قلعه بلوگرادچیک

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/09
بازدید: 776
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قلعه بلوگرادچیک (Belogradchik kale) یکی از آثار بسیار معروف و زیبای کشور بلغارستان است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان یکی از بناهایی است که علاوه بر اینکه فرهنگ و تاریخی در دل خود دارد، یکی از زیبا ترین مکان های ممکن برای بازدید است. نام قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در واقع ترکی است و kale در این نام به معنای قلعه می باشد و نام این قلعه به معنای بنای سفید است. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان که به قلعه ی کالتو نیز شناخته می شود دژی محکم برای دفاع از مرز ها و کشور بوده و در طی سال های طولانی در جنگ های مختلفی به عنوان محلی برای استقرار سربازان بوده است. با ما همراه باشید تا درباره قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هزینه بازدید از قلعه بلوگرادچیک

معرفی قلعه بلوگرادچیک بلغارستان 

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای در کنار صخره ها و قله های بسیار زیبایی واقع شده است که به منظره ی قلعه، اشکال اسرار آمیز و جالبی را اضافه کرده است. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در کنار سنگ ها و صخره هایی قرار دارد که جنس این صخره ها از ماسه سنگ است و در طول زمان های طولانی بر اثر فرسایش این سنگ ها اشکال عجیب و به خصوصی به خود گرفته اند؛ برخی از این صخره ها نیز از نوع صخره های کنگلومرایی هستند و اشکال عجیبی مانند انسان و یا حیوان دارند‌. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) که هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور بلغارستان به شمار می آید زمانی کاربرد های نظامی و یا دیدبانی داشته است و به همین علت قدمت و تاریخی که این قلعه پشت سر گذاشته است برای ما بسیار ارزشمند است.

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

قدمت قلعه بلوگرادچیک بلغارستان

قدمت این قلعه به دوران روم باستان برمی گردد و این قلعه ی تاریخی در طول زمان های مختلف استفاده ها و کاربرد های مختلفی داشته است. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان بعد از فتح شدن قسمت های مختلف به دست رومیان ساخته شد؛ رومیان با فتح کردن و تصرف کردن شهر ها و کشورهای مختلف جاده ها و قلعه هایی برای حفاظت از مکان های تصرف شده و حمل و نقل آسان تر می ساختند و دلیل ساخت این قلعه نیز به دلیل دیده بانی و کنترل جاده ها بوده است. قدمت قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان به قرن اول تا سوم پس از میلاد  می رسد.

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قسمت های مختلفی داشته که هر کدام از این قسمت ها کاربرد های خاص خود را داشته اند؛ قسمتی های بسیار زیادی از قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان از سنگ ها و صخره های طبیعی دامنه های بالکان است و رومیان این بنا را در بهترین موقعیت جغرافیایی با کمترین مصالح ساختمانی ساخته اند. مرتفع ترین قسمت قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان که سیتادل نام داشت بر روی قله ساخته شده است و این قسمت با صخره های طبیعی احاطه شده که کمک زیادی به مصرف کمتر مصالح کرده است. از آنجایی که بیشتر قسمت های مختلف قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان  با صخره ها و عوامل طبیعی احاطه شده بود، رومیان باستان در بخش های شمال غربی و جنوب شرقی قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان دیوار های بسیار مستحکمی ساختند تا این مکان از هر جهت غیر قابل نفوذ باشد.

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در دامنه ی شمالی کوه های بالکان واقع شده است و به همین علت ارتفاع مرتفع ترین صخره های این قلعه به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع کوتاه ترین صخره های اطراف این قلعه به طول ۷۰ متر می رسد.( صخره های این قلعه قدمتی بیش از ۲۰۰ میلیون سال دارند.) قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای زیبا و تاریخی در شهرستان بلوگرادچیک است که با بناها و برج هایی که در طول سال های مختلف به این قلعه اضافه شده است بیش از ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و دیوار های این قلعه که هر کدام ضخامت ۲ متری دارند و این دیوار ها با ارتفاع ۱۲ متر قلعه ی مستحکم بلوگرادچیک بلغارستان را ساخته اند.

قدمت قلعه بلوگرادچیک

قلعه بلوگرادچیک چه کاربردی داشته است؟ 

همان طور که گفته شد قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای تاریخی مربوط به دوران رومیان باستان است و این قلعه در موقعیت مکانی بسیار مناسب قرار دارد و همچنین این قلعه استحکام بسیار بالایی دارد، به همین علت قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در طول زمان های مختلف برای مقاصد نظامی زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. در ابتدا قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان به منظور دیده بانی و حفاظت از جاده ها به دست رومیان باستان ساخته شد تا از این مکان حفاظت کنند؛ علاوه بر کاربرد اولیه این قلعه، قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در دوران حکومت تزار ایوان استرات سیمیر ( Bulgarian Tsar Ivan Sratsimir ) در قرن ۱۴ میلادی, از این قلعه استفاده ی نظامی کردند.

 در دوران حکومت تزار ایوان استرات سمیر(Bulgarian Tsar Ivan Sratsimir) این منطقه و کشور بلغارستان جزو مستعمره های امپراتوری عثمانی بودند و برای تثبیت حکومت خود در این کشور این قلعه را به عنوان مکانی  برای قرار گرفتن نیرو های نظامی انتخاب کردند؛ البته لازم به ذکر است که قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان دومین مکان دفاعی و مهم ایالت ایوان استرات سیمیر بوده است و اولین و مهمترین مکان دفاعی در آن دوران قلعه ی ویدین بوده است. 

در طی دوران ها قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان تغییرات زیادی داشته است برای مثال در قرن ۱۴ میلادی امپراطوری عثمانی دستور داد که به این قلعه چندین برج اضافه کنند و استحکام قلعه را بالاتر ببرند و یا اینکه در قرن ۱۹ میلادی مهندسین فرانسوی و ایتالیایی بازسازی این قلعه را کامل تر و وسیع تر در پیش گرفتند. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در جنگ میان پادشاهی صربستان و قلمرو بلغارستان نیز نقش بسیار حیاتی داشت و از تاریخ ۱۴ نوامبر سال ۱۸۸۵ تا تاریخ ۲۸ نوامبر سال ۱۸۸۵ این قلعه نقش دفاعی و نظامی به عهده داشت.

هزینه بازدید از قلعه بلوگرادچیک

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) قلعه ای است در طول سال های مختلف کاربردی نظامی داشته است و مقاومت ها و پایداری های زیادی را به خود دیده است؛ ۳ حیاط بزرگ این قلعه هنوز ردی از توپ ها را بر دیوار ها و سنگر های این قلعه به یادگار دارند. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان هم اکنون مکانی گردشگری و پرطرفدار است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به خود می بیند و هزینه بازدید از این مکان تاریخی و جذاب حدود ۳ لوای بلغارستان است.

هزینه بازدید از قلعه بلوگرادچیک

ساعات بازدید از قلعه بلوگرادچیک

ساعت بازدید از قلعه بلوگرادچیک از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر است و شما می توانید در همه ی روز های هفته از این مکان دیدن کنید.

مسیر دسترسی به قلعه بلوگرادچیک

قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان (Belogradchik kale) در شهرستان بلوگرادچیک بلغارستان واقع شده است و اگر در صوفیه یا همان پایتخت کشور بلغارستان اقامت دارید باید از قبل برای زمانی که می خواهید حرکت کنید برنامه ریزی کنید زیرا ۳ ساعت از صوفیه تا این قلعه راه است و تنها ۹ ساعت زمان برای بازدید از این مکان وقت دارید. قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان در خارج از شهرستان بلوگرادچیک و در شمال غربی کشور بلغارستان قرار دارد و برای رسیدن به این مکان باید بخش مرکزی روستای بلوگرادچیک به نام یو ال تی سولو تودوروف را دنبال کنید و بعد از طی کردن ۱ کیلومتر قلعه ی بلوگرادچیک بلغارستان را می توانید ببینید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر