سفر به آفریقا

بازدید: 139
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
سفر به آفریقا از مدت ها پیش یکی از آرزوهای من بود. سال گذشته بالاخره تصمیم گرفتم تا سفر به آفریقا را آغار کنم و پس از تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بلیط خود را از هواپیمایی اتحاد که متعلق به کشور قطر است خریداری کنم از آن جایی که ویزای کشور های مقصد (کنیا، تانزانیا، اوگاندا) در فرودگاه صادر می شود نیازی به اقدام جهت دریافت ویزا نبود اما برای سفر به آفریقا باید کارت واکسن تب زرد داشته باشیم، از این رو 14 روز قبل از تاریخ پرواز واکسن تب زرد را زدم. سرانجام روز پرواز فرا رسید، هواپیما راس ساعت 4:40 بدون تاخیر فرودگاه امام خمینی را به مقصد فرودگاه حمد دوحه ترک کرد. پرواز ما حدود 2 ساعت به طول انجامید پروازمان در این فرودگاه پس توقفی 1 ساعته داشت و بعد از گذشت 1 ساعت دوباره سوار هواپیما شدیم و پس از 6 ساعت پرواز به فرودگاه نسبتا کوچک نایروبی رسیدیم بعد از دریافت ویزا و خرید سیم کارت از فرودگاه خارج شده و با تاکسی خود را به هاستل Wildebeests camp hast که در غرب نایروبی قرار دارد رساندم. هوای مطبوع این شهر در بدو ورود بسیار برایم لذت بخش بود بعد از کمی استراحت تصمیم گرفتم به داخل شهر بروم، در مقابل هاستل مینی بوس هایی وجود داشتند که با دریافت حدود 50 سنت من را به مرکز شهر رساندند. رفتار مردم بسیار دوستانه بود و اغلب آن ها به من سلام کرده و لبخند می زدند بعد از پیاده روی طولانی و دیدن مردم و دستفروش ها به هاستل برگشتم.
صبح روز دوم سفر به آفریقا قرار بود یکی از دوستانم که اهل کنیا است به دنبالم بیاید تا ساعت 10 با هم به پارک بچه فیل ها (The daivid sheldrik Wilde life trust) برویم بازدید از این پارک بسیار هیجان انگیز بود. پس از پارک به سمت مرکز زرافه (giraffe center) رفتیم دیدن زرافه ها از نزدیک بسیار جالب بود و من فکر نمی کردم تا این حد قد آن ها بلند باشد. پس از بازدید از این مجموعه تصمیم گرفتیم تا به باغ وحش Safari Walk برویم که به دلیل ورودی گران (حدود 80 دلار) منصرف شدیم اما در اطراف این مجموعه با تجمع میمون ها، پرواز عقاب ها در ارتفاع پایین، و غیره مواجه شدیم که تماشای آن ها حدود 1 ساعت زمان برد پس از آن به پیشنهاد دوستم به یک رستوران محلی برای صرف نهار رفتیم در این رستوران گوشت به روش محلی طبخ می شد و طعم بسیار لذیذی داشت. بعد از صرف نهار از دوستانم جدا شده و دوباره به مرکز شهر رفتم تا بیشتر در کنار مردم باشم و شناختی سطحی از فرهنگ مردم شهر نایروبی پیدا کنم.
صبح روز سوم سفر به آفریقا قرار بود به همراه مسئول تور آفریقا به تور سافاری برویم ساعت 7:30 صبح به گروه پیوستم و پس از طی 1 ساعت به منطقه Rift valley رسیدیم این منطقه بزرگترین دره دنیا با 6000 کیلومتر ارتفاع می باشد پس بازدید از این دره و خوردن یک نهار بین راهی به سمت پارک ملی ماسایی مارا (Maasai Mara) رفتیم در این پارک انواع حیوانات مانند شیر، گور خر، فیل، زرافه، یوزپلنگ و غیره را از نزدیک دیدیم پس از دیدن این پارک ملی به هاستل برگشتم تا صبح روز چهارم سفر به آفریقا به همراه گروه به Nationa park برویم در این پارک محافظت شده گونه های بسیار زیادی از حیوانات نگهداری می شوند و ما با ماشین از تمام نقاط پارک بازدید کرده و حیوانات زیادی را از نزدیک دیدم که حدود 10 ساعت زمان برد و پس از آن به قبیله ماسایی رفتیم دیدن مردم این قبیله و شیوه زندگی آن ها بهترین قسمت سفر به آفریقا بود.
نویسنده: بنیامین رضایی
ادامه در پارت دوم سفر به آفریقا
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه