سد کارده

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/14
بازدید: 3241
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سدکارده پیوند میان آسمان و زمین؛ جایی که  می‌توانید ابرها را با دستان خود لمس کنید. افراد زیادی هستند که بارها به مشهد سفر کرده‌اند اما بر این باورند که این شهر تفرجگاهی برای دیدن ندارد. اما اگر شما هم بر این باورید باید بدانید که سخت در اشتباه هستید و خودتان را از یک تفریح جانانه محروم کرده‌اید. سد کارده قطعا به این تصور شما پایان خواهد داد.  این منطقه کوهستانی با آب و هوای بسیار دل‌پذیر، مکان مناسبی است که برای چند ساعت شما را از آلودگی‌ هوا و دغدغه‌های زندگی شهری دور می‌کند. خوب است بدانید که آب این سد عظیم نیز از رودخانه‌های رشته کوه هزار مسجد تغذیه می‌شود.

سد کارده مشهد

معرفی سد کارده

سد کارده یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهر مشهد، سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی است. این سد با آب و هوای بی‌نظیر خود دارای جاذبه‌های گردشگری بکر و چشم‌نواز بوده که هر فردی را مجذوب خود می‌کند. پس اگر این بار به مشهد سفر کردید حتماً بازدید از سد کارده را در برنامه سفر خود جای دهید.

سد کارده کجاست

اگر از مشهد به سمت کلات حرکت کنید می‌توانید بعد از ۵۰ کیلومتر این سد بسیار زیبا را ببینید که در بین کوه‌های هزار مسجد و بینالود قرار دارد. این سد که نام خود را از روستایی در نزدیکی خود گرفته دارای عظمت باشکوهی بوده که تا سال‌ها زیبایی آن از یاد شما نمی‌رود. سد کارده بخشی از دره‌ای به ‌نام دره آل است. که به شما توصیه می‌کنیم در بازدید از این منطقه حتما سری هم به این دره تماشایی بزنید.

سد کارده در مشهد مقدس

امکانات گردشگری سد کارده

از آنجا که منطقه سد کارده در سال‌های اخیر از جمله مناطق گردشگری بوده که رونق زیادی پیدا کرده، به طبع امکانات و خدمات رفاهی بسیاری برای پذیرایی از مسافران آن فراهم شده است. این امر از نقاط قوت این مکان دیدنی محسوب می‌شود. محل اسکان و استراحت موقت و فروشگاه‌های متنوع از مهم‌ترین امکانات رفاهی این منطقه محسوب می‌شوند. با این اوصاف در این مکان با فراهم‌ کردن خدمات رفاهی، سعی شده تا به نیازهای گردشگران به ‌خوبی پاسخ داده شود. پس اگر تصمیم دارید به تماشای این سد زیبا و مناطق اطراف آن بروید، نگران امکانات رفاهی این منطقه نباشید.

جاذبه‌ های دیدنی اطراف سد

در اطراف سد کارده مشهد جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیبایی وجود دارد که دیدن آن‌ها شما را مبهوت می‌کند. این سد در امتداد چندین روستا واقع شده است که هر کدام جاذبه‌های فراوانی دارند. پس اگر به دیدن این منطقه بروید پیشنهاد می‌کنیم از این مناطق هم دیدن کنید. روستای کارده از روستاهای معروف این استان که در نزدیکی این سد قرار داشته و دارای بافتی روستایی است. پس اگر جزو افرادی هستید که به زندگی در روستا و گشت‌ و گذار در بافت سنتی روستاهای مختلف علاقه‌ دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به روستاهای اطراف سد کارده بزنید. 

اطراف سد کارده

دره آل از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف سد کارده محسوب می‌شود. این دره مابین روستاهای اندرخ و کارده واقع شده است که به ‌واسطه چندین چشمه فصلی و آبشارهای کوچک و بزرگ مناظر بسیار دیدنی و شگفت‌انگیزی خلق کرده است. اگر به مکان های رمزآلود علاقه دارید به غار شگفت‌انگیز پر رمز و راز اطراف این سد دیدن کنید. قدمت غاره نزدیک به سد کارده به هزاران سال قبل بر می‌گردد. همچنین در این غار اسکلت مربوط به انسان‌های گذشته هم کشف شده است. این غار در ۳ کیلومتری روستای کارده قرار دارد. هنگامی که قصد رفتن به این غار را دارید حتما تجهیزات مخصوص همراه داشته باشید. ازآنجایی که مسیر رسیدن به این غار خطر سقوط را به همراه دارد، پس باید دارای مهارت کافی باشید بنابراین برای افرادی که مهارت کافی ندارند خطرناک بوده و اصلا مناسب نیست.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

بهترین زمان بازدید از سد کارده

آب ‌و هوای کوهستانی و معتدل مناطق اطراف سد کارده باعث جذب گردشگران به این مکان دیدنی شده است. در فصل تابستان که آب‌وهوای مناطق شهری بسیار گرم و طاقت‌فرساست، گردش در چنین منطقه‌ای باعث تازه‌شدن حال‌وهوای انسان می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر از هوای آلوده و گرم شهرها خسته شده‌اید و دوست دارید تعطیلات خود را در مکانی آرام و دنج سپری کنید، این سد زیبا را فراموش نکنید.

اقامت در اطراف سد

سد کارده مکانی ایده‌آل  برای گذراندن یک آخر هفته لذت‌بخش است. از طرفی شما می‌توانید با وجود  مناطق دیدنی که در اطراف آن وجود دارد، می‌توانید کل آخر هفته را به گشت ‌و گذار در این منطقه بگذرانید و یک آخر هفته لذت‌بخش را تجربه کنید. از آنجایی که در اطراف سد نیز مناطق دیدنی بسیار زیادی وجود دارد، می‌توانید کل آخر هفته را به گشت ‌و گذار در این منطقه بگذرانید.

تفریح در سد کارده

مسیر دسترسی به سد کارده

این سد در جاده کلات قرار داشته که فاصله آن تا مرکز استان 50 کیلومتر و فاصله آن تا کلات حدود 20 کیلومتر است. در نهایت تنها با یک ساعت رانندگی می‌توانید به این مکان خوش‌ آب و هوا برسید و خاطره‌ای متفاوت را برای خود و خانوادتان رقم بزنید. آدرس دقیق این سد خراسان رضوی، ۵۰ کیلومتری مشهد، روستای کارده است.

کلام آخر

سد کارده با چشم‌اندازهای بی‌نظیر و زیبا از مکان‌های تفریحی استان مشهد محسوب شده که با هزینه بازدید رایگان دارای طرفداران بسیاری است. این مکان تفریحی به صورت شبانه‌روز با امکانات رفاهی متنوع خود از مسافران استقبال می‌کند. اگر شما هم علاقه دارید از این سد پر آب دیدن کنید می‌توانید در هنگام سفر به مشهد بین راهتان از این مکان پر طرفدار دیدن فرمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 101 کاربر