معبد گراند پالاس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/19
بازدید: 1530
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در واقع این شهر ترکیبی از غرب و شرق و مدرن و باستانی است که همگی به زیبایی در هم ادغام شده اند و بانکوک امروزی را تشکیل داده اند. برای مشاهده هنرهای سنتی، معماری، مذهبی و جنبه های فرهنگی با خرید بلیط هواپیما بانکوک سفر کنید و نمونه بارزی از همه هنرها در کنار هم در معبد زیبای گراند پالاس به چشم می خورد، یعنی این معبد به عنوان مقدس ترین نماد مذهب بودایی در تایلند است.
شهر بانکوک، پایتخت کشور تایلند و یکی از مقاصد تور های گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. کاخ گراند پالاس، به عنوان نماد شهر بانکوک و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. در سال 1782، این بنای جذاب ساخته شد و به مدت 150 سال قصر تایکینگ بوده است. پایتخت تایلند به عنوان شهر فرشته ها شناخته می شود و در طی گذشت 2 قرن اخیر موفق شده تا به یکی از کلان شهر های بزرگ تبدیل شود. با وجود تمامی پیشرفت ها، این شهر هنوز هم ریشه هایش را به خاطر دارد و همچنان به آداب و رسوم و فرهنگش پایبند می باشد. شهر بانکوک معابد بسیاری را در خود جای داده، اما با جرئت می توان گفت که معبد گراند پالاس یکی از مهم ترین های آن ها است.

معبد گراند پالاس تایلند

گراند پالاس بانکوک، مقدس ترین نماد مذهب بودایی در تایلند

مجموعه گراند پالاس در بخش قدیمی شهر قرار گرفته و از طرفی در نزدیکی رودخانه چائو پرایا می باشد. این مجموعه در میان تایلندی ها به عنوان Phra Borom Maha Ratcha Wang   شناخته می شود و به مدت 150 سال اقامتگاه خاندان سلطنتی بوده است. هر ساله مراسمات و جلسات حکومتی در این کاخ برگزار می شود و به همین سبب گردشگران تایلند را به خود جذب می کند. مجموعه گراند پالاس به دستور بنیان گزار سلسله چاکری ساخته و در طی سال های حکومت او، بخش های زیادی به ساختمان این قصر اضافه شد.
این مجموعه از نظر پیروان مذهب بودا، بسیار مهم و قابل توجه می باشد؛ چراکه یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین مجسمه های بودا در این معبد قرار دارد. در قرن 18 برای محافظت از این مجسمه، دورش را با دیواری سفید پوشاندند و حالا از جایگاه خاصی برای حکومت برخوردار است. بعدها به دستور شاه رامای نهم بخشی از کاخ به عنوان موزه در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

معماری معبد گراند پالاس بانکوک

معماری معبد گراند پالاس بانکوک، یکی از شاهکار های معماری این کشور محسوب می شود. نمای چشمگیر این کاخ، مرموز و در عین حال جذاب است. ظرافاتی که در طراحی این اثر هنری به کار رفته، ثمره تلاش معماران این مجموعه می باشد. پلان کاخ گراند پالاس به شکل مستطیلی که با چهار دیوار بیرونی، در کنار ساحل رودخانه چائو پرایا، طراحی شده است. به دلیل گسترش این مجموعه به دست پادشاهان مختلف و در طی سالیان، سبک مجموعه کاخ گراند پالاس دچار قدری نامتقارنی می باشد.
مجموعه گراند پالاس از ساختمان های متعدد، تالار، عمارت های کلاه فرنگی، باغ‌ها و حیاط‌ها تشکیل شده و با مجسمه های شگفت انگیز و باستانی بودایی، رنگ و بویی مرموز به خود گرفته است. گنبد های طلایی، اصلی ترین شاخص خانه های این مجموعه می باشد که با ستون های بلند، کامل می شود. طراحان این مجموعه با استفاده از باغچه های سر سبز و درختان مختلف، سعی داشته اند تا شگفتی بیشتری را به کوچه های گراند پالاس هدیه کنند.

گراند پالاس بانکوک

قسمت های مختلف کاخ گراند پالاس

درهای قسمتی از باغ‌های کاخ نیز بعنوان موزه به روی عموم باز است. همانطور که پیش تر گفته شد، مجموعه گراند پالاس به دست پادشاهان مختلف و در طی 200 سال ساخته شده و از این جهت از بخش های زیادی تشکیل می شود. از بخش های این مجموعه شگفت انگیز می توان به معبد بودایی زمردین، حیاط بیرونی با ساختما های دولتی، حیاط میانی با ساختمان‌های Phra Maha Monthien، Phra Maha Prasat و Chakri Maha Prasat و حیاط داخلی به همراه باغ اشاره کرد. لازم به ذکر است که در های بخشی از باغ های کاخ گراند پالاس نیز به عنوان بخشی از موزه، به روی عموم مردم باز می باشد.

قیمت بلیط بازدید از معبد گراند پالاس

قیمت بلیط ورودی به مجموعه گراند پالاس برای هر بزرگسال 500 بات می باشد؛ این هزینه برای بازدید از قسمت های وات پرا کائو، ساختمان زیور آلات و سکه های دربار تایلند، موزه منسوجات ملکه سیرکیت و موزه ویمانمک گرفته می شود. علاوه بر این ها اگر به راهنمای شخصی شنیداری به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ژاپنی یا زبان اصلی کشور چین نیاز دارید، می توانید با پرداخت 100 بات اضافه از آن برخوردار شوید.

معابد شگفت انگیز تایلند - معبدهای شگفت انگیزی که باید ببینی!

ساعات بازدید از کاخ گراند پالاس

درهای کاخ گراند پالاس، همه روزه از ساعت 8:30 تا 15:30 به روی عموم مردم باز است و می توانید از این مجموعه زیبا دیدن کنید. لازم به ذکر است که احتمالا بازدید و آشنایی با این کاخ زیبا 1 الی 2 ساعت از شما زمان خواهد برد.

قوانین ورود به گراند پالاس

بنظر می رسد که برای ورود به کاخ گراند پالاس معیار های زیادی برای لباس های شما وجود دارد! قبل از ورود به کاخ شما توسط یک نگهبان چک می شوید و در صورتی که از صندل و دمپایی، پوشیدن شورت، دامن های تنگ و کوتاه، لباس های نازک، لباس های رکابی یا بدون آستین، لباس های تنگ و لباس های کثیف استفاده کرده باشید به شما اجازه ورود به کاخ داده نمی شود. آن ها به شما لباس های مناسب می دهند تا بتوانید از کاخ گراند پالاس بازدید کنید.

تصاویر معبد گراند پالاس

چگونه به معبد گراند پالاس برویم؟

دسترسی به معبد گراند پالاس از تمام نقاط شهر بانکوک به سادگی امکان پذیر است. ساده ترین راه برای رفتن به این کاخ، استفاده از تراموا یا قطار هوایی و پیاده شدن در ایستگاه ساپان تاکسین و پس از آن استفاده از قایق های موتوری یا لنج های رودخانه پرایا می باشد. با پیاده شدن در اسکله چانگ می توانید ساختمان های گراند پالاس را ببینید.
روش دیگر استفاده از تاکسی، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه شهر بانکوک برای رسیدن به اسکله ساتورن مرکزی و پس از آن استفاده از قایق های موتوری برای رفتن به اسکله چانگ است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 105 کاربر