سفرنامه سوچی

بازدید: 160
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
من در تمامی سفر هایم به شهر ها و کشور های مختلف سفرنامه ای از آن سفر در طول مسافرت تهیه می کنم، به همین منظور زمانی که با تور سوچی به این شهر زیبا سفر کردم قصد کردم سفرنامه سوچی را بنویسم و اکنون که زمانی از سفرم به این شهر گذشته تصمیم گرفتم خاطرات و تجربیات سفرم را با شما عزیزان هم در میان بگذارم، شاید شما هم بتوانید از تجربیات من بهره ببرید و در هنگام سفر به این شهر نهایت لذت را ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا سفرنامه سوچی را برای شما شرح دهیم.
مدت ها بود قصد سفر به سوچی را داشتم زیرا شنیده بودم که این شهر بسیار زیبا، پر جاذبه و مدرن است، سوچی یکی از زیبا ترین شهرهای گردشگری روسیه به حساب می آید که واقع در سرزمین کراسنودار در مرز غربی این کشور است. این شهر بر کرانه‌ های دریای سیاه و در دامنه بلندی‌ های پوشیده از برف رشته‌ کوه قفقاز جای دارد و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. به همین دلیل شروع به جمع آوری اطلاعات راجع به این شهر و تور سوچی در سایت های مختلف پرداختم و بعد از کسب اطلاعات، تور سوچی را از سایت لحظه آخر رزرو کردم و تا روز سفر شروع به جمع کردن چمدان ها و خرید برای سفر کردم. سرانجام روز هیجان انگیز سفر به سوچی فرا رسید، به فرودگاه امام خمینی رفتم، پرواز تا فرودگاه بین المللی سوچی (Sochi International Airport) حدود 8 ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید، زیرا یک توقف هم در آذربایجان داشتیم. پس از تحویل گرفتن چمدان هایم با ترانسفر به سمت هتل رکسوس کراسنایا پولیانا (Rixos Krasnaya Polyana hotel) حرکت کردیم. فاصله فرودگاه بین المللی سوچی تا هتل رکسوس کراسنایا پولیانا با ماشین حدود 45 دقیقه بود که این مسیر را ما با ترانسفر هتل طی کردیم. یکی از ویژگی های این هتل دسترسی سریع به مراکز دیدنی و تفریحی سوچی بود و همچنین اینترنت رایگان، سرویس 24 ساعته، رستوران، پارکینگ، رم سرویس، استخر، خشکشویی و امنیت بالا از جمله امکانات این هتل 5 ستاره بود. بعد از تحویل گرفتن اتاق ها و پس از استراحتی کوتاه و نوشتن سفرنامه سوچی از هتل خارج شدم و به سمت مرکز شهر رفتم تا با این شهر و مردمش آشنا بشوم، پس از کمی گشت و گذار در شهر به یک رستوران که نام آن هم توبتیکا (Tubeteika)بود رفتم، در این رستوران تمامی غذا های بین المللی سرو می شود، به تمامی گردشگران تور سوچی که به این شهر سفر می کنند پیشنهاد می کنم حتما در زمان سفرشان به سوچی سری به این رستوران بزنند از دیدن فرهنگ های غذایی متفاوت لذت ببرند.

بعد از خوردن شام به هتل برگشتم، استراحت کردم و شروع به نوشتن سفرنامه سوچی کردم. صبح روز دوم سفر به سوچی، پس از صرف صبحانه در هتل، به همراه تور های تفریحی به ماتسستا سوچی (Matsesta Mineral Water) رفتم، منظره آن فوق العاده بود به گونه ای غیر قابل توصیف است و به تمامی گردشگران تور سوچی که به این کشور سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما در هنگام سفر خود به منطقه از این جاذبه زیبا دیدن کنند، این مکان واقعا در نوع خود بی نظیر بود و حدودا 63 کیلومتر با هتل فاصله داشت، این مسیر را به همراه اتوبوس تور تفریحی طی کردم و بسیار لذت بردم. نزدیکای غروب به مرکز شهر سوچی برگشتم و به کراسنایا پولیانا رفتم که خارق العاده بود و یک تفریحگاه بی نظیر است که در سوچی روسیه قرار گرفته است. این اقامتگاه کوهستانی را به جرات می توان یکی از زیبا ترین مکان های جهان دانست. در کراسنایا پولیانا میانه های مسیر رودخانه ی مزیمتا در ارتفاع 600 متری از سطح دریا، چشم انداز وسیعی را به وجود آورده است. این منطقه کوهستانی همان طور که لیدر تور بیان کرد این منطقه کوهستانی از یک طرف در میان قله های آیبگا و از سوی دیگر در صخره های آچیشخو قرار گرفته است. در پائین مزیمتا قله های پوشیده از برف قفقاز قرار دارد. این چشم انداز از همه جهت به جنگلی سرسبز و انبوه از درختان بلوط، راش، شاه بلوط، ممرز، افرا و توسکا منتهی می گردد. حدودا 5 تا 6 ساعت برای بازدید از این منطقه کوهستانی وقت داشتم پس شروع به چرخیدن کردم، کلی عکس های هنری زیبا گرفتم، عکس هایی که باید در دفترچه سفرنامه سوچی قرار می دادم. کل آن چند ساعت را از گشتن در این منطقه کوهستانی لذت بردم، پس از آن با اتوبوس تور به هتل بازگشتم. زمانی که به هتل رسیدیم ساعت 9 شب بود به اتاقم رفتم کمی استراحت کردم و سپس به رستوران هتل رفتم و شام را در هتل خوردم، پس از صرف شام در لابی هتل نشستم و قهوه ای نوشیدم و شروع به نوشتن بخش دوم سفرنامه سوچی کردم، پس از نوشتن اتفاقات آن روز به اتاقم برگشتم و استراحت کردم. روز سوم سفر به سوچی ساعت 7 صبح بدون خوردن صبحانه از هتل خارج شدم و به کافه دل مار رفتم و صبحانه بسیار خوش مزه ای در آن جا خوردم، پس از صرف صبحانه به سمت آخون بزرگ سوچی رفتم از آن جایی که از قبل اطلاعاتی درباره این کوه داشتم. شاید برای شما گردشگران عزیز تور سوچی جالب باشد که بدانید آخون بزرگ، نام کوهی استف که ژوزف استالین، ژنرال سابق حزب کومونیست اتحاد شوروی در سال 1936 میلادی دستور داد تا بر بالای این کوه برج دیدبانی درست کنند. امروزه این برج یکی از آثار تاریخی شهر سوچی می باشد که سرگی وروبیوف طراحی آن را انجام داده است. این برج حدود 31 متر ارتفاع دارد که بر روی کوه آخون قرار گرفته است و دارای دیدی بسیار زیبا از طبیعت دور تا دور آن است. بسیار از دیدن این مکان باستانی و زیبا لذت بردم، محوطه آن با سنگ های قدیمی و بسیار زیبا مزین شده است و فضایی تاریخی و بی نظیر ایجاد کرده است پس از بازدید از کوه با یک تور تفریحی به سواحل سوچی رفتم و کلی خوش گذراندم، این سواحل یکی از زیبا ترین مکانی است که تا به حال در تمامی سفر هایم دیده ام، این مکان در واقع مجموعه ‌ای از سواحل فوق العاده است که فضای سبز آن جلوه بسیار زیبایی به آن بخشیده است.

بعد از کلی عکس گرفتن و گردش در این طبیعت زیبا، عکس هایی که سفرنامه سوچی را جذاب تر می کرد، شام را همانند ناهار با همان خوراکی هایی که با خود برده بودیم خوردیم، پس از صرف شام با اتوبوس تور به هتل برگشتم، بعد از تماشا کردن عکس هایی که در طول روز گرفته بودم سفرنامه سوچی را نوشتم و سپس استراحت کردم. روز چهارم سفر به سوچی، تصمیم گرفتم که این روز را به خرید اختصاص بدهم و به همین منظور پس از خوردن صبحانه در هتل به سمت مراکز خرید این شهر رفتم، اولین مرکز خریدی که به آن وارد شدم، مرکز خرید مورمال (Moremall) بود که کلی در آن گشتم و خرید کردم سپس به مرکز خرید ماندارین (Mandarin) رفتم من در آن جا خرید نکردم، اما از گردش و تماشای مغازه ها لذت بردم، پس از گشتن در مرکز خرید ماندارین به رستورانی در همان نزدیکی رفتم و ناهار خوردم سپس تاکسی گرفتم و به سیتی پلازا مال (City Plaza Mall) رفتم و کلی سوغاتی نیز از آنجا خریدم و سر انجام بعد از کلی گشتن در مراکز خرید به هتل برگشتم شروع به نوشتن سفرنامه سوچی کردم و سپس چمدان هایم را بستم، زیرا فردای آن روز باید به ایران بر می گشتم و این نکته نیز وجود داشت که باید ساعت 12 ظهر اتاق را تحویل می دادم.
 روز آخر سفر به سوچی ساعت 8:45 شب پرواز برگشتم به ایران بود، اما به آن خاطر که اتاقم را ساعت 12 تحویل داده بودم، تا حدودای ساعت 3 بعد از ظهر در نزدیکی هتل به گردش پرداختم و ناهار را در یک رستوران در نزدیکی هتل خوردم و در انتها ساعت 3:30 بعد از ظهر با ترانسفر به فرودگاه رفتم و به ایران بر گشتم.
 امیدوارم سفرنامه سوچی برای شما عزیزان جالب باشد و توانسته باشم گردشگران تور روسیه را راهنمایی کرده باشم. در نهایت پیشنهاد می کنم از آژانس های معتبر تور خود را خریداری کنید واقعا توری که من انتخاب کرده بودیم خوب بود و تمامی امکاناتی که گرفته بودیم را داشت.