جزیره جیمز باند

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1293
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پوکت از دیگر شهرهای ساحلی بسیار زیبای تایلند است که بیش از 100 جزیره افسانه ای و شگفت انگیز را در خود جای داده است. از جذاب ترین این جزیره ها می توان به جزیره جیمز باند اشاره کرد. جزیره جیمز باند در منطقه ی توریستی فانگ نگا بی که مساحتی تقریبا 420 کیلومتر مربع را داراست قرار گرفته است که در این 400 کیلومتر بیش از 80 جزیره را شامل می شود و بیشتر آن ها با توجه به موقعیت قرارگیریشان و آب و هوای مناسب دارای چشم اندازهای منحصر به فردی هستند که در کتاب گینس به ثبت جهانی رسیده اند. 

جزیره جیمز باند پوکت مانند یک ستاره درخشان و توران، میان منطقه فانگ نگا بی، قرار گرفته و این منطقه به ‌دلیل زیبایی فوق‌العاده برای اولین بار توسط فیلم مردی با اسلحه طلایی که با هنرنمایی جیمز باند بود دیده شد. جزیره جیمز باند پوکت نسبت به دیگر جزیره‌های قرار گرفته در پوکت ویژگی‌های خاص خود را دارد. مانند صخره‌های آهکی که به صورت عمودی از دریایی که به رنگ سبز زمردی است، سر بیرون آورده‌اند.

 

 

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

جزیره جیمز باند پوکت کجاست؟

این جزیره معروف در شهر تایلند واقع شده که این موضوع، جزیره جیمز باند را نسبت به دیگر جزایر متمایز کرده است. منطقه فانگ نگا بی مساحتی به ۴۰۰ کیلومتر مربع داشته و علاوه‌بر جزیره جیمز باند نزدیک به ۱۰۰ تا جزیره دیگر در آن قرار گرفته است. هر کدام از این جزیره‌ها زیبایی‌های خاص خود را داشته، به‌گونه‌ای که رکورد آن‌ها در کتاب گینس به ثبت رسیده‌اند. این جزیره از قسمت غربی به پوکت و از شمال به ایالت فنگ نگا، از شرق به گرایی متصل است. قرار گرفتن جزیره جیمز باند در میان این سه خشکی به‌گونه‌ای بوده که قایق‌های زیادی از این خشکی‌ها به سمت جزیره جیمز باند حرکت می‌کنند. این جزیره در منطقه‌ای قرار گرفته که شرایط دریا آرام بوده و بسیار برای قایق‌رانی و علاقه‌مندان به قایق ‌سواری مناسب بوده است.
آدرس: تایلند، خیلج فانگ نگا بی، جزیره جیمز باند 

 

علت نام گذاری جزیره جیمز باند

از ویژگی های فوق العاده جزیره ی افسانه ای جیمز باند که گردشگران تور پوکت را به خود جذب می کند وجود صخره های بسیار بزرگ با ارتفاع زیاد از جنس آهک هستند که از وسط آب سر بیرون آورده اند. علت نام گذاری این جزیره به نام جیمز باند بازی یکی از قسمت های جیمز باند در این جزیره است. از آن جایی که جزیره جیمز باند زیر نظر حفاظت ملی کشور تایلند است هیچ گونه کشتی باربری و مسافربری حق ورود به آن را ندارد و فقط با قایق های دستی و موتوری می توان در آن تردد کرد.

