سفر به پاتایا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/11/07
بازدید: 120
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
در تابستان سال گذشته تصمیم سفر به پاتایا، به همراه خانواده را داشتم. بعد از کلی صحبت و مشورت با خانواده بالاخره تصمیم نهایی برای سفر به پاتایا را گرفتیم . گرفتن ویزا و تور را از طریق یک آژانس هواپیمایی معتبر انجام دادیم و نحوه پرداخت به این صورت بود که ابتدا 50 % مبلغ تور را به آژانس مربوطه پرداخت کردیم و مابقی آن را بعد از آماده شدن مدارک واریز کردیم. 
روز اول سفر
بالاخره روز سفر به پاتایا فرا رسید، پروازما ساعت 8 صبح از فرودگاه ببین المللی امام خمینی به شهر بانکوک بود که ساعت 3.5 بعد ازظهر به وقت ایران و ساعت 6.5 عصر به وقت محلی تایلند به فرودگاه suvarnabhumi رسیدیم فرودگاه شیک و مدرنی بود. بعد از اینکه از فرودگاه خارج شدیم با اتوبوس راهی شهر پاتایا شدیم. مسیر سر سبز و زیبا بود و کل مسیر تقریبا اتوبان بود، حدود یک و ساعت و نیم در راه بودیم. پس از صرف شام در رستوران خانه استیک رویال که رستوران بسیار شیک و مجلل و انواع اسیک های خوشمزه داشت به هتل ویستا پاتایا رسیدیم. هتل ویستا پاتایا از هتل‌های چهار ستاره لوکس در شهر پاتایا است. پس از کمی انتظار به سمت اتاقمان رفتیم، اتاقمان رو به ساحل و مجهز به تلویزیون، وای فای رایگان و حمام خصوصی بود. یک استخر با آب شور و اتاق هایی مخصوص افراد غیرسیگاری از دیگر امکانات هتل ما بود. بعد از جابه و جا کردن و مسقر شدن در اتاقمان از شدت خستگی خوابمان برد.

روز دوم سفر 
در روز دوم سفر به پاتایا بعد از صرف صبحانه مفصل، به همراه تور به سمت باغ استوایی ناگ نوچ حرکت کردیم. باغ زیبای نانگ نوچ در ۱۸ کیلومتری جنوب پاتایا، باغی زیبا بود که با گل های ارکیده، نخل های و گیاهان زیبا تزئین شده بود. در این باغ خانه‌های سنتی تایلندی به صورت گروهی هم وجود داشتند که حس جالبی را به گردشگران تور پاتایا می دادند، در آخر برنامه در باغ ناگ نوچ، شو فیل ها اجرا شد که فوق العاده زیبا بود. بعد از تماشا و لذت بردن از باغ زیبای نانگ نوچ به هتل برگشتیم و بعد از ظهر را به استخر و شنا اختصاص دادیم و شب به سمت واکینگ استریت و سکند استریت رفتیم ، چند ساعتی را در این خیابان ها قدم زدیم. شام را در رستوران مانترا خوردیم، رستوران جالبی بود چون می توانستیم سرآشپز را هنگام تهیه غذا ببینیم!
روز سوم سفر
در روز سوم سفر به پاتایا بعد از صرف صبحانه به طرف ساحل زیبای جامتین پاتایا حرکت کردیم. ساحل جامتین از مکان‌های دیدنی برای گردشگران تور پاتایا بود که در ۳ کیلومتری جنوب این شهر قرار داشت. در حاشیه این ساحل، اقامتگاه‌های لوکس، هتل‌های ساحلی، رستوران و مغازه‌های مختلفی وجود داشتند. تفریحات و ورزش های آبی ساحل مثل جت اسکی، قایقرانی و غواصی هیجان این سفر را چند برابر کرد. به هتل برگشتیم واقعا خسته بودیم.
روز چهارم 
روز چهارم سفر به پاتایا از معبد زیبای وات فرا یایی (Wat Phra Yai) دیدن کردیم ، این معبد یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا بود که یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا به ارتفاع 12 متر درست در وسط معبد قرار گرفته بود. در اطراف این مجسمه، بتکده‌های کوچکی قرار گرفته بودند که برای رسیدن به آن‌ها لازم بود مسیر نسبتا زیادی را پیاده روی کنیم. البته این مسیر واقعا زیبا بود و ارزش پیاده‌روی را داشت. ناهار رو در رستوران ساحلی موم آروی، غذای دریایی خوردیم واقعا خوشمزه بود.
روز پنجم 
در روز پنجم سفر به پاتایا ، پس از صرف صبحانه به استخر هتل رفتیم. بعد از آن از خانه مقدس حقیقت یا Sanctuary of Truthدیدن کردیم، ساختمانی چوبی و شگفت‌انگیزی بود که درست در کنار ساحل شمالی‌ترین نقطه پاتایا قرار داشت. این خانه به طور کامل از چوب ساخته شده بود و کنده‌کاری‌های ظریف آن با دست انجام شده بود که ارتفاع این ساختمان بیش از ۱۰۰ متر می رسید.
روز ششم
روز ششم سفر به پاتایا دنیای زیر آب پاتایا (Under water Patayya) رفتیم، دنیای زیر آب پاتایا یا آکواریوم پاتایا از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است که دنیایی متفاوت را به گردشگران تور پاتایا می دهد. ۵ هزار جانور آبزی در ۲۰۰ گونه مختلف در این آکواریوم زندگی می‌کنند. در بخشی از این کواریوم می‌توانستیم پوست جانوران مختلفی را لمس کنیم که تجربه‌ خاصی برایمان بود. در ادامه از گالری هنر در بهشت (Art in Paradise) دیدن کردیم. 
روز هفتم و روز سفر به ایران فرا رسید دوباره با اتوبوس به سمت بانکوک حرکت کردیم و بعد از 7 ساعت پرواز با هواپیمایی ماهان به تهران رسید. واقعا سفر هیجان انگیز و یا بهتر بگویم سفر به پاتایا جذاب ترین سفر زندگی ام بود.


تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر