرو رود! این موضوع برای گردشگران سرتاسر دنیا بسیار جالب است و همه ساله ماجراجویان بسیاری را به سوی خود می کشاند تا با غواصی در آب های شفاف، از زیبایی دریاچه گرونر در زیر آب دیدن کنند.

اما از سال 2016 مسئولین هرگونه غواصی، شنا کردن و یا ماهیگیری را به هنگام تابستان در این منطقه ممنوع کردند. چرا که باعث آسیب رسیدن به بافت مرجان های کف دریاچه می شد. البته ناگفته نماند که بستر کم عمق دریاچه که شامل پوشش های مرجانی و جلبکی می شود، مکان امنی برای شنا کردن نیست و ممکن است خطرات خاص خود را برای شما در پی داشته باشد.  اما با کسب برخی مجوز های خاص هنوز هم عده ای می توانند از زیبایی زیر آب دریاچه گرونر دیدن کنند. با این حال این موضوع باعث کاهش حضور گردشگران نشده و همه ساله، گردشگران بسیاری در فصل پاییز برای دیدن دریاچه گرنور با تور اتریش همراه شده و از این زیبایی خارق العاده دیدن می کنند.


تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 106 کاربر