سفر به مسقط

بازدید: 153
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
مدت ها بود قصد سفر به مسقط را به همراه همسرم داشتم زیرا هر دو شنیده بودیم که این شهر بسیار زیبا، پر جاذبه و مدرن است، مسقط پایتخت کشور پادشاهی عمان می باشد و جزء یکی زیبا ترین شهر های عربی به شمار می آید و دارای جاذبه های فراوانی است. به همین دلیل شروع به جمع آوری اطلاعات راجع به این شهر و تور مسقط در سایت های مختلف پرداختیم و بعد از کسب اطلاعات، تور مسقط را از سایت لحظه آخر رزرو کردیم و تا روز سفر شروع به جمع کردن چمدان ها و خرید برای سفر کردیم. سرانجام روز هیجان انگیز سفر به مسقط فرا رسید، به فرودگاه امام خمینی رفتیم، پرواز تا فرودگاه بین المللی مسقط حدود 2 ساعت و 35 دقیقه به طول انجامید. سپس پس از تحویل گرفتن چمدان هایمان با ترانسفر به سمت هتل سیتی سیزنز مسقط (City Seasons Hotel Muscat) حرکت کردیم. فاصله فرودگاه بین المللی مسقط تا هتل سیتی سیزنز با ماشین حدود 15 دقیقه بود که این مسیر را ما با ترانسفر هتل طی کردیم. یکی از ویژگی های این هتل دسترسی سریع به مراکز دیدنی و تفریحی مسقط بود و همچنین اینترنت رایگان، سرویس 24 ساعته، رستوران، پارکینگ، رم سرویس، خشکشویی و امنیت بالا از جمله امکانات این هتل 4 ستاره بود. بعد از تحویل گرفتن اتاق ها و پس از استراحتی کوتاه از هتل خارج شدیم و به سمت مرکز شهر رفتیم تا با این شهر و مردمش آشنا بشویم، پس از کمی گشت و گذار در شهر به یک رستوران که نام آن هم بابا سالم بود رفتیم، کباب ترکی های بی نظیری بسیار دلچسبی داشت. بعد از خوردن شام به هتل برگشتم و استراحت کردیم.

صبح روز دوم سفر به مسقط، پس از صرف صبحانه در هتل، به همراه تور به استخر طبیعی بیمه رفتیم، منظره آن فوق العاده بود به گونه ای غیر قابل توصیف است و به تمامی گردشگران تور مسقط که به این شهر سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما در هنگام سفر خود به این شهر از این جاذبه زیبا دیدن کنند، این مکان واقعا در نوع خود بی نظیر بود و حدودا 550 کیلو متر با هتل ما فاصله داشت، ما این مسیر را به همراه اتوبوس تور طی کردیم و بسیار لذت بردیم. دم دمای غروب به مرکز شهر مسقط برگشتیم و به بازار مطرح (Matrah Souq) رفتیم که خارق العاده بود و اجناس زیبایی آن هر گردشگری را به سوی خود جذب می کرد، این بازار همان طور که لیدر تور بیان کرد یکی از قدیمی‌ ترین بازار های جهان عرب به شمار می آید. ما تنها 2 ساعت برای خرید و بازدید از این بازار وقت داشتیم پس شروع به چرخیدن در تک تک مغازه ها و غرفه های این بازار قدیمی و مهیج کردیم کل آن دو ساعت را از گشتن در این بازار لذت بردیم و در نهایت سوغاتی های سنتی و زیبایی خریداری کردیم، پس از آن با اتوبوس تور به هتل بازگشتیم. زمانی که به هتل رسیدیم ساعت 8 شب بود به اتاقمون رفتیم کمی استراحت کردیم و سپس به رستوران هتل رفتیم و شام را در هتل خوردیم، پس از صرف شام در لابی هتل نشستیم و قهوه ای نوشیدیم و به اتاقمان برگشتیم و استراحت کردیم. روز سوم سفر به مسقط ساعت 8 صبح بدون خوردن صبحانه از هتل خارج شدیم و به کافه آشپرخانه دارکی رفتیم و صبحانه بسیار خوش مزه ای در آن جا خوردیم، پس از صرف صبحانه به سمت مسجد جامع سلطان قابوس رفتیم و بسیار از دیدن این مکان مقدس و زیبا لذت بردیم فضای داخلی آن با سنگ های مرمری و بسیار زیبا مزین شده است و فضایی عرفانی و بی نظیر ایجاد کرده است پس از بازدید از مسجد به یک تور کویر گردی به کویر زیبای وحیبا رفتیم و کلی خوش گذراندیم، از اتفاقات جالب و خاطره انگیز آن روز، شتر سواری بود که تا به حال تجربه نکرده بودم، من و همسرم سوار یک شتر شده بودیم، کلی خندیدیم و لذت بردیم بعد از شتر سواری، با ماشین های مخصوص سافاری کردیم که آن هم بسیار لذت بخش، جالب و مهیج بود.

بعد از کلی گردش در کویر، شام را همانند ناهار در کویر، در یک رستوران محلی خوردیم، پس از صرف شام با اتوبوس تور به هتل برگشتیم و استراحت کردیم. روز چهارم سفر به مسقط، تصمیم گرفتیم که این روز را به خرید اختصاص بدهیم و به همین منظور پس از خوردن صبحانه در هتل به سمت مراکز خرید این شهر رفتیم، اولین مرکز خریدی که به آن وارد شدیم، مرکز خرید زاخر بود که کلی در آن گشتیم و خرید کردیم سپس به مرکز خرید الساروج مسقط رفتیم من در آن جا خرید نکردم ولی همسرم کلی سوغاتی های مرغوب و زیبا برای خانواده اش خریداری کرد، پس از خرید از مرکز خرید الساروج به رستورانی در همان نزدیکی رفتیم و ناهار خوردیم سپس تاکسی گرفتیم و به مرکز تجاری کپیتال رفتیم و کلی سوغاتی نیز از آنجا خریدیم و سر انجام بعد از کلی گشتن در مراکز خرید به هتل برگشتیم و شروع به بستن چمدان هایمان کردیم زیرا فردای آن روز باید به ایران بر می گشتیم و این نکته نیز وجود داشت که ما باید ساعت 12 ظهر اتاق را تحویل می دادیم. روز آخر سفر به مسقط ساعت 11:30 شب پرواز برگشتمان به ایران بود، اما به آن خاطر که ما اتاقمان را ساعت 12 تحویل داده بودیم، تا حدودای ساعت 7 و8 شب در نزدیکی هتل به گردش پرداختیم و ناهار را در یک رستوران در نزدیکی هتل خوردیم و در انتها ساعت 8 بعد از ظهر با ترانسفر به فرودگاه رفتیم و به ایران بر گشتیم.
 امیدوارم این سفرنامه برای شما عزیزان جالب باشد و توانسته باشم گردشگران تور مسقط را راهنمایی کرده باشم.