مسیرهای دسترسی به جزیره جیمز باند

تنها مسیری که شما می‌توانید از طریق آن به جزیره جیمز باند برسید از طریق دریا و به کمک قایق‌ها است. شما در هنگام سفر می‌توانید از طریق فرودگاه تایلند به فرودگاه پوکت بروید و از آن‌جا توسط قایق‌های تندرو و تفریحی بزرگ که به سمت جزیره جیمز باند قرار گرفته استفاده کنید. علاوه‌بر این راه انواع تورهای خلیج فانگ نگا بی وجود دارد که بهتر بوده از این دوره‌ها در جهت گردش جزیره استفاده کنید.
از طریق ساحل شرقی پوکت که با جیمز باند ۳۲ کیلومتر فاصله داشته و توسط قایق‌های تندرو تقریباً ۵۰ دقیقه زمان می‌برد. برای پشت ‌سر گذاشتن این مسیر می‌توانید از قایق‌های بزرگ تفریحی استفاده کنید که تقریباً دو ساعت زمان می‌برد تا به جزیره جیمز باند برسید. همچنین تور‌های گردشگری این منطقه در هر نقطه از این مکان ایستاده و تمام زیبایی‌ها را به شما نشان می‌دهند. هنگام استفاده از تور برای گردش در جزیره جیمز باند حدود ۶ تا ۱۰ ساعت را باید پشت‌ سر بگذارید.

هر چیزی که درباره جیمز باند پوکت باید بدانید

خیلج فانگ نگا بی حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و نزدیک به ۱۰۰ جزیره در منطقه پوکت واقع شده که زیبایی بی‌نظیری به این منطقه داده است. این جزیره میان ساکنان محلی به نام کو تاپو شناخته می‌شود، جزیره جیمز باند پوکت در تایلند به معنای جزیره ناخن معنا می‌‌شود. هنگامی که از سال ۱۹۷۴ در جزیره کو تاپو توسط جیمز باند بازی شد به این نام کنونی تغییر یافت و در پی آن محبوبیت این جزیره میان گردشگران به حد اعلاء خود رسید، و همچنین به دلیل اینکه این جزیره به دور از آلودگی بوده و نمی‌گذارند قایق‌ها به نزدیکی آن بروند دارای طبیعت بی‌نظیر و بکری است؛ البته در اطراف جزیره حق قایق‌رانی و شنا وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به جزیره جیمز باند پوکت

شما هیچ‌گاه به تنهایی نمی‌توانید به جزیره جیمز باند سفر کنید زیرا مجوز گرفتن برای سفر به این منطقه بسیار سخت بوده به‌گونه‌ای که باید گفت غیر ممکن خواهد بود. به همین منظور بهتر است برای سفر به این جزیره، تورهای گردشگری را همراهی کنید. آب‌وهوای جزیره جیمز باند پوکت در تمام طول سال تقریباً یکسان بوده و تغییر دمای زیادی ندارد و همیشه گرم و مرطوب است. در ماه‌های مه تا اکتبر میلادی فصل باران‌های موسمی که در جنوب تایلند آغاز می‌شود و بهتر است در این فصل‌ها به جزیره جیمز باند پوکت نروید. به‌طور کلی بهترین زمان برای سفر به این جزیره در اوایل بهار، اواخر پاییز و زمستان بوده است.

دیدنی ‌های جزیره جیمز باند پوکت

جزیره جیمز باند به شکل یک جزیره صخره‌ای و مخروطی بوده، که آن به‌صورت عمودی سر از آب بیرون آورده است. هر نقطه از این منطقه یک مکان دیدنی بوده و شما را به حیرت وا می‌دارد. صخره‌ای سنگی، مرجانی و آهکی که مکان زندگی گیاهان و جانوران متنوع بوده به زیبایی این مکان افزوده است. شما در هنگام سفر به این منطقه حق ورود و نزدیکی به جزیره را نداشته‌اید و تنها فقط می‌توانید از ساحلی که در نزدیکی آن قرار دارد این جزیره فوق‌العاده را تماشا کنید. جیمز باند پوکت با داشتن یک منظره فوق‌العاده مکانی عالی برای قایق‌رانی بوده و گردشگران زیادی توسط تور به این منطقه برای تماشای آن به پوکت می‌آیند که در هنگام قایق‌رانی می‌توانند از این مناظر لذت ببرند. 

تفریحات جزیره جیمز باند پوکت 

اصولاً گردشگرانی که به‌سوی جزیره جیمز باند پوکت سفر می‌کنند برای تماشای مناظر ومناطق زیبای آن بوده است. این جزیره مناطقی را به ساحل و صخره‌های فوق‌العاده اختصاص داده و صخره‌‌های بزرگی که از جنس سنگ آهک هستند و شما در هنگام تماشا محو زیبایی اطراف خود می‌شوید. این جزیره در منطقه مورد حفاظت شده رامسار که زیر نظر یونسکو بوده قرار دارد و باعث شده تا به طبیعت بکر آن لطمه‌ای وارد نشود. زیبایی بی‌نظیر این منطقه سوژه‌ای عالی برای دوستدارن عکاسی بوده و مطمئنا برای شما لذت فراوانی ایجاد می‌کند. همچنین علاوه‌بر این زیبایی‌ها شما می‌توانید با گردش در میان مردم محلی که ساکن این جزیره هستند دیدن کرده و سوغات مخصوص این منطقه را خریداری کنید.
از تفریحات دیگر جزیره‌ جیمز باند پوکت که باید شما را اشنا کرد، می‌توان به آب‌های گرم و آرام اشاره کرد، که در پی آن حس آرامش به شما انتقال می‌دهد. همچنین استراحت در زیر نور آفتاب و استفاده از آب‌وهوای معتدل این جزیره باعث شده تا یک سفر لذت‌بخش را به همراه دوستان خود داشته باشید. کایاک سواری یکی از فوق‌العاده‌ترین و پرطرفدارترین تفریح جزیره جیمز بوده است.

اقامت در جزیره جیمز باند پوکت

این جزیره در منطقه محافظت شده قرار دارد، پس امکان وجود هیچ هتل و اقامتگاهی وجود نداشته است. البته که این جزیره جزو مناطق پرطرفدار تایلند بوده و بسیار مشهور است به همین دلیل در اطراف این جزیره هتل‌های متعدد با امکانات بسیار بالا قرار دارد. از این هتل‌ها باید به هتل نگا، هتل پارادایس کوه‌یائو، هتل کیپ کودو و هتل سیامی اشاره کرد.

نکات مهم هنگام سفر به پوکت

 چند پیشنهاد مفید برای گردشگران تور شهر پوکت می گوییم که قطعا می تواند به لذت بردن بیشتر از این جزیره به شما کمک کند: با قایق های حرفه ای می توانید به بازدید از جزایر دیگری که با فاصله کم از جزیره جیمز باند قرار گرفته اند بروید و یک وعده غذایی خوشمزه را در رستوران های دریایی آن میل کنید. تا می توانید از این مناظر زیبا که چشم اندازهای شگفت انگیزی دارد و در هیچ کجای دنیا شبیه به آن ها را نمی توانید پیدا کنید عکس بگیرید و به عنوان سوغات برای اقوام خود ببرید. 

 

برای این که وسایل و دوربینتان خیش نشود حتما با خود کیف ضد آب ببرید. قایق سواری بر روی آب هایی به رنگ سبز و آبی که از شفافیت و زلال بودن بیش از حد تمام موجودات داخل آب نمایان هستند و یا آفتاب گرفتن با چشم انداز جنگل های استوایی و لذت میل کردن یک نوشیدنی خنک بین المللی قطعا از لذت های سفر با تور پوکت است. در سفر به پوکت بازدید از جزیره جیمز باند ، این جزیره افسانه ای را از دست ندهید.

کلام آخر 

از سال ۱۹۷۴ که این جزیره در فیلم مردی با اسلحه طلایی نشان داده شد به یک مکان توریستی بدل گردید و مورد توجه کشور‌های مختلف قرار گرفت. همچنین به دلیل اینکه تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شرق آسیا بوده گردشگران زیادی به سوی آن سفر می‌کنند. و از مناطق مختلف آن دیدن کرده که جزیره جیمز باند پوکت یکی از جاهای دیدنی تایلند است که شهرت زیادی دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر